۰ نفر

پرسش از عضو هیات رییسه مجلس؛

انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بر اساس قانون جدید برگزار می‌شود؟

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۱۹
کد خبر: 524704
انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بر اساس قانون جدید برگزار می‌شود؟

علی کریمی فیروزجایی گفت: انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری امسال بر اساس قانون فعلی برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، گفت: قانون جدید مصوب مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری به این دوره نمی رسد.

وی  ادامه داد: اختلاف نظر بین هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی درباره برخی از مفاد قانون تصویبی مجلس همچنان لاینحل مانده است.

نماینده بابل در مجلس با تاکید برضرورت توجه به ابعاد کامل قانون انتخابات افزود: قانون انتخابات باید همه جانبه نگرانه و مبتنی بر سیاست های کلی نظام باشد.

کریمی فیروزجایی در این ارتباط خاطرنشان کرد: اصل راهبردی در قانون انتخابات رعایت اصول و قواعد قانون اساسی و مشارکت حداکثری مردم است .

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور بااشاره به اهمیت نقش آفرینی گسترده مردم در عرصه سرنوشت ساز انتخابات افزود: بسترسازی برای تحقق  مشارکت حداکثری  مردم در انتخابات  از وظایف کلیدی دولت است.

عضو مجمع نمایندگان مازندران مردم را عمق استراتژیک نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیشتاز مردم سالاری در دنیا است و مشارکت پرشور مردم در انتخابات ضامن پیشرفت و امنیت کشور است.

نماینده بابل در مجلس با اشاره به نقش موثر احزاب و گروههای سیاسی در خلق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یادآورشد: احزاب و تشکلهای سیاسی باید نقش واسط بین مردم و حاکمیت را ایفا کنند .

عضو هیات رییسه مجلس یازدهم گفت: انتخابات بزرگترین پروژه سیاسی کشور در سال جاری است که در کانون توجه رسانه های بین المللی و کشورها قرار دارد.