۰ نفر

کارشناسان پیش‌بینی کردند:

افزایش شدید قیمت طلا در آینده نزدیک

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
کد خبر: 456187
افزایش شدید قیمت طلا در آینده نزدیک

طی هفته جاری قیمت طلا به رقم بی‌سابقه‌ای رسید و کارشناسان بر این باورند که این روند ادامه خواهد شد و فلز زرد در آینده نزدیک رکورد بالاتری را خواهد زد.

به گزارش راشاتودی، در معاملات هفته جاری قیمت طلا رکورد تاریخی خود را شکست و با قیمتی معامله شد که تا پیش از این سابقه نداشت. دلیل افزایش قیمت طلا در معاملات هفته جاری اقبال آن در میان سرمایه‌گذاران به عنوان دارایی ایمن در سایه بحران اقتصادی کنونی بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، در معاملات روز دوشنبه قیمت طلا به رقم 1940 دلار رسید که رکورد سال 2011 فلز زرد را شکست. افزایش بی‌سابقه تنش سیاسی بین چین و آمریکا از یکسو و بحران پیش آمده به خاطر شیوع ویروس کرونا از سوی دیگر دلیل بالا رفتن قیمت طلا بود اما این فلز در معاملات دیروز هم 1954.3 دلار معامله شد.

بری داوس، مدیرعامل مؤسسه مارتین‌پلیس می‌گوید: چیزی که مهم است این است که چقدر سریع طلا رکورد سپتامبر سال 2011 را شکست و از آن عبور کرد.

وی می‌‌‌گوید:‌از همه مهمتر این است که به همین سادگی از 1800 دلار عبور کرده بود.

داوس می‌گوید: این به من نشان می‌دهد که بازار بسیار بسیار قوی است

این کارشناس اقتصادی پیش‌می‌کند قیمت طلا طی دو سال آینده به 3500 دلار در هر اونس خواهد رسید اما ممکن است در این مسیر شاهد اصلاح هم باشیم.

به گفته داوس بازارهای آسیایی و به خصوص خاورمیانه طلای زیادی را از بازار جمع کردند.

به اعتقاد این کارشناس بازار طلا غرب راهی ندارد جز آنکه با افزایش قیمت جایگاه خود در بازار طلا را باز پس گیرد.

به اعتقاد داوس، عوامل زیادی وجود دارند که قیمت طلا را صعودی می‌کند که از جمله آنها تغییرات در بازار ارز و همچنین اجرای بسته‌های کمک اقتصادی برای مقابله با تبعات کرونا هستند.