۰ نفر

قاضی زاده هاشمی در مناظره سوم؛

یک شبه مشکل بورس را حل می کنیم / همه مردم بر سفره انقلاب بنشینند

۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۶:۳۵
کد خبر: 535659
یک شبه مشکل بورس را حل می کنیم / همه مردم بر سفره انقلاب بنشینند

قاضی زاده هاشمی گفت: افزایش تولید مسکن تنها در چند استان است و این امر سبب ایجاد مهاجرت سراسری شده است و این مهاجرت اجتماعی سرمایه اجتماعی و... را کاهش می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی، از نامزدهای ریاست جمهوری در پاسخ به اولین سوال گفت: این دغدغه‌هایی که شما اشاره فرمودید، دغدغه‌های عموم مردم است اما لازم است ریشه یابی بشود و روش اصلاحش بیان شود.

مردم بین نان و جان مانده اند / آقای روحانی با شما مذاکره می‌کنم

وی افزود: من قبلا چندین عکس در خصوص نحوه توزیع منابع و درآمد در کشور خدمت عزیزان نشان داده بودم که در آن یک عدم توازن سراسری در کشور را مشاهده کردیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ عنوان کرد: روند بیکاری و وضعیت اشتغال در حوزه‌های مختلف بر اساس شاخص‌های موجود از  سال ۴۵ در حال تکرار است. در خصوص وضعیت اشتغال در بخش تولید در حال کاهش و در بخش خدمات در حال افزایش است.

وی با اشاره به افزایش تولید مسکن در کشور تصریح کرد: با این حال که تولید مسکن در کشور افزایش یافته است اما آن هم محصور در چند استان مشخص است. این موضوع موجب مهاجرت سراسری جمعیت و تغییر ترکیب جمعیت کشور شده است.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: مهاجرت سراسری جمعیت عوارضی چون طلاق، از بین رفتن هویت اجتماعی و از بین رفتن سرمایه اجتماعی دارد. دلایل این عوارض کاملا مشخص است و به این دلیل است که منابع کشور به صورت نادرست در حال توریع است و متاسفانه ساختارها استضعاف‌گر هستند.

این کاندیدای انتخاباتی توضیح داد:‌مردم این مشکلات را ناشی از ناکارآمدی و نابلد بودن مدیریت مسئولین می‌دانند و موضوعی که موجب دلزدگی مردم شده این است که ما در پنجره طلایی هستیم اما متاسفانه وضعیت کشور دچار قفل و انسداد شده است.

در خصوص کارنامه دولت‌ها در این بخش افزود: کارنامه همه دولت‌ها کاملا روشن است و همه دولت‌ها نقاط مثبت و ضعفی داشته‌اند. اما کلان روندها و موضوعات اساسی حل و فصل نشده است. اگر دقت کنیم مشکلاتی که در گذشته ذکر می شد در مناظرات امروز نیز ذکر می‌شود.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: چه بسا افت هم کردیم مفاهیم متعالی مثل آزادی و امثال اینها در گذشته ذکر می‌شده ولی الان مساله ما حداقل معیشت است. این اختلالات اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی را مردم ناشی از نحوه مدیریت مسئولین می‌بینند.

وی در خصوص نحوه مدیریت پاندمی کرونا افزود: مردم به شدت گرفتار شدند و به نوعی اختلال رفتار دچار شده‌اند. مردم یک سال است از کار و زندگی افتاده‌اند و بین نان و جان مانده‌اند و ۶۰درصد مشاغل ما روزمزد هستند و ما به آنها می‌گوییم کار نکنید. این گروه از مردم مجبور هستند برای اینکه از گرسنگی نمیرند فعالیت کنند.

کاندیدای انتخاباتی افزود: بعد هم که صحبت می‌شود مورد عتاب و خطاب قرار می‌گیریم من اینجا خطاب به مسئولین مربوطه به خصوص جناب آقای روحانی عرض می‌کنم که مناظرات را مورد تفقد قرار دادند، در این جمع حاضر کسی حاضر نیست عملکرد دولت را گردن بگیرد. بنده اعلام آمادگی می‌کنم شما از دفترتان خارج شوید و تشریف بیاورید صدا و سیما، بنده حاضرم هم در مورد کرونا و هم در مورد موضوعات مختلف با شما مناظره کنم.

