۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فتح دوباره رکورد ۹ساله طلا/ پیش بینی گروه سیتی از جهش دوباره قیمت فلز زرد

۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۸
کد خبر: 454272
فتح دوباره رکورد ۹ساله طلا/ پیش بینی گروه سیتی از جهش دوباره قیمت فلز زرد

افزایش قیمت طلا روز دوشنبه بار دیگر در صدر اخبار قرار گرفت، در حالی که سرمایه گذاران در میان سیلی از نقدینگی در بازارهای مالی کشورهای توسعه یافته ترجیح می‌دهند سرمایه‌ها را به سمت این دارایی سخت روانه کنند، انتظارات از پایین بودن طولانی مدت نرخ بهره و بدهی‌های ارزی عامل دیگری است که اقبال به دارایی‌های سخت را افزایش داده است.

اقتصادآنلاین - اکرم شعبانی؛ معاملات طلای آتی قابل تحویل در ماه اوت که فعال‌ترین معاملات روز گذشته را تشکیل می‌داد، در بازار کومکس نیویورک به حجم ۱۷ میلیون اونس تا ساعات ابتدایی بعد از ظهر ادامه داشت و قیمت معاملات ۱۸۲۳.۴۰ دلار در هر اونس ثبت شد، به عبارتی طلا بار دیگر رکورد ۹ ساله خودر ا فتح کرد.

با این قیمت، طلا اکنون با افزایش ۱۹.۷ درصد یا ۳۰۰ دلار در هر اونس نسبت به ابتدای سال ۲۰۲۰ در حال معامله است. آخرین بار که طلا با قیمت بیش از ۱۸۰۰ دلار در هر اونس معامله می‌شد، سپتامبر ۲۰۱۱ بود، نکته مهم آنکه در پایان سال ۲۰۱۱ قیمت طلا ۱۵۶۵ دلار در هر اونس بود.

در این راستا بلومبرگ در گزارشی عنوان کرد: با توجه به چشم انداز سه ماهه سوم گروه سیتی، انتظار می‌رود قیمت این فلز زرد در ۶ تا ۹ ماه آینده رکوردهای جدیدی از خود بر جای بگذارد، در این پیش بینی‌ها به افزایش ۳۰ درصدی قیمت طلا اشاره شده که بر این اساس قیمت‌ها در طول سه تا پنج ماه آینده سطح ۲۰۰۰ دلار در هر اونس را هم پشت سر خواهد گذاشت.

در این زمینه بخوانید

طلا در سودای سطح ۱۹۰۰دلار در هر اونس

خیز طلای جهانی بـرای رکوردزنی جدید

تحلیل‌گران گروه سیتی همچنین اعلام کرده‌اند: قیمت‌های اسمی طلا طی هفت ماهه ۲۰۲۰ و تا به امروز رکوردهای تازه‌ای در بازارهای نوظهور به ثبت رسانده است.

در پایان این تحلیل تاکید شده است: تنها مساله‌ای که نمی‌توان با قطعیت در مورد آن سخن گفت موضوع «زمان»‌ است که چه زمانی این رکورد فتح خواهد شد که به نظر می‌رسد این رکورد تازه با افزایش ارزش دلار هم ارتباطی داشته باشد.