۰ نفر

راه‌های زیباتر دیده شدن در عکس

۲۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۰۸
کد خبر: 329446
راه‌های زیباتر دیده شدن در عکس

بسیاری از جوانان در دهه اخیر تمایل دارند که ژورنالی از سبک‌های مختلف عکاسی و مدلینگ را در آرشیو خود داشته باشند. پدیده سلفی در عکاسی دیجیتال که با موبایل رایج شد، از همین حس و میل باطنی دیده‌شدن نشئت می‌گیرد. عکاسی مد در ایران هم مانند هر کشور دیگری طرفداران زیادی دارد و محدود به یک جغرافیای خاص نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، شرق نوشت؛ راهکار‌های به‌ظاهر ساده‌ای وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانید به رضایت بیشتری از پروژه عکاسی خود دست یابید. راهکار‌هایی که می‌تواند شما را در عکس زیباتر، جذاب‌تر و با اندامی متناسب‌تر نشان دهد.

از نور‌های کافه و رستوران بر‌حذر باشید
اگرچه رفتن به کافه و رستوران می‌تواند برای دیدن دوستان و قرار‌های کاری مکان مناسبی باشد؛ اما نور موجود در چنین مکان‌هایی برای عکس‌گرفتن گروهی توصیه نمی‌شود. چنین نور‌هایی که عمدتا هم از بالای شانه‌ها تابیده می‌شود، پوست صورت را ناهموار و زیر چشم‌ها را تیره‌تر نشان می‌دهد.

از ژست‌های مدل‌های حرفه‌ای استفاده کنید
برای اینکه یک ژست کلاسیک را برای عکس‌گرفتن انتخاب کرده باشید، سه‌چهارم بدن‌تان را در معرض دوربین قرار دهید؛ یعنی یکی از پا‌ها را جلوتر قرار داده و یکی از شانه‌هایتان را به عکاس نزدیک‌تر کنید.
 
با این ژست، زمانی که به دوربین نگاه می‌کنید، بدن‌تان کشیده و شکیل‌تر دیده می‌شود و سبب می‌شود، دوربین تصویر شما را در بهترین زاویه شکار کند. سعی کنید در زمانی که عکس گرفته می‌شود، شکم را به سمت داخل فرو برده، شانه‌ها را عقب نگه داشته و ستون فقرات را صاف و بدون خمیدگی حفظ کنید.

بهترین آرایش
زمانی که نوبت به آرایش صورت می‌رسد؛ به‌ویژه درباره کرم‌پودر بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر استفاده شود. استفاده از آرایش‌های تک‌رنگ، چهره را در عکس مسطح و رنگ پوست را به صورت خمیری فشرده‌شده نشان می‌دهد. درباره اینکه چطور می‌توانید چهره طبیعی‌تری در عکس داشته باشید، بهتر است از کانسیلر‌ها تنها در مناطقی که دارای لکه هستند، ناهمواری یا سایه دارند، استفاده کنید.

به موهایتان چه حالاتی دهید
برای آنکه در عکس حجم و شکل مناسبی به موهایتان دهید، کمی از قسمت فرق سر را حرکت دهید. زمانی که مو‌ها کاملا به سمت عقب بروند، چهره شما جذاب به نظر نمی‌رسد؛ چرا‌که هیچ زاویه‌ای از موهایتان در عکس به وجود نیامده. حتی اگر می‌خواهید زوایای بیشتری در عکس به وجود آورید، در زمان گرفتن عکس قسمتی از موهایتان را ببافید.

سمت چپ صورت‌تان را به سمت دوربین بگیرید
یک پژوهش علمی نشان می‌دهد که سمت چپ صورت انسان بهتر خود را نمایان می‌کند. سمت چپ صورت می‌تواند انتقال بهتری از احساسات افراد داشته باشد. اگر قرار است در حالت نشسته عکس بگیرید، از عکاس بخواهید که دوربین را بالا نگه دارد. در این زاویه وقتی صورت‌تان را برای قرارگرفتن مقابل دوربین تنظیم می‌کنید، تعریف بهتری از چانه‌تان به دوربین دارید.
 
زمانی هم که می‌خواهید در حالت ایستاده عکس بگیرید، از عکاس خود بخواهید که از زاویه پایین‌تری از شما عکس بگیرد. این زوایا باعث می‌شوند که شما خوش‌چهره‌تر و لاغرتر به نظر برسید و با مد هم همراه شده باشید.

درست لباس بپوشید
برای آنکه بهترین تصویر از خودتان را در عکس نشان دهید، از پوشیدن نقوش طرح‌دار و چهارخانه در زمان گرفتن عکس پرهیز کنید. تلاش کنید که با یک کمربند باریک یا لباس‌هایی با راه‌راه‌های عمودی یا دامن‌هایی به شکل «A» که از بالا به سمت پایین حجیم می‌شوند، استفاده کنید. اگر می‌خواهید در عکس کیفی به دست بگیرید، سعی کنید آن را در اندازه واقعی آن و نه بزرگ‌تر جلوه دهید.

برای عکس‌های گروهی روی یک خط قرار بگیرید
بهترین عکس‌های گروهی آن‌هایی هستند که افرادی در سایز‌ها و قد‌های مختلف در کنار هم و در یک ردیف قرار بگیرند. سعی کنید در عکس‌های گروهی نزدیک‌ترین فرد به دوربین نباشید. در این حالت بسیار جذاب‌تر به نظر می‌رسید.

مروری بر عکس مورد علاقه‌تان داشته باشید
برای آنکه عکس‌های آینده خود را به بهترین کیفیت برسانید، به عکس‌هایی از گذشته‌تان که جزء بهترین عکس‌هایتان هستند، مروری داشته باشید. بهترین زاویه برای قرار‌گرفتن کدام است؟ عکس‌هایی که در حالت آرامش و شادی از شما گرفته شود، می‌تواند بهترین حالت‌تان را به نمایش درآورد.

چگونه لبخند بزنید
به جای آنکه واژه معروف «چیز» به معنی پنیر را در هنگام عکس‌گرفتن ادا کنید، آن را به لغت «مانی» به معنی پول تغییر دهید. زمانی که با ادای صدای «ای» از شما عکس گرفته می‌شود، گوشه بالای دهان‌تان را وادار به بالا‌رفتن می‌کند و زیگزاگ‌هایی را در نواحی اطراف چشم‌تان به وجود می‌آورد که هر دو حالاتی کاملا طبیعی را به چهره‌تان می‌دهند.
 
برای داشتن حالات بهتر می‌توانید به یک اتفاق خوب در زندگی‌تان فکر کنید و آن احساس را به دوربین منتقل کنید. زمانی که این کار را می‌کنید، به عکس خود جان تازه‌ای می‌بخشید. بهترین کار این است که پیش از گرفتن عکس یک بار چشم‌هایتان را ببندید و سپس آن‌ها را باز کنید و آماده گرفتن عکس شوید.