وی در خصوص ماجرای گرانی بنزین افزود: در مورد گرانی بنزین معلوم نشد که چه کسی مسئول است. یک سری ساختار و ستادهایی درست کرده‌ایم که همه پشت آن پنهان می‌شوند و نهایتا مقام معظم رهبری مجبور است بیایند وسط کار بخاطر اینکه از مسئولین مربوطه کسی حاضر نشد اظهار تاسف و پشیمانی بکند یا استفعا بدهد.

وی ادامه داد: عزیزان من مساله ما در داستان دولت، مساله گرانی، مسکن و برنامه اصلاحی که برای بخش‌های مختلف آماده کرده‌ایم هست اما مساله اصلی نظام دیوان سالار کشور است که حدود ۷۰ ۸۰ سال است تغییر پیدا نکرده و باعث شده است مردم روز به روز مستضعف‌تر بشوند و به جزء یک عده خاصی از مردم که به رانت دولت، سیاست و قدرت متصلند اینها برخوردار بشوند و مردم ضعیف‌تر.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد:‌موضوع این است که سازوکارهای کشور باید تغییر کند. باید طرز تفکر مدیران و نوع نگاه آنها به مردم تغییر پیدا کند.

وی با استناد به اصل ۵۶ قانون اساسی تصریح کرد: این اصل نحوه حاکمیت را اعمال حاکمیت مردم ذکر کرده است اما ما مردم را روز به روز از میدان خارج کرده‌ایم.

وی با اشاره به سخن حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم عزیز می‌گفت هرجا مردم در عرصه بودند آنجا عرصه موفقیت بود و هرجا ما مردم را خارج کردیم با شکست مواجه شدیم.

قاضی زاده هاشمی توضیح داد: ما پیش بینی کرده‌ایم که دولت را به مردم واگذار کنیم و منظومه‌ای به نام دولت مردم تشکیل داده‌ایم. این واگذاری اختیارات اجرایی طبق اصل ۱۲۷ قانون اساسی به فرمانداران، بودجه ها تجمیع شده، سرانه به فرمانداری و شورای برنامه ریزی شهرستان و همچنین اختیار عزل و نصب مدیران به مردم داده شده است.

وی افزود:‌اگر یک سوم مردم شهرستانی یا مجموعه ای از مدیری ناراحت باشند و او را استیضاح کنند دولت موظف است او را عزل کند. ما نظام هرمی‌ای که تمام اختیارات را از مردم گرفته و فقط و فقط در اختیار دولت مرکزی قرار گرفته در سراسر کشور توزیع می‌کنیم و همه شهرستان‌ها از نظر ما پایتخت هستند و اختیارات هیات وزیران را دارند. یک ماموریت ملی به عنوان پایتخت موضوعی به او واگذار کرده‌ایم که او مسئول توسعه کل سرزمین ایران باشد.

دولت فرصت مذاکره را خراب کرد/ لزوم تغییر نسل سیاست‌گذاران

قاضی زاده هاشمی، از نامزدهای ریاست جمهوری خطاب به مردم گفت: مردم عزیز ایران سپردن درمان و سپردن حل مسائل امروز به بانیان وضع موجودمثل سپردن درمان مالاریا به پشه آنوفل یا سپردن درمان ویروس کرونا به ویروس کرونا است. دوستان ما طوری حرف می‌زنند که انگار در مجموعه مدیریتی کشور نبوده‌اند، از بیرون آمده‌اند و خودشان از یک  طرف سابقه ۳۰ساله و ۴۰ساله ذکر می‌کنند.

وی افزود: کمترین فرد در نقش آفرینی حوزه‌های اجرایی موجود در کشور را، بنده دارم و بعد هم به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی منتخب مردم بوده‌ام. بعد از یک موضعی که چرا چنین شده است؟ چرا چنان شده است؟ حرف‌هایی هم می‌زنند که هشت سال پیش نیز زده شده و با یک لفظ و لسان قوی‌تری که تحریم شده است و جملاتی از این دست ... شد آنچه که امروز می‌بینیم.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: بهتر است برگردیم و این اختیار فوق العاده‌ای که مقام معظم رهبری در این هشت سال به دولت داد  ولی دولت فرصت مذاکره را از بین برد و بد مذاکره کرد.

