۰ نفر

اعلام شرایط ورود به آموزش و پرورش

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 437127
اعلام شرایط ورود به آموزش و پرورش

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گفت: به عنوان یک مسؤول به تمام کسانی که متقاضی حرفه معلمی و ورود به آموزش و پرورش هستند، توصیه می کنم که باید شرایط لازم را دارا باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش در خصوص درخواست های متعدد مبنی بر  «الزام به استخدام داوطلبان استخدامی آموزش و پرورش»، اظهار کرد: امکان تکمیل ظرفیت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیست.

وی با بیان اینکه حدود 4800 سهمیه از آزمون قبلی مانده است، ادامه داد: آن میزان سهمیه‌ که استفاده نشده است، به سهمیه‌هایی که امسال دریافت می‌کنیم، اضافه می‌شود؛ کسانی که شرایط دارند باید در آن آزمون ما شرکت کنند و بعد از قبولی علمی، وارد مصاحبه و گزینش می شوند و آن افرادی که قبولی قطعی می شوند، از این سهمیه ها استفاده می‌کنند.

الهیار ترکمن در واکنش به این موضوع که برخی از کسانی که در مرحله مصاحبه آزمون استخدامی آموزش و پرورش پذیرفته نشدند نسبت به اینکه چرا هنوز سهمیه باقیمانده وجود دارد و آنها را استخدام نکردند، گلایه‌مند هستند، گفت: این افراد قبول نشدند؛ به همه کسانی که متقاضی حرفه معلمی و ورود به آموزش و پرورش هستند به عنوان یک مسؤول توصیه می‌کنم که باید شرایط را داشته باشند و آموزش و پرورش بر اساس شرایط تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: شرایط هم نیازهای داخل مجموعه آموزش و پرورش است و در راستای حقوق دانش‌آموزان و به‌گزینی کسانی که می‌توانند حرفه معلمی را بپذیرند، اقدام می‌شود؛ قرار نیست آموزش و پرورش خودش را با شرایط جامعه تطبیق دهد بلکه شرایط آموزشی و پرورشی مورد نیاز، ملاک اصلی ورود نیرو به آموزش و پرورش است. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش بیان کرد: تمام کسانی که متقاضی ورود به حرفه معلمی هستند باید از این شرایط آگاه باشند و تلاش بکنند این شرایط را کسب کنند؛ ضمن اینکه در تمام مراحل آزمون‌های ما موفق شوند.

وی تصریح کرد: تمام کسانی که موفق نهایی می‌شوند را جذب می‌کنیم و مجوزهایی که در یک سال استفاده نمی‌شود یعنی افراد دارای شرایط برای جذب آن نیست، به سال بعد اضافه می‌شود.