۰ نفر

در طی تعطیلات سراسری؛

امام جمعه لواسان خواستار اعمال محدودیت تردد در گردنه قوچک شد

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۳۹
کد خبر: 553845
امام جمعه لواسان خواستار اعمال محدودیت تردد در گردنه قوچک شد

امام جمعه لواسانات با توجه به تعطیلات سراسری اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا (۲۵ الی ۳۰ مرداد) خواستار جلوگیری از ورود مسافران، اتراق گردشگران و همچنین تعطیلی رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حجت الاسلام "سید سعید لواسانی" صبح یکشنبه در نامه‌ای خطاب به "سید مهدی ساداتی" فرماندار و رییس شورای تامین شمیرانات نوشت: با توجه به دستور ستادملی مقابله با کرونا مبنی بر تعطیلی سراسری (۲۵ الی ۳۰ مرداد)، مستدعی‌ است تدبیری اتخاذ کنید تا در منطقه لواسانات و رودبار قصران نیز اعمال محدودیت تردد صورت گیرد.

امام جمعه لواسان خواستار اعمال جدی محدودیت تردد در گردنه قوچک شد

در ادامه این نامه تاکید شده است تا در تعطیلات مذکور از ورود مسافران از مسیر گردنه قوچک جلوگیری، دست‌فروشان این گردنه جمع‌آوری و رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مراکز خرید تعطیل شوند.

جلوگیری از اتراق گردشگران در چادرهای تفریحی در سطح منطقه و کنترل جدی برای اعمال این محدودیت‌ها از دیگر خواسته های امام جمعه لواسان است.

امام جمعه لواسان همچنین از آمادگی کامل شهروندان برای همکاری و مشارکت در این زمینه نیز خبر داده است.

لواسانی همچنین در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: تاکنون تعطیلی‌هایی که برای کرونا اعلام شده است موفق نبوده و این‌بار هم موفق نخواهد بود مگر این‌که همه دستگاه‌های مسئول پای کار بیایند و اهمال نکنند و مردم نیز در طرح مشارکت داده شوند.

وی افزود: اما یک مشکل کم‌تر دیده شده برای مردم مناطق خوش آب و هوای تهران چون لواسان - شهر و روستاهای لواسانات - است که مسافران و گردشگران به آن هجوم می‌آورند و با بی‌مبالاتی ویروس را در منطقه اشاعه می‌دهند.

امام جمعه لواسان ابراز کرد: مردم لواسان همواره با مهمان‌نوازی از مسافران استقبال کرده‌اند و توقع دارند که آنان نیز در اوقات اضطراری چون چنین‌روزهایی رعایت حال آنان را بکنند.

امام جمعه لواسان ادامه داد: باید از اتراق گردش‌گران و برپایی چادرهای مسافرتی در سطح منطقه توسط نیروی انتظامی و بسیج با مشارکت مردم و توجیه مراجعه‌کنندگان با زبان لین و نرم جلوگیری به عمل آید.

وی همچنین بر برخورد قاطع و دور از اهمال‌کاری با دست‌فروشان که منظر بسیار نامناسبی در گردنه قوچک ایجاد کردند و تا نزدیک صبح هم از مسافران به صورت غیرقانونی پذیرایی می‌کنند تاکید و عنوان کرد : بخشداری و راهداری به همراه نیروی انتظامی و بسیج و مشارکت مردمی که توان مقابله با آن را خواهند داشت، وارد عمل شوند.

لواسانی با بیان اینکه این مسائل فقط برای لواسان نیست، بلکه رودباروقصران را هم شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم منطقه در سلامت اجتماعی آمادۀ مشارکت هستند و فقط باید فراخوانده شوند.

وی تاکید کرد: روش‌های مذکور به منزلۀ مُسکن هستند و راه اساسی واکسیناسیون و رعایت همه مردم است. لازم است مراکز واکسیناسیون در لواسانات اضافه شود، ما هم آماده کمک هستیم.

لواسانات و رودبار قصران از توابع شهرستان شمیرانات به دلیل آب و هوای مناسب، طبیعت بکر، قله‌های مرتفع، عبور روخانه جاجرود و سد لتیان و همچنین وجود مراکز خدماتی رفاهی متعدد و پیست‌های اسکی و در تمامی روزهای هفته بویژه تعطیلات مورد استقبال شدید مسافران، ورزشکاران و گردشگران قرار می‌گیرد که این وضعیت در شرایط بحرانی کرونا موجب نارضایتی شهروندان شده است.

طبق مصوبه ۲۳ مرداد ماه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمامی اصناف و بانک‌ها و مشاغل دولتی به جز اصناف ضروری از روز دوشنبه ۲۵ مردادماه تا روز شنبه ۳۰ مرداد ماه تعطیل شدند.  

از امروز ۲۴ مردادماه ساعت ۱۲ ممنوعیت تردد کامل بین استانی به جز موارد استثنا مثل خودروهای اورژانس اعمال خواهد شد و تا صبح شنبه هفته بعد ۳۰ مرداد این روند ادامه پیدا می‌کند. همچنین تمامی مجوزهای صادره تردد لغو می‌شود.