۰ نفر

فرمانده ستاد مقابله با بیماری کرونا در تهران؛

مردم از مسافرت در نوروز پرهیز کنند

۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۲:۴۷
کد خبر: 513801
مردم از مسافرت در نوروز پرهیز کنند

زالی گفت: شرایط بسیاری از مناطق کشور شکننده و ناپایدار است و از مردم درخواست می‌کنم که از انجام مسافرت در ایام نوروز پرهیز کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، صبح امروز جلسه هم اندیشی و هماهنگی در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا در نوروز ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.

در این جلسه علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونای در تهران، اظهار کرد: در حال حاضر شرایط تهران مانند بسیاری از مناطق کشور شکننده و ناپایدار است. از مردم درخواست می‌کنم تا از انجام مسافرت در ایام تعطیلات نوروز پرهیز کنند.

او ادامه داد: رنگ بندی شهر‌ها با توجه به سرعت بالای تغییرات بیماری کرونا در کشور باید در لحظه آخر تدوین و تصمیم گیری شود؛ این رنگ‌بندی باید مطابق با میزان رعایت دستورالعمل‌ها، نرخ سرعت تغییرات و ‌موارد ابتلا باشد.

زالی بیان کرد: با توجه به شرایط تغییر پذیری سریع بیماری کرونا باید یک هم افزایی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده تا از ظرفیت دانشگاه‌های مختلف استفاده بهینه شود.

او ادامه داد: راهبرد عمومی ما عدم ترویج سفر است و مردم در راستای صیانت از سلامت خودشان باید از انجام مسافرت در ایام تعطیلات نوروز اجتناب کنند، زیرا سفر باعث انتقال و ابتلای بیماری کرونا می‌شود. در زمینه مسافرت در نوروز، ستاد ملی مقابله با کرونا باید دستورالعمل‌های بهداشتی را تدوین و هرچه سریع‌تر به استان‌های مختلف کشور ابلاغ کند.

زالی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروز از فضا‌های نقاهتگاهی طرح شهید سلیمانی باید در هنگام لزوم و ضرورت استفاده شود. در این ایام برای رفع هرگونه هم پوشانی، یک کمیته‌ای مشترک تشکیل شده است.

او افزود: اقدامات نظارتی در نوروز به خصوص از رستوران‌های بین راهی باید تشدید شود و مقرر شده است از ظرفیت نیرو‌های بسیج، هلال احمر و نیرو‌های مردمی استفاده بهینه شود. فرآیند رهگیری و بیماریابی در ایام تعطیلات نوروز باید به خوبی انجام شود. ما از ستاد ملی درخواست داریم که در زمینه مراکز تفریحی شهر‌های مسافر پذیر، تصمیم گیری نهایی را اتخاذ کنند.

زالی گفت: از ستاد ملی کرونا خواستیم یک مرکز عملیات اضطراری تشکیل دهد تا از ظرفیت استان‌های دیگر در صورت کمبود احتمالی تخت و امکانات، از کمک آنها استفاده شود. معتقدم که تست سریع کرونا  باید به مقدار کافی در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گیرد تا طرح بیماریابی و شناسایی افراد مشکوک در نوروز به خوبی انجام شود.