۰ نفر

چه آسانسوری برای ساختمان شما مناسب است؟

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۲
کد خبر: 526788
چه آسانسوری برای ساختمان شما مناسب است؟

آسانسور در یک ساختمان وسیله‌ای است که برای تمام افراد کاربرد دارد و به عنوان یک وسیله ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین اگر شما به لحاظ ظاهری یک آسانسور بسیار مدرن و شیک را تهیه کنید، اما از لحاظ فنی کیفیت خوبی نداشته باشد و همیشه خراب باشد، تمام ساکنان ساختمان وقت و انرژیشان از بین می‌رود.

مهم‌ترین نکته در انتخاب آسانسور این است که برای چه تعدادی از افراد، در چه ارتفاعی و به طور متوسط  برای چه ظرفیتی در هر بار استفاده، نیاز به نصب آسانسور داریم.

در هنگام خرید، به گواهینامه‌ها، مدارک و رزومه‌های کاری شرکتی که قصد دارید اجرای آسانسور خود را به آنها بسپارید، توجه و مشخصات فنی را به دقت بررسی کنید.

اگر تصمیم به خرید و نصب آسانسور در ساختمان خود گرفته‌اید، از پیچ و مهره‌ها، موتورهای مورد استفاده در آن، کابین‌های مورد استفاده، نحوه نصب و... همه در میزان کیفیت و نوسان قیمت آسانسور اهمیت دارند و اختلاف قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی ایجاد می‌کنند.

امنیت اصلی‌ترین موضوع در تعریف استاندارد آسانسور است. بهترین راه برای اطمینان از ایمنی آسانسور، اخذ گواهینامه استاندارد از شرکت‌های بازرسی تحت نظارت سازمان ملی استاندارد است. شما در این صورت می‌توانید یک آسانسور ایمن و استاندارد داشته باشید و با خیال راحت از آن استفاده کنید.

برای خرید یک آسانسور استاندارد و ایمن، اولین نکته مراجعه به سازندگان معتبر است. زیرا عامه مردم اطلاعات تخصصی درباره آسانسور ندارند و مجبورند به سازنده اعتماد کنند و اگر سازنده آسانسور، فاقد صلاحیت باشد، طبیعی است آسانسور مناسبی تحویل نخواهد داد. از نظر قطعات، مهمترین ساختار آسانسور، ریل ، کابین و موتور است که لازم است از اجناس متفرقه و بی کیفیت استفاده نشود. موتور و ریل های ایتالیایی، ورق های با کیفیت برای کابین، از جمله مواردی است که سازنده معتبر به آن توجه داشته و رعایت می کند .

222222222

انواع آسانسور مسکونی که در ساختمان ها استفاده می شوند، به سه دسته کلی تقسیم می گردند:

  • آسانسور های مسافربر
  • آسانسور های بالا برنده در مسیر پله ها، که خود به دو دسته آسانسورهای ویلچربر عمودی و ویلچر بر روی مسیر راه پله ها تقسیم می شوند.
  • آسانسور های باری کوچک

معمولا آسانسور هایی که برای ساختمان های مسکونی استفاده و نصب می شوند، از اندازه و ابعاد کوچکتری نسبت به آسانسور های تجاری و صنعتی برخوردار هستند.

آسانسور های مسافربر از جمله آسانسور های خانگی به شمار می روند، که برای جابه جا نمودن ساکنان ساختمان در طبقات مختلف استفاده می شوند. این نمونه آسانسور برای ساختمان مسکونی را می توان هم در داخل ساختمان و هم در خارج ساختمان به صورت الکتریکی، هیدرولیکی، شیشه ای یا کابلی نصب نمود.

آسانسور های بالا برنده نیز بیشتر برای آن دسته از افراد خانواده که مشکل بالا رفتن از پله ها را دارند مورد استفاده قرار می گیرد. در نهایت نیز آسانسور های باری کوچک هستند، که می توان با استفاده از آنها به راحتی اشیا و اشخاص را از طبقه ای به طبقه دیگر جابجا نمود. این آسانسورها معمولا در کنار دیوار نصب می شوند.

