۰ نفر

رییسی: مانع خام فروشی معادن می‌ شویم

۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰
کد خبر: 535254
رییسی: مانع خام فروشی معادن می‌ شویم

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه تلویزیونی خود با شبکه تابان حمایت از نخبگان بومی را ضروری دانست و گفت: مساله دانش بنیان می‌تواند برای ما اقتصادی بسیار پویا ایجاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سیدابراهیم رییسی شامگاه امروز در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه استانی تابان، استان یزد را دیار قنوت و قناعت و نجوای با خداوند توصیف و اظهار کرد: یزد به استان سختکوشی و مردم آن به زبانزدی معروف هستند.

باید به خدمت شما می‌آمدم و اجتماع بزرگ مسجد حظیره را می‌داشتیم، اما به دلیل شرایط کرونایی این مساله محقق نشد.

وی با اشاره به این‌که استان یزد زمینه‌های رشد و کار فراوانی دارد، افزود: چرا استان یزد با این همه امکانات باید بیکار داشته باشد و مشکلات مهاجرپذیری و حاشیه نشینی داشته باشد؟ آیا نمی‌شد برای وضعیت کشاورزی و صنعتی استانی که در بسیاری از موارد به عنوان جایگاه برتر معروف است، کار‌های انجام داد؟

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: استان یزد در اقتصاد دانش بنیان رتبه بالایی دارد، نساجی استان از قدیم الایام معروف بوده و می‌تواند جایگاه والایی در ایران و منطقه داشته باشد. یزد در کشاورزی گلخانه‌ای می‌تواند حرف اول را بزند چرا که تاکنون کار‌های بزرگی انجام شده است.

رییسی تصریح کرد: گردشگری استان یزد هم در راستای معرفی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و هم گردشگری اقتصادی نقش مهمی ایفا کند.

وی نخبگان را از مسائل بسیار مهم استان عنوان و اظهار کرد: این نخبگان باید جایگاهی برای ظهور و بروز و نمو نخبگی و فرهیختگی خود پیدا کنند. استان یزد رتبه برتر کشور را در دانش بنیان دارد که نشان دهنده نخبگی جوانان یزدی است. مساله دانش بنیان می‌تواند برای ما اقتصادی بسیار پویا ایجاد کند.

حجت الاسلام رییسی با اشاره به مشکل آب در استان یزد ادامه داد: در زمینه مشکل آب استان یزد کار‌هایی انجام گرفته که می‌تواند مقدمه‌ای برای کار نهایی باشد و بتوان مشکل آب یزد و سایر استان‌ها را حل و فصل کرد.

وی قناعت، کار، تلاش و کارآفرینی را از مهمترین ویژگی‌های یزدی‌ها خواند و گفت: زمینه برای رشد و شکوفایی در یزد بسیار است و کاملا می‌توانیم در کنار مردم استان یزد کار‌های بزرگی در راستای گره گشایی از مردم این منطقه انجام دهیم.

رییسی با انتقاد از سامان نیافتن مساله مهاجرین در استان یزد افزود: این افراد مهمان یزدی‌های هستند و مردم یزد هم مهمان نواز و خوش اخلاق بوده و به کارگر و فعال اقتصادی میدان می‌دهند، اما متاسفانه ساماندهی نشدن مهاجرین هم سبب ناراحتی یزدی‌ها و هم مهاجرین شده است.

وی با بیان این‌که در تمدن ما شهر و استان خشتی نظیر یزد وجود ندارد، اظهار کرد: این مساله زمینه گردشگری بسیار خوبی است و فعال شدن گردشگری در یزد هم برای گردشگران جاذبه دارد و هم برای اقتصاد مردم یزد اثربخش است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری از خام فروشی در معادن به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: در کنار معادن باید صنایعی ایجاد کنیم که از خام فروشی جلوگیری شود. اینکه معدنی که بتواند ارزش افزوده آن برای مردم ایران و یزد باشد به آن طرف آب رفته و ارزش افزوده در اختیار دیگران قرار گیرد، بسیار ناپسند است.

رییسی ادامه داد: متاسفانه برای ۴۰ درصد از معادن کشور، پروانه بهره برداری صادر شده، ولی به مرحله بهره برداری نرسیده است و باید فعال شوند.

وی بر لزوم فعال شدن صنایع روستایی تأکید کرد و گفت: صنایع دستی در اکثر خانه‌های روستایی یزد وجود دارد و مردان و زنان مشغول به فعالیت هستند که می‌توان این صنعت را با سرمایه گذاری جدی فعال کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من با مشکلات استان یزد آشنا هستم و با همت مردم عزیز و دانشگاهیان و نیرو‌های فعال یزدی می‌توان مشکلات را حل کرد.