۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

با تقویت بازارهای سهام آمریکا طلا دست‌آوردهای اولیه را می‌بازد

۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۹
کد خبر: 462404
با تقویت بازارهای سهام آمریکا طلا دست‌آوردهای اولیه را می‌بازد

معاملات آتی طلا و نقره تا ظهر روز دوشنبه روند ضعیفی داشت. سود ساعات ابتدایی معاملات فلزات گرانبها در میان اشتهای ریسک پذیری در روند معاملات تجاری بین‌المللی در نخستین روز هفته چندان دوام نیافت.

اقتصادآنلایناکرم شعبانی؛ معاملات آتی طلا قابل تحویل در ماه اکتبر با کاهش 8.10 دلار در هر اونس روز گذشته به قیمت 1930.20 انجام شد؛ همچنین معاملات آتی نقره قابل تحویل در ماه سپتامبر در بازار کومکس نیویورک با 0.027 دلار کاهش به قیمت 26.705 دلار در هر اونس انجام گرفت.

بازارهای جهانی سهام روند صعودی و فعال‌تری را در نخستین روز هفته در پیش گرفتند همچنین شاخص‌های اصلی ایالات متحده از جمله اس‌اندپی500 و نزدک رکوردهای جدیدی به ثبت رساندند. با وجود وقوع خطرات طبیعی از جمله دو توفان استوایی در خلیج مکزیک، آتش سوزی در جنگل‌های کالیفرنیا و کلرادو، اشتهای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران تقویت شده است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری ایالات متحده روز یکشنبه مجوز اضطراری استفاده از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از ابتلا به ویروس کرونا را برای مقابله با شیوع بیشتر ویروس اعلام کرد. طبیعی است که بخشی از روند صعودی بازارهای سهام مرتبط با انتشار این خبر بوده است.

در همین حال، بازارها در تلاش برای گذار از اظهارنظری هستند که ترامپ هفته گذشته در مصاحبه با فاکس نیوز به آن اشاره کرد مبنی بر اینکه ایالات متحده نیازی به تجارت با چین ندارد. به نظر می‌رسد چین و ایالات متحده با توافق تجاری «فاز 1» که در ماه ژانویه به دست آمده به آرامی به حرکت خود ادامه می‌دهند، چین همچنان به روند خرید محصولات کشاورزی از آمریکا با سرعت ثابت ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش‌های به دست آمده از آسیا، وقوع سیلاب‌های عمده در چین در طول هفته گذشته باعث نابود شدن بخشی از محصولات کشاورزی این کشور شده و در نتیجه چین ناچار به سرعت بخشیدن به واردات محصولات غذایی خواهد شد.

معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در هفته جاری منتظر برگزاری رویدادهای بزرگی از جمله اعلام رسمی ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه و سمپوزیوم سالانه فدرال رزرو هستند که به صورت سنتی در وایومینگ برگزار می‌شود اما امسال قرار است این سمپوزیوم به صورت مجازی اجرا شود. جروم پاول رییس فدرال رزرو قرار است در پایان هفته یک سخنرانی در این سمپوزیوم داشته باشد که سرمایه گذاران منتظر دریافت سیگنال‌هایی از سوی وی هستند.

شاخص دلار آمریکا تا نیمه روز اندکی ریزش کرد و اگرچه به پایین‌ترین سطح دو سال گذشته نرسید اما فاصله چندانی هم با این کف ارزشی ندارد.

نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت طلا

(نمودار حرکت 24 ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، روند صعودی معاملات آتی طلا در ماه اکتبر از مزیت بلند مدت برخوردار است، هدف اصلی صعود طلا در معاملات آتی ماه اکتبر دستیابی به سطح 2 هزار دلار در هر اونس است و هدف اصلی روند نزولی کوتاه مدت حفظ سطح حمایت فنی تا 1865دلار خواهد بود. در این مسیر سطح مقاومت اول 1960.90 دلار و سطح مقاومت دوم 1975 دلار خواهد بود. همچنین سطح حمایتی اول 1909.60 دلار و سطح حمایتی دوم 1900 دلار در هر اونس برآورد شده است.

نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره

(نمودار روند حرکت 24 ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره هم از مزیت فنی بلند مدت برخوردار است. الگوی مثلث متقارن صعودی نیز در نوار حرکتی روزانه شکل گرفته است. هدف اصلی صعود قیمت نقره معامله شده در ماه آگوست دستیابی به سطح 29.915 دلار در مقابل سطح 25 دلاری برای روند نزولی پیش بینی شده است. سطح مقاومت اول 27.34 دلار و سطح مقاومت دوم 28 دلار در هر اونس مشاهده شده است. همچنین سطح پشتیبانی اول 26.095 دلار و سطح پشتیبانی دوم 26 دلار در هر اونس برآورد شده است.