۰ نفر

مسجدالحرام روی زائران باز شد اما حج عمره هنوز ممنوع است

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۱
کد خبر: 422805
مسجدالحرام روی زائران باز شد اما حج عمره هنوز ممنوع است

مقامات سعودی که مسجد الحرام را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت بسته بودند، آن را بر روز زائران بیت الله الحرام باز کردند اما حج عمره هنوز ممنوع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «عبدالرحمن السدیس» رئیس کل امور مسجد الحرام در مکه و مسجد النبوی در مدینه منوره، جمعه‌شب از بازگشایی مسجدالحرام خبر داد.

به گزارش رسانه‌های سعودی، درهای مسجد الحرام که به دلیل اقدامات دولت سعودی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به صورت موقت بسته شده بود، از سحرگاه امروز شنبه (هفدهم اسفندماه) باز شد و زائران می‌توانند به طواف و زیارت بیت‌الله الحرام بپردازند.

با این حال، حج عمره هنوز ممنوع است. خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از السدیس گزارش کرد، شاه سعودی ملک سلمان بن عبدالعزیز اجازه داده است که مطاف برای زائران و نه برای عمره‌گزاران از سحرگاه امروز شنبه باز شود.

رئیس امور مسجدالحرام همچنین به زائران توصیه کرده که «رعایت اقدامات پیشگیری و همکاری با همه خدمه مسجدالحرام برای خدمات‌رسانی، ضروری است».

گفته می‌شود بسته شدن مسجدالحرام به این شکل و به دلیل انتشار بیماری در طول تاریخ بی سابقه است.

در همین ارتباط، یک مقام مسئول در عربستان سعودی در بیانیه‌ای با اشاره به ابتلای تعدادی از شهروندان سعودی به ویروس کرونا، ایران را مسئول شیوع این بیماری نه تنها در عربستان بلکه در سطح جهان برشمرد.

تا پنجشنبه گذشته عربستان سعودی از ابتلای پنج سعودی به ویروس کرونا و بهبود یافتن یکی از آنان خبر داده بود. عربستان ادعا کرده که همه این پنج نفر در مدت اخیر، از سفر ایران بازگشته‌اند.