۰ نفر

سازمان هواشناسی؛

رگبارهای بهاری ادامه دارد

۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۲
کد خبر: 523136
رگبارهای بهاری ادامه دارد

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی استان ها افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، امروز در شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع دراستان‌های البرز، تهران، سمنان و استان‌های مرکزی، قم، اصفهان، یزد، فارس، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان طی ساعات بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

طی فردا در استان‌های اصفهان، یزد، شرق فارس، کرمان و برخی نقاط سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و در مناطقی از شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در قزوین و البرز به‌ویژه طی ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی بارش پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه با گذر سامانه بارشی از غرب کشور در شمال غرب و غرب استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و در استان‌های قم، اصفهان و یزد افزایش ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

روز سه‌شنبه وقوع تگرگ در مناطق کوهستانی و نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به غرب ایران دور از انتظار نیست، طی این مدت با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش پراکنده در غرب سواحل دریای خزر نیز آغاز می‌شود و سواحل غربی دریای خزر مواج خواهد بود.

چهارشنبه بارش در کناره‌های دریای مازندران تشدید می‌شود و دریای خزر مواج خواهد بود، طی این مدت در دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب غرب، جنوب، مرکز، شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز پنجشنبه در استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، شمال هرمزگان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه طی ساعات بعد از ظهر رگبار و رعد و برق دور از انتظار نیست.

امروز و فردا افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد و طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش محسوس دما و وزش باد شدید در استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود. از این‌رو دمای هوا طی روز سه‌شنبه بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر و طی روز چهارشنبه در شرق سواحل دریای خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و طی روز پنجشنبه در شمال شرق کشور کاهش می‌یابد.

امروز و فردا در خراسان رضوی، خراسان جنوبی و در منطقه زابل وزش باد شدید سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.