۰ نفر

رییس ستاد انتخابات محسن رضایی در خوزستان؛

محسن رضایی می‌خواهد با دنیا تعامل کند

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۷:۵۰
کد خبر: 532951
محسن رضایی می‌خواهد با دنیا تعامل کند

رییس ستاد انتخابات محسن رضایی در خوزستان گفت: صحبت‌های آقای رضایی در مورد تلاش برای به تصویب رساندن FATF به معنی این است که می‌خواهد با دنیا تعامل کند. یکی از ایرادات و بهانه‌هایی که به ما گرفته می‌شود عدم تصویب FATF است؛ آقای رضایی گفته با همه دنیا تعامل خواهیم داشت اما منافع در مقابل منافع.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا؛ درویشعلی کریمی در نشست خبری ستاد انتخابات محسن رضایی در خوزستان که شامگاه سه‌شنبه (۱۱ خردادماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هدف اولیه از برگزاری این نشست، تشویق مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای است تا یک بار دیگر صلابت، قدرت، اتحاد و همدلی مردم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران را به رخ بکشانیم و کشورهایی که به هر نحوی درصدد تضعیف نظام یا احیانا نابودی این نظام هستند، ناامید شوند.

 وی افزود: بهترین راهبرد برای تغییر وضع موجود، حضور پای صندوق‌های رای است تا تغییر از صندوق رای آغاز شود.

رییس ستاد انتخابات محسن رضایی در خوزستان با اشاره به گفتمان رضایی بیان کرد: تاکنون گفتمان دکتر رضایی مقطعی، موضعی و اقتضایی نبوده است؛ در خاطرات برخی شهدا، گفتمان آقای رضایی آمده است. در وصیت‌نامه شهید باقری، گفتمان آقای رضایی در سال ۶۰ کاملا مشهود است. آقای رضایی در آن سال، چنین وضعیتی را برای کشور عزیزمان پیش‌بینی کرده بود.

کریمی گفت: از همان زمان، گفتمان اصلی آقای رضایی در جبهه‌ها شکل گرفت که همچنان بر همان گفتمان استوار بوده است. هدف از حضور در انتخابات هم عملی کردن این گفتمان‌ها است.

رییس ستاد انتخابات محسن رضایی در خوزستان گفت: طبق وصیت‌نامه شهید باقری، آقای رضایی در سال ۶۰ پیش‌بینی کرده بود که در جنگ پیروز خواهیم شد اما رفتن به سمت انزوای کامل در بحث سیاسی، محاصره اقتصادی کشور به گونه‌ای که وضعیت اقتصادی شکننده باشد و صلح کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با اسرائیل و نشان دادن ایران به عنوان دشمن اعراب، را نیز پیش‌بینی کرده بود که گریبان مملکت را خواهد گرفت که هر سه پیش‌بینی وی محقق شده است.

وی افزود: اکنون با ارتباط با کشورهایی که رابطه نزدیک و خوبی داریم ایران را از مهلکه‌های زیادی نجات داده‌ایم اما کشورهای دشمن، یک حلقه محاصره برای ما ایجاد کردند.

کریمی افزود: آقای رضایی ۴۰ سال گفتمان داشته است و اکنون احساس تکلیف کرده است که وارد عرصه انتخابات شود تا بلکه سکان دستگاه اجرایی را بگیرد تا تمام برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی خود را عملی کند. در طول ۴۰ سال گذشته، آقای رضایی در هیچ کدام از دولت‌ها نقش اجرایی نداشته و تمام پیشنهادات و طرح‌های وی، در فراموشی قرار گرفته است.

وی در خصوص موضع رضایی در مورد انتقال آب، گفت: شاید بسیاری برای اینکه دل مردم را به دست بیاورند، به ظاهر بگویند مخالف انتقال آب هستیم زیرا اگر خلاف جهت و خواست مردم حرکت کنند، آسیب خواهند دید اما نظر آقای رضایی در مورد انتقال آب این است که اگر قرار است انتقال آب بین حوضه‌ای انجام شود، نباید منطقه‌ای به قیمت آبادی منطقه دیگر، خشک شود. آقای رضایی موافق انتقال بین حوضه‌ای آب است به شرط اینکه موجب آسیب جدی مبداء و مقصد نشود.

وی بیان کرد: احداث صنایع آب‌بر مانند فولاد و ذوب آهن در مناطق کویری که قرار است آب مورد نیاز این صنایع از جای دیگر تامین شود، اشتباه بزرگی بوده که در طول ۴۰ سال گذشته رخ داده است.

کریمی افزود: دکتر رضایی شکل‌گیری ایالت‌های اقتصادی را مطرح کرده است یعنی از مزیت‌های هر استان در خود آن استان استفاده شود. خوزستان ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی دارد که بسیاری از استان‌ها این ظرفیت‌ها را ندارند بنابراین دکتر رضایی اعتقاد دارد باید از این مزیت‌ها در خود استان استفاده شود. مالیات‌های استان نیز به جای اینکه در تهران توزیع و قطره‌چکانی و به صورت احتمالا رانتی یا جهت‌گیری خاص به استان خوزستان اختصاص داده شود، در خود استان توزیع و هزینه شود و مازاد آن به استان‌های محروم داده شود.

وی در خصوص نحوه انتخاب اعضای کابینه توسط آقای رضایی افزود: قطعا آقای رضایی از بین وزرای خود وزیر خوزستانی را انتخاب خواهد کرد. آقای رضایی از تمام استان‌ها بدون در نظر گرفتن قومیت و نژاد، وزرای خود را تعیین خواهد کرد. ما تلاش خواهیم یک وزیر در حوزه انرژی، خوزستانی باشد.

رییس ستاد انتخابات محسن رضایی در خوزستان در خصوص فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی گفت: آقای رضایی در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال است که نشان‌دهنده این است که مخالف فیلترینگ یا محدود کردن فضای مجازی است زیرا محدودیت یا انسداد این فضا، کمکی به بهبود فضای کشور نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد رفع فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر گفت: آقای رضایی مخالف باز کردن بیشتر فضای مجازی و موافق فیلترینگ نیست.

کریمی بیان کرد: آقای رضایی گفته است اگر امروز FATF را تصویب کنیم به دلیل اینکه سیستم بانکی ایران از سیستم بانکی یمن هم پایین‌تر است، راه به جایی نخواهیم برد و همچنان تحریم خواهیم بود.

کریمی در خصوص دیدگاه سدسازی گفت: برخی مخالف سدسازی هستند و می‌گویند که سدسازی مانند دکانی برای برخی‌ها بوده که از این طریق منافعی به دست می‌آورند. برخی نیز از نظر علمی به سدسازی نگاه می‌کنند؛ سدسازی به عنوان یک کارکرد برای ذخیره‌سازی آب، کار اصولی و قابل قبول در تمام دنیا است و ایران دومین کشور در سدسازی است. تاکنون سدهای ایران کمتر موجب مشکل شده‌اند و بیشتر، مرتفع‌کننده مشکلات بوده‌اند.