۰ نفر

پیش‌بینی درآمد ۱میلیارد یورویی از استخراج رمز ارزها

۱۶ بهمن ۱۳۹۸، ۱۹:۲۶
کد خبر: 415051
پیش‌بینی درآمد ۱میلیارد یورویی از استخراج رمز ارزها

مرکز پژوهش‌های مجلس در بررسی لایحه بودجه سال 99، درآمد یک میلیارد یورویی از استخراج رمز ارزها پیش‌بینی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ آمده است: «استخراج رمز ارز بازاری پویاست که درآمد سالانه 5 میلیارد و 220 میلیون یورو از آن قابل کسب است. ظرفیت تولید برق بلااستفاده ایران در ۹ ماه از سال به ۲۰ هزار مگاوات می‌رسد و استفاده درست از ظرفیت شبکه برق ایران می‌تواند درآمد یک میلیارد یورویی را به ایران وارد کند.

پیشرفت سریع فناوری استخراج، سودآوری تجهیزات قدیمی را روز به روز کاهش می‌دهد و از طرف دیگر رقابت در کسب سهم بیشتر از بازار می‌تواند موجب کاهش سود بازیگران شود.

در مصوبه ۱۳۹۸/۵/۱۳ هیأت وزیران علاوه بر اینکه قیمت برق بدون ملاحظات فصلی تعیین شده و به حدی این تعرفه بالا تعیین شده است که مخاطره استفاده غیرقانونی از ظرفیت برق را منطقی می‌کند و از سوی دیگر به دلیل عدم تعیین یک مقدار مشخص محاسبه سود و زیان برای مشارکت در این بازار را دشوار کرده است.»

بنابراین گزارش، استخراج‌کنندگان رمز ارزها بارها نسبت به نرخ برق تعیین شده از سوی وزارت نیرو معترض هستند و اعلام می کنند که این تعرفه بالا باعث خواهد شد این استخراج‌کنندگان متضرر شوند.