۰ نفر

زنگ خطر بازگشت به روزهای سخت کرونایی

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۷:۳۲
کد خبر: 515800
زنگ خطر بازگشت به روزهای سخت کرونایی

این روزها شاهد جولان کرونا در سطح شهرهای ایران هستیم و شهرها یکی پس از دیگر تغییر رنگ داده و قرمز کرونایی می‌شوند و مدافعان سلامت روزهای سختی پیش رو خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که فقط ۵ روز از آغاز سال ۱۴۰۰ را جشن می‌گیریم که خبر از تغییر رنگ شهرهای کرونایی کشور شنیده می‌شود و‌ تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در حال افزایش است.

اخبار نگران‌کننده‌ای که می‌تواند زنگ خطری برای بازگشت به روزهای سخت کرونایی باشد. روزهایی که مرگ‌های روزانه به مرز ۵۰۰ فوتی هم رسید و تعداد موارد جدید ابتلاء نیز از ۱۲ هزار نفر هم عبور کرد و ناچار شاهد اتخاذ تصمیمات سختگیرانه‌تر بودیم که زندگی همه ما را تحت تأثیر قرار داد.

حالا با گذشت تنها ۵ روز از آغاز سال نو، به یکباره چند شهر و شهرستان کشور از وضعیت زرد کرونایی به نارنجی و تعدادی هم از نارنجی به قرمز، تغییر رنگ داده‌اند.

در حالی که سعید نمکی وزیر بهداشت، چند روز مانده به آغاز سال نو، مخالفت جدی خودش را با انجام سفرهای نوروزی اعلام کرده بود، حالا فقط ۵ روز بعد از آغاز سال نو، شاهد خودنمایی این نگرانی‌ها هستیم.

در همین حال، مهم‌ترین دغدغه و نگرانی‌های تیم مدیران ارشد وزارت بهداشت، متوجه کمبودهای بیمارستانی و البته تحلیل رفتن قوای کادر درمان است. زیرا، اشغال کامل بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها، مهم‌ترین عامل تشدید بحران کرونایی در کشور است. به طوری که چنین وضعیتی در تهران خودنمایی کرده و حالا شاهد اشغال کامل تخت‌های ICU هستیم.

تا ۴ فروردین ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۶۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۳۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۳۱۷ نفر رسید و متاسفانه ‌۹۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲ هزار و ۴۵ نفر رسید، اما این در حالی است که ‌تاکنون یک میلیون و ۵۶۲ هزار و  ۷۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند‌ و سه هزار و ۸۷۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

‌در حال حاضر ۱۷ شهرستان قرمز و ۴۷ شهرستان نارنجی هستند و بر‌اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی، ممنوع است.

اما در ۲۴ ساعت گذشته، با جان باختن ۹۷ تن از هموطنان مبتلا به کووید۱۹، مجموع فوتی‌های این بیماری در کشور به ۶۲ هزار و ۱۴۲ نفر رسید که نشان از افزایش ابتلا در کشور دارد و مردم باید نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

کرونا

کرونا

کرونا

کرونا