۰ نفر

رضایی: یارانه ۴۵۰هزار تومانی مبنای علمی و کاربردی دارد

۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۴۹
کد خبر: 531604
رضایی: یارانه ۴۵۰هزار تومانی مبنای علمی و کاربردی دارد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند در ۶ماهه دوم امسال با تورم ۵۰درصد مواجه خواهیم بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در رسانه ملی برای ضبط برنامه‌های تبلیغاتی خود درباره برنامه اش برای کاهش تورم موجود، اظهار کرد: باید عرض کنم اگر وضعیت کنونی کشور ادامه پیدا کند در ۶ ماهه دوم امسال با تورم ۵۰ درصد مواجه خواهیم بود و در سال‌های بعدی با فوق تورم مواجه هستیم.

اقتصاددان هستم و بدون مبنا حرف نمی‌زنم/ برنامه من کنترل تورم و گرانی‌هاست

وی افزود: به همین دلیل برنامه دولت من این است که تورم و گرانی هارا کنترل کند، من اقتصاددان هستم و حرف‌های بدون مبنا درخصوص اقتصاد نزده و نخواهم زد. به همین دلیل برنامه جامعی برای کنترل نقدینگی و هدایت نقدینگی به سوی تولید ملی خواهم داشت، جاذبه تولیدی را به طوری بالا می‌بریم که مانند یک آهن ربایی با جاذبه بازدهی‌هایی که به وجود می‌آورد نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال بکشانیم در همان سال اول ملت ایران شاهد این خواهند بود که افق روشنی پیش رو است.

رضایی با اشاره به سایر برنامه‌های خود در حوزه اقتصاد اظهار کرد: در رابطه با محیط کسب و کار، کاهش نرخ سود بانکی، تجارت و صادرات و سایر موضوعات برنامه داریم و مانند مهار اژد‌ها که چند سر دارد از چند ناحیه به گرانی حمله می‌کنیم چراکه از یک بعد این‌مشکل حل نمی‌شود.

وی گفت: معیشت مردم امروز جزء دغدغه‌های جدی جامعه است. حقیقتا جیزی که در بین مردم می‌بینیم موجب شرمندگی ماست با اینکه بنده تاکنون در دولت نبودم. در شان ملت ایران نیست که زباله گرد داشته باشد، در شان ملت ایران نیست نان قرضی داشته باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شان ملت ایران این نیست که مشکلات معیشتی باعث شود پدران شرمنده خانواده هایشان شوند. دو کار باید انجام دهیم، اول کنترل قیمت‌ها و تثبیت نرخ ارز و دوم کاهش قیمت کالا‌هایی که توسط واسطه گران با رقم کمی می‌خرند و با رقم‌های هنگفتی می‌فروشند. این‌ واسطه گران را کاهش دهیم و دلالی را کم کنیم قیمت کالا‌ها کاهش می‌یابد.

یارانه ۴۵۰ هزار تومانی مبانی علمی و کاربردی دارد/ خانه‌داری را به عنوان شغل تعریف خواهیم کرد

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری درخصوص یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، بیان کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی که می‌گویم کاملا مبنای علمی و کاربردی دارد. دو تا ۴ میلیارد دلار را صرفه جویی می‌کنم که محصول این ۸ میلیارد دلار یارانه به خانوار‌های ایرانی به مبلغ ۴۵۰ هزارتومان است.

وی افزود: مساله این است که یارانه پنهان ایران در سال ۹۹، ۱۳۸ میلیارد دلار بوده است. یعنی بیشتر از چین یارانه دادیم این پول کجا رفته است؟ اکثر این مبلغ به جیب ثروتمندان رفته است به همین دلیل اولین برنامه من این است که یارانه‌ها را هوشمند و هدفمند کنیم. بنابراین ۱۰ درصد جامعه ایران که جز دهک‌های ضعیف هستند یارانه دریافت می‌کنند.

رضایی گفت: امروز دولت کنونی ۸ میلیارد دلار اختصاص داده تا دلالان و واسطه‌ها دلار‌های ارزان بگیرند، اما به قیمت ارز ۲۰ هزارتومانی به دست مشتری می‌رسد. چرا باید این پول را دلالان برسد؟ وقتی می‌گویم یارانه ۴۵۰ هزارتومانی مبانی دارد یعنی منابع آن مشخص است.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده خانه داری را یک شغل تعریف خواهم کرد و در عرض ۶ ماه دو وظیفه را به آن‌ها آموزش می‌دهیم؛ یک تربیت فرزند دو سلامت و بهداشت خانواده. یعنی تمام خانه‌های ایران تبدیل به کانون بهداشت و سلامت تبدیل می‌شود. آیا این شغل نیست؟

وی گفت: سلامت را باید در خانه‌ها ریشه دار کنیم، آیا این شغل نیست؟ وقتی کرونا می‌آید همه دستپاچه نشوند. پس مساله معیشت را از خانه‌ها با کسب و کار و تولید شروع می‌کنیم دوم مشاغل خانگی را توسعه می‌دهم و حضور جوانان کشور در کانون مهارت افزایی و فنی حرفه‌ای تا بتوانند شغل پیدا کنند.

