۰ نفر

توصیه های مهم برای کاهش استرس داوطلبان کنکور

۱۰ تیر ۱۴۰۰، ۹:۰۶
کد خبر: 541177
توصیه های مهم برای کاهش استرس داوطلبان کنکور

کارشناس روانشناسی و مشاوره تحصیلی گفت: استرس بیش از حد داوطلب، سبب موفق نشدن در تمرکز و مهارت‌های تست‌زنی خواهد شد، پس والدین اگر ترس و استرسی در رابطه با کنکور فرزند خود دارند، تلاش کنند که این ترس و اضطراب را به او انتقال ندهند و سعی کنند استرس را در خود کنترل نمایند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سعید حسین‌آبادی» روز پنجشنبه  با اشاره به استرس های ناخواسته ای که به داوطلبان کنکور تحمیل شد، افزود: کرونا باعث افزوده شدن استرس به روح و روان داوطلبان شد.

این کارشناس روانشناسی و مشاوره تحصیلی با اشاره به اینکه تعطیلی کلاس های درس طی ۲ سال اخیر، باعث شد داوطلبان سال سوم متوسطه با افت تحصیلی شدید مواجه شود، تصریح کرد: انتظار داشتیم لااقل با برگزاری همایش های مجازی مشاوره، این خلاء های جدی توسط آموزش و پرورش جبران شود.

او که سابقه ۱۵ سال مشاوره کنکور را در کارنامه خود دارد، توصیه هایی برای کنترل استرس داوطلبان در روز آزمون ارائه کرد و توضیح داد: ابتدا داوطلبینی که تاکنون از خود آزمون جامع نگرفتند، با لباس رسمی، با ماسک و حتی با مداد و پاکن و ساعت مچی که قرار است با آن آزمون بدهند از خود آزمون بگیرند.

وی با بیان اینکه گروه‌های روز جمعه می توانند امروز خیلی سریع دروس را مرور کنند، افزود: فردا هم هم اگر حال دل دانش آموزان با درس خواندن خوب می شود، درس بخوانند و یا به تفریح بروند فیلم نگاه کنند، موسیقی گوش دهند، چرا که رفتار شخصی هرکس متفاوت است.

حسین آبادی در خاتمه تاکید کرد: نباید با انتظار درصد بر سر جلسه حاضر شد، چرا که انتظار درصد یک انتظار غلط است و همچنین نباید به فکر نمره و طراز بود و فقط باید بر روی تست ها تمرکز کرد.

 رقابت ۴۳ هزار و ۹۶۸ داوطلب کنکور سراسری در پنج رشته هنر، ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان های خارجه از روز چهارشنبه همزمان با سراسر کشور در ۱۸ حوزه اصلی ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه آغاز شده و تا روز شنبه ۱۲ تیرماه ادامه دارد.