وی همچنین از اختیار فوق العاده این دولت در خصوص مذاکره مستقیم با آمریکا یاد کرد که هیچ یک از دولت‌های قبلی آن را نداشتند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: روندها ۴۰ - ۵۰ ساله است و مشکلات ساختاری و نهادی است. او با خطاب قرار دادن دولت فعلی گفت: اگر بلد نبودید کشور را اداره کنید، اگر ساختارها استضعاف‌گر بود، اگر همه موضوعات در تهران جمع شده است، اگر اینکه جوانان، نوآوران، فنآوران و زنان کنار گذاشته شده‌اند؛ اینها تقصیر کس دیگری است؟

وی گفت: راه حل امروز تغییر نسل سیاستمداران است. امروز ما جوانان و زنان قوی داریم نه اینکه آنها به ما محتاج باشند ما به آنها احتیاج داریم تا بتوانیم از توانایی‌های آنها استفاده کنیم برای اینکه آنها ما را از وضع موجود، از این مشکلات نهادی تکرار شده خارج کنند.

وی ادامه داد: دغدغه مردم این است که چرا مسائل حل نمی‌شود؟ چرا مسائل مزمن می‌ماند؟ برای اینکه یک عده‌ای با شوآف و شومن بازی و پرت کردن حواس ها به جای اینکه بروند جراحی کنند و تومورهای بدخیم را بردارند و پایشان را از روی گلوی مردم بردارند، دولت‌های ضدمردمی و ریاستی شده‌اند و متعلق به طبقه خاصی هستند.

وی افزود: فامیل‌ها رفته‌اند فامیل‌های جدید آمده‌اند. تبار گرایی، قومیت گرایی و حزب بازی آمده است. مردم اینها را می‌بینند و ناراحتند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:‌ بنده ۲۰برنامه و پروژه دارم که در بخش بعدی توضیح خواهم داد. اما به عنوان راه حل می‌گویم جوانان باید بیایند، تغییر نحوه حمکرانی باید به سمت مردم اتفاق بیفتد درست همانند اوایل انقلاب که جوانان انقلابی رفتند در پهنای این سرزمین و در کنار مردم قرار گرفتند و دغدغه مند دست آنها را گرفتند و با انقلاب حرکت دادند.

وی تصریح کرد: همچنان آن جوانان هستند دانش آموختند سواد آموختند تجربه آموختند.

همانطور که مردم یک شبه در بورس بدبخت شدند،یک شبه مشکل را حل می‌کنیم / تورم زیر ۵درصد در ۴سال

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: برای اصلاح امور باید نگاه منظومه‌ای داشت ما از مهار تورم به عنوان ام المسائل کشور یاد می‌کنیم، تورم باعث از بین بردن تولید موجب بیکاری شده است، تورم باعث فقر و نابرابری شده است به همین خاطر مهاجرت اتفاق افتاده است، تورم موجب عدم تشکیل خانواده شده است و سن ازدواج را بالا برده است و هزار مساله دیگری که تورم باعث آن است. ولی وقتی به ساختار ایجاد تورم در کشور نگاه می‌کنیم تمامی نهادها در ایجاد تورم نقش داشته‌اند. وی افزود: نظام کسر بودجه حوزه مالی کشور مساله بانک مرکزی بانک‌های دولتی و خصوصی موضوع خلق پول و نقدینگی و همچنین نطام توزیع و زیرساخت‌های نادرست حوزه تولید کشور، موانع زیادی از رسیدن کالای ارزان قیمت به دست مصرف کننده است. با اینکه ما سال‌ها ارز یارانه‌ای در اختیار قرار دادیم و این ارز یارانه‌ای به نام مردم داده شده ولی فقط در یک فقره ۳۰میلیارد دلار به عنوان ارز یارانه‌ای مداخله‌ای داده شده که تکلیف آن مشخص نشد. مجموعه مبدا تا مقصد باید مدیریت شود. دولت سلام مجموعه فرآیندها را در قالب مدیریت زنجیره تامین می بیند. یعنی از زمان واردات یا زمان استحصال مواد اولیه تا سفره مردم یا صادرات در یک زنجیره کلان پیش بینی می‌کند و به جای اینکه دولت متصدی باشد، دولت مشارکت جو است.

وی تصریح کرد: این دولت مشارکت جو کارها را به مردم واگذار می‌کند و نهاد مدنی درست می‌کند. این نهاد که به عنوان شرکت عمومی قرار است عمل کند بخش‌های مختلف تولید را مدیریت می‌کند. دولت در اینجا فقط در سه بخش دخالت می‌کند: خرید تضمینی محصولات به خصوص اساسی، دادن یارانه به مصرف کننده نهایی و دادن قیمت تعرفه برای حمایت از مصرف کننده داخلی.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ما اگر به سمت خود اتحادیه‌ها برویم، توانایی اتحادیه‌های موجود در کشور آنقدر هست که مجموعه فرآیند را مدیریت کنند. تورم را در طی ۴سال به زیر پنج درصد برسانیم.

