۰ نفر

سخنگوی ستاد انتخابات؛

زمان مناظره‌ های انتخاباتی تغییر کرد

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۹
کد خبر: 533018
زمان مناظره‌ های انتخاباتی تغییر کرد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اعلام تغییر زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی نامزدها در جلسه امروز کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری، گفت: در جلسه امروز مقرر شد مناظره‌ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون، یک شب پیش از مسابقه فوتبال برگزار شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید اسماعیل موسوی با اشاره به برگزاری چهارمین جلسه ستاد انتخابات به ریاست وزیر کشور گفت: کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری همواره دغدغه تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری برای امر تبلیغات از امکانات دولتی به خصوص سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را دارد.

 سید اسماعیل موسوی با بیان این امر که خوشبختانه این تلاش به دستورالعمل کامل و جامعی با نظرات همه از جمله دستگاه قضایی، شورای نظارت بر صدا و سیما و وزارت کشور منجر شده است؛ گفت: این دستورالعمل به صدا و سیما و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری جهت تنظیم برنامه‌های آنها ابلاغ شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآورشد: در برنامه تبلیغاتی سه مناظره زنده و پخش دو مستند نیم ساعته برای هر یک از نامزدها در شبکه سراسری پیش بینی شده است. همچنین مناظره نمایندگان نامزدها از طریق رادیو در نظر گرفته شده است.

موسوی با یادآوری همزمانی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری با مسابقات تیم ملی فوتبال بحرین گفت: در جلسه امروز با تدبیر وزیر کشور برنامه مناظره نامزدهای ریاست جمهوری تغییر یافت و مقرر شد مناظره‌ها در ساعات پرمخاطب تلویزیون، یک شب پیش از مسابقه فوتبال و یا یک شب بعد از فوتبال مناظره برگزار شود.

موسوی با اشاره به این که در روزهای ۱۷، ۲۱ و ۲۵ خرداد ماه که در برنامه تلویزیون به عنوان روزهای مناظره پیش بینی شده است در همان روزها پخش مسابقات فوتبال را هم داریم، گفت: بر این اساس کمیسیون تصمیم گرفت زمان برگزاری مناظره‌ها به روزهای ۱۶، ۲۰ و ۲۴ و یا ۱۸، ۲۲ و ۲۶ خرداد منتقل شود.
 
سخنگوی ستاد انتخابات کشور در بخش دیگری از اظهاراتش درباره دیگر مصوبات جلسه امروز کمیسیون تبلیغات ریاست جمهوری گفت: مقرر شد صدا و سیما از تمام ظرفیت‌های شبکه ها و کانال‌ها در دو سطح ملی و استانی با رویکرد مشارکت افزایی استفاده کند.
 
موسوی خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بر این است که با زمینه سازی تحقق مشارکت حداکثری که از منویات مقام معظم رهبری است در ۲۸ خرداد ماه سالجاری انتخاباتی پرشور و مشارکتی در کشور داشته باشیم.
 
بر اساس مواد ۶۲ و ۶۳ قانون انتخابات ریاست جمهوری، به منظور تضمین برخورداری یکسان نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات دولتی کمیسیونی به نام کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات با عضویت  دادستان کل کشور،   وزیر کشور، دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات، رییس یا یکی از اعضای شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، رییس سازمان صدا و سیما و یا نمایندگان تام الاختیار هر یک از این اعضا تشکیل می شود.