۰ نفر

کارشناسان پیش بینی کردند؛

افزایش تقاضا برای خرید فلز زرد/ قیمت طلا باز هم گران می‌شود

۸ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۲۱
کد خبر: 463194
افزایش تقاضا برای خرید فلز زرد/ قیمت طلا باز هم گران می‌شود

نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران نشان داد پس از دو هفته اخیر که اونس طلا در پایین مرز ۲۰۰۰دلار تحکیم شده است، انتظارات بالایی برای صعود قیمت این فلز ارزشمند به این مرز روانی مهم در معاملات هفته جاری وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، با رشد چشمگیری که طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته پیدا کرد، فروشندگان به حاشیه رفته و فعلا ساکت شدند.

دارین نیوسام، رییس شرکت "دارین نیوسام آنالایز" در این باره به کیتکونیوز گفت: از نظر فنی نمودار هفتگی طلا به نفع صعود قیمت به نظر نمی رسد اما در مقطع فعلی طلایی نخواهم فروخت. طلا و نقره تنها پناهگاهی هستند که سرمایه گذاران در شرایط ابهامات فعلی در سراسر جهان متقاضی آنها هستند و نمی توان با این دیدگاه بحثی کرد.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که در میان آنها ۱۲ نفر معادل ۸۰ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند و سه نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند در حالی که هیچ کس به کاهش قیمت طلا رای نداد.

در حالی که تحلیلگران وال استریت خوش بینی قوی به صعود قیمت طلا در کوتاه مدت نشان دادند اما سرمایه گذاران نسبت به هفته گذشته کمی خوش بینی بیشتری پیدا کردند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران، ۲۳۷۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۳۵۶ نفر معادل ۵۷ درصد به افزایش و ۵۵۹ نفر معادل ۲۴ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۴۶۰ نفر معادل ۱۹ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته کارشناسان وال استریت دچار دو دستگی شده بودند در حالی که خوش بینی سرمایه گذاران به صعود قیمتها ضعیف شده بود. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک ۴۲ دلار و ۳۰ سنت معادل ۲.۲ درصد رشد کرد و در ۱۹۷۴ دلار و ۹۰ بسته شد و برای کل هفته ۱.۴ درصد افزایش ثبت کرد.

بسیاری از تحلیلگران با بالا گرفتن نگرانیهای تورمی، بر خوش بینی نسبت به صعود قیمت طلا تاکید کردند. جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی روز پنج شنبه خود در سمپوزیوم جکسون هال که بازارها مدتها منتظر شنیدن آن بودند، اظهار کرد بانک مرکزی تورم دو درصدی را هدف خواهد گرفت و روی اشتغال گسترده تاکید خواهد داشت.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: موضع سیاست پولی فوق العاده تسهیلی که مورد تاکید پاول قرار گرفت، طلا را ضروری تر ساخت. وی در ادامه افزود: نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین است و به نظر می رسد تقاضای زیادی برای این فلز در طول دوره تحکیم قیمت آن وجود داشته است. طلا فرصتهای زیادی برای تصحیح قیمت در چند هفته گذشته داشته است اما به نظر می رسد در برابر عقبگرد قابل توجه مقاومت کرده است.

افشین نوابی، نایب رییس شرکت بازرگانی ام کی اس هم با ابراز خوش بینی نسبت به افزایش قیمت طلا اظهار کرد: طلا موفق شده است حمایت کوتاه مدت در بالای سطح ۱۹۰۰ دلار را حفظ کند. با توجه به این که دلار آمریکا نتوانسته است به بالای یک نقطه مقاومتی مهم صعود کند، به نظر می رسد طلا می تواند به بالای مرز ۲۰۰۰ دلار صعود کند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز اظهار کرد که وی نسبت به قیمت طلا در کوتاه مدت خوش بین است زیرا بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفته بازار کار را نسبت به تورم در اولویت حمایت قرار دهد. برای بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره پایین مسئله نیست بلکه نرخ بیکاری مهم است و این به معنای آن است که آنها هر آنچه لازم باشد برای حمایت از بازار کار انجام می دهند و این موضوع برای طلا خوب خواهد بود.

اگرچه برای هفته جاری هیچ کس کاهش قیمت طلا را پیش بینی نکرد اما برخی از تحلیلگران هنوز متقاعد نشده اند که دوره تحکیم قیمت طلا به پایان رسیده است.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی فارکس لایو گفت: نسبت به روند قیمت طلا نظری ندارد زیرا سرمایه گذاران همچنان در حال هضم اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا هستند.