برای منافع شخصی به انتخابات نیامده ام، نگران آینده ام

رضایی درخصوص توییت منتشر شده‌اش درخصوص ماندن تا پایان انتخابات، گفت: تقاضا می‌کنم این جنگ‌های روانی پایان یابد، برای منافع شخصی به انتخابات نیامده ام من نگران آینده ام و برای نجات اقتصاد آمده‌ام. بنابراین دنبال نفع شخصی نیستم و در این انتخابات از همه انتخابات گذشته جدی‌تر هستم. جز برای رضای خدا و تقویت نظام جمهوری اسلامی به صحنه نیامده ام اگر ملت ایران این افتخار را به من بدهند برای خدمت به مردم وارد میدان می‌شوم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ مهم‌ترین انتخابات از اول انقلاب تاکنون بوده است. چرا که مردم می‌خواهند دولتی را انتخاب کنند که از مشکلات گذشته عبور کند و آینده را پایه ریزی کند. دو هدف مهم در پیش روی ملت ایران است. لذا دولت آینده بسیار مهم است به عنوان سرباز ملت ایران می‌گویم که پای صندوق رای بیایند، برخی قهر کرده اند حق دارند چون ناراضی هستند، اما خودمان که نمی‌توانیم با خودمان قهر کنیم، ملت ما با حضور در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند افتخارات را بیافریند.

تعیین سن بازنشستگی در بازه ۵۰ تا ۷۰ سال / برای ازدواج جوانان برنامه‌های تشویقی و تهییجی دارم

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ به تشریح برنامه‌های خود در حوزه فرهنگ پرداخت و گفت: ما در بخش فرهنگی نیازمند یک تحول و جهش هستیم. باید بگویم مدتی است در بحث اقتصاد و فرهنگ یا متوقف شده‌ایم و یا در بسیاری از زمینه‌ها در حال حرکت رو به عقب هستیم. در حالی که ایران با سابقه تاریخی و فرهنگی خودش می‌تواند پیشرفت‌های بسیاری در این عرصه‌ها داشته باشد در حالیکه وضعیت فعلی نامطلوب است.

وی تصریح کرد: از شرایط اقتصادی و فرهنگی امروز کشور ناراحت هستم و می‌دانم بسیاری از مردم ناراضی هستند و حال خوشی ندارند علت این مسائل به کم کاری ها، انحرافات و ورود نااهلان و ناکارآمد‌ها به اداره کشور برمی گردد، زیرا ظاهر مردم، باطن مسئولین است، وقتی باطن مسئولین تغییر کرده چگونه انتظار داریم مردم «علی وار» و فاطمی زندگی کنند. وقتی در صداقت مان با مردم کوتاهی می‌کنیم چطور انتظار داریم وضعیت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رو به بهبود برود بنابراین نیازمند یک تحول هستیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: تحول باید از مسئولین کشور آغاز شود. دولت من تحولات فرهنگی را از خود آغاز خواهد کرد، زیرا فرهنگی که امروز جایگزین فرهنگ انقلاب اسلامی دهه اول انقلاب شده رو به انحرافاتی رفته و موجب آسیب‌های اجتماعی و ناکارآدمی در کشور شده است. ما نیازمند یک قیام فرهنگی- اقتصادی در کشور هستیم.

رضایی تاکید کرد: با صراحت عرض می‌کنم در شرایط فرهنگی-اقتصادی امروز کشور بدون یک قیام فرهنگی-اقتصادی نمی‌توانیم پیشرفت کشور و زندگی مردم را سامان دهیم به همین دلیل ما کار را از دولت شروع خواهیم کرد. مساله فرهنگ زیربنای همه امورات کشور است و اگر درست شود کشور درست خواهد شد و اگر تخریب شود کشور تخریب می‌شود. به همین دلیل برنامه‌های ویژه‌ای در عرصه فرهنگ داریم که به آن‌ها عمل خواهیم کرد.

وی در خصوص چالش جمعیتی و سن جمعیت در ایران، گفت: ۱۰سالی است که با این پدیده آشنا هستم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست‌های کلی نظام تهیه و خدمت مقام معظم رهبری ارائه کردم که این سیاست‌ها تصویب و به سران قوا ابلاغ شد، اما متاسفانه دولت و مجلس در تدوین قانون متناسب با این سیاست‌های کلی عقب ماندگی‌های جدی دارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در اولین اقدام، سیاست‌های کلی جمعیت که مربوط به نرخ باروری و جلوگیری از سالخوردگی جمعیت است را قانون و آن را اجرایی خواهیم کرد. همچنین از اشتباهاتی که در بدنه وزارت بهداشت و درمان و دیگر وزارتخانه‌ها در جریان است جلوگیری خواهیم کرد و سعی می‌کنیم قوانین و ابلاغیات غلطی که در این حوزه وجود دارد را کنار بگذاریم.

رضایی گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص ساماندهی سالخوردگان داریم، همچنین بازنشستگی را پایان کار نمی‌دانیم و سعی می‌کنیم این پنجره جمعیتی که از ۱۰ سال پیش باز شده افزایش دهیم و از دو دهه به سه دهه برسانیم. از سوی دیگر سعی می‌کنیم سن بازنشستگی را بین ۵۰ تا ۷۰ سال تعیین کنیم. همچنین برنامه‌های تشویقی و تهییجی برای ازدواج جوانان خواهیم داشت.

وی درباره برنامه هایش در حوزه آموزش و اشتغال، یادآور شد: یکی از کار‌های جدی که ما خواهیم کرد این است که نظام آموزشی کشور را به یک سبد ذهنی حرفه‌ای تبدیل خواهیم کرد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ما باید درصد آموزش‌های حرفه‌ای را در سطوح ابتدایی، متوسطه و عالی افزایش دهیم، افزود ما سعی می‌کنیم در دوره مهدکودک و دبستان روحیه کار و حرفه‌ای گری، کار و خلاقیت را با زندگی نوجوانان مان آشتی دهیم که به جای تفکرات غیرمفید به سوی خلاقیت حرکت کنند و با تخصص گرایی و حرفه‌ای گری آشتی دهیم.