۰ نفر

قیمت طلا در ماه گذشته ۱۰درصد گران شد

احتمال رسیدن قیمت طلا به ۳۰۰۰دلار

۱۱ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۸
کد خبر: 456757
 احتمال رسیدن قیمت طلا به ۳۰۰۰دلار

قیمت طلا در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی بیش از 19دلار و طی ماه گذشته میلادی بیش از 10درصد افزایش یافت و احتمال می رود که در 18ماه آینده به 3هزار دلار در هر اونس برسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به دنبال کاهش ارزش دلار و انتشار آمارهای وخیم از اقتصاد آمریکا که سبب شد تا سرمایه گذاران به دارایی های امنی نظیر طلا رقبت کنند، قیمت طلا در روز جمعه افزایش یافت و بیشترین افزایش ماهانه از فوریه 2016 را ثبت کرد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 19.22 دلار افزایش 1975.86 دلار فروخته شد. قیمت این فلز گران بها در روز دوشنبه به رکورد 1980.57 دلار رسید در ماه گذشته میلادی بیش از 10 درصد افزایش یافت.

از عوامل افزایش قیمت طلا می توان به کاهش ارزش دلار اشاره کرد که ارزش این ارز، بیشترین کاهش ماهانه در تقریبا یک دهه گذشته را ثبت کرد.

آمارها نشان داد اقتصاد آمریکا به علت شیوع کرونا از سخت ترین فشار در سه ماهه دوم از زمان رکود عمیق رنج می برد. همچنین آشفتگی های سیاسی در آمریکا سبب شده است سرمایه گذاران به سوی دارایی های امن سوق داده شوند.

طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نزدیک به 30 درصد افزایش ارزش داشته است که ناشی از کاهش نرخ بهره و محرک های گسترده از سوی بانک های مرکزی بوده است.

بنا بر تحلیل BofA گلوبال ریسچر، «با سیاست نرخ بهره کنونی یا حتی سیاست نرخ زیر صفر، تقویت قیمت طلا به صورت فزاینده ای از افزایش نرخ تورم می آید.» انتظار می رود که قیمت طلا در 18 ماه آینده به 3 هزار دلار در هر اونس برسد.