۰ نفر

افزایش دوبرابری قیمت‌ها

صنف نوشت‌افزار قربانی کرونا شد

۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۲۲
کد خبر: 464358
صنف نوشت‌افزار قربانی کرونا شد

هرسال این روزها، در آستانه بازگشایی مدارس، فصل خرید لوازم التحریر، کیف، لباس مدرسه و ذوق زدگی دانش آموزان برای خریدهای مدرسه ای جدید بود، آنها گاهی حتی یک ماه زودتر وسایل خود را تهیه کرده و ماه پایانی تابستان را به ذوق استفاده قریب الوقوع از این وسایل می‌گذراندند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سال پیش در این ایام بازار دستفروش ها و نمایشگاه‌های فروش ویژه لوازم التحریر و مغازه های لوازم التحریرفروشی هم داغ داغ بود و گاه آنقدر این مراکز شلوغ بود که فروشنده ها بخشی از مشتریان خود را به مغازه ها یا غرفه های دیگر هدایت می‌کردند و در مجموع، به نوعی فصل بره کشان صنف فروشندگان لوازم التحریر، این روزها بود .

اما امسال... نه خبری از دانش آموزان خوشحال و پدر و مادران است، نه خبری از نمایشگاه و دستفروش و شلوغی های اول مهری.

اینبار صنف نوشت افزار قربانی کرونا شده و این بازار به شدت افت کرده است، البته تورم و افزایش قیمت های چند برابری ناشی از تحریم و افزایش نرخ ارز و ... نیز تاثیر کمی بر خلوت شدن این بازار نداشته است.

افزایش دوبرابری قیمتها!

"سال گذشته این موقع مغازه جای رفت و آمد نبود و ما مجبور به اضافه کردن فروشنده بودیم که بتوانیم پاسخگوی مشتریان و دانش آموزان باشیم، اما امسال یک نفر هم زیاد است."

این را صاحب یک مغازه نوشت افزار در اراک گفت و در ادامه بیان کرد: سال های پیش خانواده ها برای فرزندان خود لوازم مازاد هم خرید می‌کردند، اما امسال خبری از خرید معمول هم نیست چه برسد به خرید اضافی.

این خانم علت این بی رونقی را افزایش قیمت و بلاتکلیفی درخصوص نحوه فعالیت مدارس دانست و افزود: از یک طرف افزایش دو برابری قیمت ها توان خرید مردم را کاهش داده و از طرفی کرونا و مجازی شدن آموزش مزید بر علت شده و والدین را بر سر دو راهی خریدن یا نخریدن قرار داده است، ما هم امسال برای خرید جنس جدید نگرانی داشتیم و اکثر فعالان این صنف امسال جنس جدیدی به اجناس مغازه خود اضافه نکردند و تنها در تلاش برای پاس کردن چک های گذشته هستند.