۰ نفر

هزینه زندگی در کره ماه چقدر است؟

۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۴۷
کد خبر: 515603
هزینه زندگی در کره ماه چقدر است؟

حدود یک سال و نیم گذشته، احتمالا لحظات زیادی را تجربه کردید که بخواهید از همه چیز این سیاره دور شوید. با همه‌گیری جهانی، ناآرامی‌های سیاسی و دیگر اتفاقات بسیار وحشتناک که روی کره زمین رخ می‌دهد، این احساس کاملا قابل درک است، اما واقعا می‌خواهید از سیاره زمین دور شوید؟ اگر قصد دارید از کره زمین به کره ماه پناه ببرید خبرهای بد و خبرهای خوب زیادی برای این تغییر مکان وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خبر خوب این است که چین، روسیه و حتی ناسا  امکان ایجاد «پایگاه‌های دائمی یا نیمه‌دائمی در سطح ماه» را به‌عنوان اقامتگاه‌های گردشگری و یا حتی سکونت دائمی نوید دادند. اما خبر بد این است که زندگی در کره ماه هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

در مقاله طولانی منتشرشده توسط  Money.co.uk، کارشناسان مالی تقریبا همه جنبه‌های مالکیت املاک در کره ماه از چیدمان خانه تا هزینه‌های انرژی، غذا و سایر ملزومات را بررسی کردند. آنان برای بدست آوردن دقیق‌ترین تصویر از هزینه‌های مالکیت خانه از داده‌های منابع مختلف استفاده کرده و با کارشناسان مصاحبه کردند.

نتایج این تحقیقات نشان داد، ۱۰درصد پیش پرداخت سنگین و وام رهنی ماه به مدت ۲۵ سال در هر ماه حدود ۳۲۶هزار دلار هزینه دربر خواهد داشت. اگر بخواهید آن را به ۳۰ ماه تبدیل کنید، کمی این میزان کم می‌شود، اما همچنان مبلغی نجومی است.

این قیمت به‌عنوان اولین رهن ماه محاسبه شد و هزینه کل وام بیش از ۶۲ میلیون دلار بود. در این مقاله آمده است، پس از ساخت و خرید اولین خانه در ماه، خانه‌های بعدی ارزان‌تر عرضه می‌شوند. هزینه خانه‌های بعد از اولین هزینه به دلیل دانش کسب شده در این زمینه و سیستم‌هایی که برای ایجاد اولین خانه ماه به کار رفته‌اند، ۵۲ میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت.

خبر خوب و جالب توجه این است، هزینه خرید سطح ماه بسیار کمتر از خرید سطح زمین است. به هر حال آنجا چیزی وجود ندارد و این بدان معنی است که خرید سطح ماه ارزان است. بر اساس جدیدترین برآورد قیمت می‌توانید با هزینه کمتر از ۲۰ دلار یک هکتار از سطح ماه را خرید کنید. مطمئنا، انجام هرگونه پیشرفت در آن سرزمین گران تمام خواهد شد، اما حداقل خرید سطح ماه ارزان است.

MLGP5osfUDFE

بدیهی است که ما هنوز با کسی که ماه را خانه خود می‌نامد، فاصله داریم و اولین ماموریت‌های چهار ساله خدمه جدید به ماه می‌تواند آغاز این رویداد باشد، اما حتی اگر چین موفق به ساخت اولین پایگاه در ماه شود، این کار تا یک دهه دیگر اتفاق نمی‌افتد. البته قبل از اینکه کسی تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد در ماه زندگی کند یا خیر  باید ببینیم اوضاع چگونه پیش خواهد رفت.