۰ نفر

سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

کاهش ۱۲درجه‌ای دما در سواحل خزر و شمال غرب کشور

۲۰ فروردین ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبر: 519022
کاهش ۱۲درجه‌ای دما در سواحل خزر و شمال غرب کشور

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از شنبه (‌۲۱فروردین ) با توجه به شمالی شدن جریان هوا، شاهد بارش پراکنده گاهی همراه با رعد و برق و کاهش ۶ تا ۱۲درجه‌ای دما در سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور خواهیم بود که این شرایط تا اواسط همان هفته ادامه دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کردستان، همدان، مرکزی، قم، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، گیلان، غرب مازندران، خوزستان، شمال بوشهر بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

همچنین پیش‌بینی شده که امروز شاهد بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد در غرب و شمال غرب کشور خواهیم بود.

شنبه در برخی مناطق نیمه غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد.

این وضعیت یکشنبه در برخی نقاط شمال غرب، سواحل دریای خزر، غرب، جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌ها و ارتفاعات جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و دوشنبه در برخی نقاط شرق، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق و جنوب شرق و سه شنبه در بخش‌های از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی  و جنوبی، شمال شرق، شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

دریای خزر و نیمه شمالی خلیج فارس بعدازظهر جمعه تا یکشنبه مواج است.

همچنین از جمعه تا یکشنبه با توجه به وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب، غرب و جنوب شرق دور از انتظار نیست.​