وی افزود: چهار و نیم میلیون مسکن تولید کنیم به طوری که سه دهک اولیه بدون پرداخت پول اولیه صاحب مسکن شوند و ۳۰ساله برگردانند، کاری کنیم که هیچ کس در ایران به سوء تغذیه مبتلا نباشد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد:‌ وزارت خانواده برای ازدواج، پایداری و فرزندآوری تشکیل می‌دهیم، صندوق اعتبار خانواده قرار خواهیم داد تا به هر جوان برای سه موضوع ازدواج، مسکن و همچنین  اشتغال ۵۰۰میلیون تومان اعتبار پیش بینی می‌کند.

وی ادامه داد: نظام یکپارچه مالیاتی، بیمه‌ای و حمایتی خواهیم داشت تا چند دستگاه با اطلاعات مختلف  فعالیت نداشته باشند، توزیع منابع بر اساس سرانه خانوار خواهد بود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بیان کرد:‌مدل شهر کشوری که تمام اختیارات دولت و بودجه را به شهرستان‌ها واگذار می‌کنیم.

وی افزود: مدل نظام شایستگی داریم بر اساس استاندارهای مشخص، شفاف و اعلام شده مدیران با نظر مردم منصوب می‌شوند.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: طرح قنات ملی ایران را داریم تا مشکل آب فلات مرکزی و لوپ آبی ایران حل شود، سهمی از سهام شستا و صندوق ذخیره فرهنگیان را به کارگران، بازنشستگان و معلمان واگذار می‌کنیم که قابل عرضه در بورس باشد،‌ مساله بورس را حل خواهیم کرد.

 

مدافع حقوق کسانی که رای نمی‌دهند هم هستیم / مردم آرزو می‌کنند ای‌کاش این ۸سال خواب بود

امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰در توضیح ادامه برنامه‌هایش گفت: در قضیه بورس همانطور که عرض کردم به لطف الهی با استقرار دولت سلام هم مساله کلاهبرداری که در سهام عدالت و هم در بورس شد به سرعت به نتیجه خواهد رسید. 

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: ما یک برنامه برای اشتغال سریع داریم که حداقل نیمی از جوانان جویای کار ما ظرف دو سال نخست مشغول کار شوند، بحث کرونا و واکسیناسیون را هم تحت عنوان «مهر سلامت» تا ۲۲ بهمن به اتمام خواهیم رساند. 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه فرانشیز افراد بالای ۷۰ در مراکز دولتی کاملا رایگان خواهد شد، تصریح کرد: نظام جامع شفافیت با استقرار دولت الکترونیک محقق خواهد شد و در دیپلماسی عمومی، دیپلماسی اقتصادی منشا تمام برنامه‌های ما خواهد بود و وزیر خارجه‌ای که سابقه تجارت بین‌المللی دارد گماشته خواهد شد.

وی افزود: آموزش و پرورش نوین را ما جایگزین آموزش و پرورش فعلی خواهیم کرد به گونه‌ای که طول عمر فرزندان ما تلف نشود و مهارتی بیاموزند و همچنین طول دوره کوتاه و کنکور حذف شود و با کمک نیروهای مسلح، مساله سربازی حرفه‌ای را حل و فصل می‌کنیم.

نامزد انتخابات ۱۴۰۰ درباره فضای مجازی توضیح داد: مطالب این فضا بعضا به انحراف و حاشیه می‌رود ولی در این فضا در حال حاضر مساله حکمرانی است و اگر ما به دولت الکترونیک نیاز داریم و قصد توسعه اقتصاد دیجیتال را داریم، اگر قصد مبارزه با فساد داریم و می‌خواهیم مسائل اقتصادی روز دنیا مانند پول و بانک را کنترل و مشاغل استارتاپی را توسعه دهیم، اگر هدف ما دنبال کردن موضوع اشتغال و کسب و کارهای غیرحضوری و... است همه اینها به فضای مجازی نیازمند است.

وی ادامه داد: ما نباید فضای مجازی را محدود کنیم، در حال حاضر در بهداشت و درمان، کشاورزی و همه حوزه‌ها فضای مجازی بسیار زیاد تاثیرگذار است.