نکته‌هایی در انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان

در انتخاب و طراحی آسانسور مناسب برای ساختمان باید به نکته‌های زیادی توجه شود:

ابعاد و اندازه آسانسور: با توجه به نوع ساختمان و میزان تردد افراد تعیین می‌شود. ساختمانی که تعداد طبقات بالاتری دارد و یا ساختمانی که در آن افراد ویلچردار از آسانسور استفاده می‌کنند، ابعاد آسانسور بزرگ‌تر انتخاب می‌شود.

شکل و ظاهر: شکل و ظاهر آسانسور همان بخشی است که دیده می‌شود. با توجه به اینکه آسانسور در چه ساختمانی نصب می‌شود می‌تواند مجلل و یا ساده‌تر باشد. به طور مثال آسانسوری که در هتل نصب می‌شود ظاهر مجلل‌تری دارد نسبت به ساختمان مسکونی دارد. شکل و ظاهر آسانسور برای ساختمان در میزان هزینه‌ی آن موثر است.

قیمت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب و نصب آسانسور در ساختمان هزینه‌ی آن است. قیمت آسانسور نباید تنها عامل موثر در انتخاب و نصب آسانسور باشد. قبل از انتخاب شرکت نصب و اجرای آسانسور حتما راجع به همه‌ی هزینه‌ی نصب آسانسور و همچنین نگهداری و تعمیر آن سوال کنید و به توافق برسید.

صفحه کلید آسانسور: پنل شاسی داخل آسانسور و یا در کنار در آسانسور جزوی از شکل و ظاهر آسانسور هستند. پنل شاسی در واقع همان پنلی است که در دیوار داخل آسانسور برای مشخص کردن طبقات، فلش‌های جهت نمای بالا و پایین و دکمه‌های زنگ خطر و تهویه است. این قسمت از آسانسور در ظاهر آن تاثیر زیادی دارد و باید در انتخاب آن به تناسب به فضای ساختمان و آسانسور توجه کرد.

عوامل مهم در انتخاب آسانسور و تعیین قیمت نهایی آسانسور 

1. نوع کابین آسانسور ( تمام استیل، فرمیکا و کابین آسانسور ام دی اف)

2. سرعت حرکت آسانسور

3. طول مسیر حرکت کلی آسانسور در چاه آسانسور

4. ابعاد چاه آسانسور ، ابعاد چاهک

5. مکان و ابعاد موتورخانه آسانسور

6. تعداد ایستگاه ها، ابعاد و مکان درب طبقات

7. نوع موتور آسانسور و نوع سیم بکسل ها

8. نوع درب مورد استفاده ( اتوماتیک ، نیمه اتوماتیک)

9. نوع تجهیزات (ریل های راهنما، تابلو فرمان، هواکش و غیره)

10. و در نهایت برند اجناسی که انتخاب میکنید.

ری

شرکت مهندسی الماس آسانسور خدمات طراحی ، مشاوره ، فروش ، نصب و راه اندازی انواع آسانسور مانند آسانسور گیرلس، آسانسور روملس (MRL) ، آسانسور کششی، آسانسور هیدرولیک، آسانسور صنعتی، آسانسورهای خاص ضد انفجار، آسانسورهای باربری، آسانسور خودروبر، آسانسور پانوراما را ارائه مینماید . همچنین کلیه خدمات مربوط به مشاوره طراحی و راه اندازی آسانسور، اخذ استاندارد ادواری، تعمیرات آسانسور، خدمات پشتیبانی و سرویس و نگهداری آسانسور، پله‌ برقی‌، رمپ متحرک و پیاده‌ روی‌ متحرک و کلیه خدمات مربوط به فروش، نصب و راه اندازی و سرویس و نگهداری این محصولات را ارائه مینماید.

شرکت الماس آسانسور  با پایبندی به سه اصل مهم: کیفیت برتر، خدمات بهتر و قیمت مناسب‌تر، با افتخار شما را در انتخاب آسانسور استاندارد و ایمن همراهی می نماید.

جهت مشاوره رایگان یا استعلام قیمت انواع آسانسور و پله برقی با ما تماس بگیرید.

09123136762 - 09120310467

وب سایت: https://www.fsaelevator.ir