۰ نفر

معاون استاندار خراسان رضوی؛

زائران برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی نکنند

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۳:۰۰
کد خبر: 514234
زائران برای سفر به مشهد برنامه‌ریزی نکنند

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: از مردم و زائران تقاضا داریم برای سفر در ایام نوروز به مشهد برنامه‌ریزی نکنند. امیدواریم تا گذر از این بیماری، مردم سفرهای خود به مشهد را به تعویق بیاندازند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدصادق براتی اظهار کرد: با توجه به این که زحمات زیادی در شرایط کرونایی کشور صورت گرفته و خوشبختانه خراسان رضوی در مدیریت این بیماری کارنامه موفقی از خود به جای گذاشته است، از مردم و زائران تقاضا داریم برای سفر در ایام نوروز به مشهد برنامه‌ریزی نکنند. امیدواریم تا گذر از این بیماری، مردم سفرهای خود به مشهد را به تعویق بیاندازند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در خصوص وضعیت سفرهای نوروزی به مشهد گفت: در روز شنبه هفته جاری ستاد ملی کرونا مصوب کرد که برای سفر به شهرهای دارای وضعیت زرد و آبی ممنوعیتی وجود ندارد. همچنین روز گذشته آخرین وضعیت رنگ‌بندی تمام شهرهای کشور اعلام شد؛ از همین رو با توجه به باقی‌ماندن وضعیت زرد کرونایی مشهد، هیچ محدودیت و ممنوعیتی برای سفر به مشهد وجود ندارد.

وی تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به مشهد تا روزهای گذشته بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، ورود خودروهای غیربومی به مشهد ممنوعیتی ندارد.

براتی در خصوص نحوه نظارت‌ بر پروتکل‌های بهداشتی در تمام سفرهای ریلی، هوایی و زمینی گفت: علاوه بر اینکه سفرهای ریلی و جاده‌ای با ۵۰ درصد و سفرهای هوایی با ۶۰ درصد ظرفیت انجام خواهد شد، نظارت‌ها و دستورالعمل‌های خاص خود را نیز دارند؛ منتها با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا، نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز تشدید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استفاده از مراکز غیررسمی اقامتی برای زائران در سال‌های قبل کرونا، بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، اسکان و اقامت زائران و گردشگران در مکان‌های اقامتی غیررسمی در نوروز ۱۴۰۰ ممنوع بوده و زائران می‌توانند از مراکز اقامت‌های رسمی مانند هتل‌ها، هتل‌ آپارتمان‌ها و مهمان‌پذیرها که دارای مجوز رسمی هستند استفاده کنند.

پلمب واحدهای اقامتی غیرمجاز در صورت فعالیت در ایام تعطیلات

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: نظارت‌ها در بخش دستگاه‌های ذی‌ربط در حال اعمال است و فعالیت کمیته نظارتی ستاد کرونای خراسان رضوی قطعا در ایام نوروز تشدید خواهد شد. واحدهای اقامتی غیرمجاز در صورت فعالیت در ایام نوروز همانند گذشته پلمب خواهند شد.

براتی با اشاره به وضعیت سفرهای نوروزی زائران به مشهد در امروز و روزهای آتی عنوان کرد: هنوز با حجم زیادی از ورود زائران به مشهد مواجه نشده‌ایم و مشهد در شرایط عادی به سر می‌برد و خوشبختانه رزرو بلیت سفرهای ریلی و هوایی برای روزهای پایانی سال کماکان تکمیل نشده است.