قاضی زاده هاشمی گفت: دولت سلام پاسدار حقوق همه مردم خواهد بود و حق همه کسانی را که حتی رای نمی‌دهند هم حفاظت خواهد کرد، چه به این کاندیدا یا کاندیدای دیگری رای بدهند و یا اصلا در انتخابات مشارکت نداشته باشند. 

وی بیان کرد: دولت سلام به دنبال تحقق حقوق معلمان، پرستاران، ایثارگران، کتابداران، کارگران، کشاورزان، سربازان، نظامیان، رتبه بندی معلمین، استخدام ۳۵۰ هزار معلم مورد نیاز آموزش و پرورش در طی دو سال آینده خواهد بود.

کاندیدای انتخابات ۱۴۰۰ تاکید کرد: گاهی اوقات مردم به ما می‌گویند آرزو می‌کنیم روزی از خواب بیدار شویم و ببینیم همه این هشت سال فقط یک خواب بود و تمام شد، به هر حال این کابوس در حال تمام شدن است و این ماییم که باید تصمیم بگیریم این مسیر واقعا به پایان برسد و تکرار نشود.

همه چیز در پول و پارتی خلاصه می‌شود/ همه مردم بر سفره انقلاب بنشینند

قاضی‌زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: بنده به عنوان اولین جواب گام دوم در انتخابات ریاست جمهوری آمده‌ام تا نسل نو را جایگزین طبقه ویژه کنم.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد:‌اصحاب سفره و تبعیض مردم را از سر سفره انقلاب بیرون کرده‌اند، سفره انقلاب باید تکان داده شود، تبعیض نباشد، فقیر و غنی نباشد.

وی افزود: دولت سلام دولت جوانان گام دومی با همراهی مردم در مقابل آنانی که آرامش جامعه را به گروگان گرفته اند خواهد ایستاد.

قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: اولین ویژگی جوان نترسیدن است. ما پرونده‌هایی را که به دلیل حکمرانی بد و سیاست زدگی‌های غلط بازمانده‌اند خواهیم بست.

وی تصریح کرد:‌ بزرگترین درد مردم این است که چرا این کشور همه چیز باید در یک بند خلاصه شود آنهم بند پ، پول داشته باش، مدرسه خوب برو پول داشته باش رتبه خوب در کنکور داشته باش پول داشته باش سفر و تفریح برو پول داشته باش ماشین و خانه خوب داشته باش پول داشته باش سربازی نرو پارتی داشته باش وام میلیاردی بگیر پارتی باش اگر هم مفسد اقتصادی باشی از تو حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: پارتی داشته باش استخدام شو پارتی داشته باش مشکل اداری نداشته باش؛ اما دولت سلام دولت جوانان می‌آید تا بند غین را جایگزین بند پ کند. غین یعنی غیرت. اگر یک جو غیرت بود دختر جوان ما بی جهیزیه نمی‌ماند اگر یک جو غیرت بود از هنرمند فقط برای سیاست استفاده نمی‌شد اگر یک جو غیرت بود ورزشکار ما دست فروش نمی‌شد. اگر یک جو غیرت بود در بورس جیب مردم زده نمی‌شد.

وی بیان کرد: اگر یک جو غیرت بود اگر مسئولی فرزندش در خارج از کشور بود خودش از مسئولیتش کناره گیری می‌کرد. غیرت یعنی همه مردم ایران سر سفره انقلاب بنشینند. دولت سلام با غیرتش برای مردم ایران ثبات و آرامش می‌آورد. غیرت همان است که وقتی پیکرش که مظهر غیرت است به کشور برگشت همه ایران نه همه جهان برای او ایستاد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: غیرت یعنی جوان لر دست فروشی که دروازه‌بان جهانی می‌شود. غیرت یعنی جوان ترکی که در چند روز پیش در بازی والیبال غیر ممکن را ممکن  کرد و جوانان گام دومی با غیرتشان محال‌ها را امکان‌پذیر خواهند کرد.

وی گفت: مردم اگر یک جو غیرت ببینند مانند حاج قاسم پاسدار و دوستدار خواهند بود. اگر امروز مردم دلگیرند در مسئولین غیرت ندیدند دلسوزی ندیدند. دولت سلام دولت زنان و جوانان غیور است که با غیرتشان غیر متصورها را قابل تصور می‌کنند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: پدران و مادران عزیز، فرزندان شما آمده‌اند یوسف‌ها بزرگ شده‌اند تا ایران را آباد کنند به آنها اعتماد کنید.