۰ نفر

دانشجویان دانشگاه تهران چه واکسنی دریافت می کنند؟

۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۰۰
کد خبر: 551616
دانشجویان دانشگاه تهران چه واکسنی دریافت می کنند؟

رییس دانشگاه تهران درباره واکسیناسیون دانشجویان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز (۱۶ مرداد) نشست خبری محمود نیلی احمدی آبادی رییس دانشگاه تهران در دانشگاه برگزار شد. نیلی احمد آبادی، رییس دانشگاه تهران در این نشست اظهار کرد: بحث ارتباطات از لحاظ نوآوری و پژوهشی بسیار فعال است و خبرنگاران خود محصول دانشگاه هستند.

او افزود: از نظر علمی و عملکردی به موضوع خبر و خبررسانی بسیار نزدیک هستیم. مسئولیت اجتماعی را در دانشگاه خیلی با اهمیت تلقی می‌کنیم و یکی از شیوه‌های اثرگذاری دانشگاه روی جامعه را اطلاع رسانی اخبار می‌دانیم.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: برای مردم و جامعه و رضایت و رفاه و جلب نظر مردم و دانشجویان کار می‌کنیم، بنابراین باید فعالیت و عملی شدن آن را در جامعه متناسب یک دیگر کنیم.

رییس دانشگاه تهران ادامه داد: شاهد شرایط ویژه‌ای در آموزش عالی هستیم و ویروس کرونا اتفاقات زیادی را در دنیا و کشور و دانشگاه رقم زد و به اینصورت دوستان زیادی را از دست دادیم و مشکلات اقتصادی گریبان‌گیرمان شد.

او گفت: این چالش بزرگ، فرصتی را برای دانشگاه‌ها ایجاد کرد و سعی کردیم اثرات منفی این دیده را به حداقل برسانیم و اولین نقش دانشگاه استفاده از نقش و عملکردش در مقابله با ویروس کرونا بود که توانست با دانشگاه‌های علوم پزشکی اقداماتی را در حوزه تشخیص و مقابله و درمان و ساخت واکسن کرونا انجام دهد و موفق هم شد.

نیلی احمد آبادی بیان کرد: از نقش دانشگاه‌ها در دوران کرونا به خوبی استفاده نشد و گفتنی است که ویروس کرونا تنها بحث بهداشتی را شامل نمی‌شود بلکه حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی و سیاسی و ... است که همه ارکان جامعه را تحت تاثیر قرار داده است.

رییسی دانشگاه تهران افزود: در حوزه آموزش تقریبا از لحاظ کیفیت و کمیت عقب افتادگی نداریم و طبق نظر سنجی‌ها از نظر محتوی آموزشی نیاز‌های دانشجویان را کاملا پوشش دادیم و کاملا روی حوزه پژوهش و فناوری دیجیتال مسلط هستیم.

او گفت: امیدواریم با تامین واکسن از سوی وزارت بهداشت بحث واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی مقطع دکتری دانشگاه تهران را تا آخر این هفته پایان پذیرد.

رییس دانشگاه تهران افزود: برای واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه تهران از سوی وزارت بهداشت هر نوع واکسنی که در اختیارمان قرار بگیرد را استفاده خواهیم کرد و در این زمینه صاحب نظر وزارت بهداشت است، اما برخی واکسن های در دسترس ما سینوفارم، آسترانزکا، برکت و ... بوده است.