۰ نفر

مهم ترین گام برای موفق بودن در زندگی؛ اولین قدم!

۱۶ مهر ۱۴۰۱، ۴:۱۵
کد خبر: 672412
مهم ترین گام برای موفق بودن در زندگی؛ اولین قدم!

برخی افراد فقط آرزو می کنند که کاش می توانستیم قدم اول را برداریم. دلیل اصلی احساسات ناخوشایند فقط یک چیز است: ترس. ترس شما را از انجام مهمترین قدم دور می کند: اولین قدم

به گزارش اقتصاد آنلاین، استیون پرسفیلد، نویسنده مشهور می گوید: "نوشتن سخت نیست. نشستن و شروع آن سخت است" و این موضوع برای تمام جوانب زندگی صادق است. این مهمترین دلیل است تا من و شما بدانیم که چرا باید کاری را به سرانجام برسانیم. 80% افرادی که کاری را انجام می دهند مناسب آن کار نیستند، بلکه صرفا اشخاصی موفق می شوند که توانایی رسیدن به اهداف و انجام صحیح پروژه ها را دارند. اما در مورد آن دسته از آنها که صرفا آرزو می کنند که ای کاش می توانستیم قدم اول را برداریم، چه می شود کرد؟ شاید مشتاق هستید که به سرعت به نتیجه برسید، اما قدم اول مهم است زیرا همه جوانب را تحت تاثیر قرار می دهد، بنابراین به جای انجام فعالیت های پر ریسک با احتمال شکست، تصمیم می گیرید که در شرایط امن بمانید و صرفا گذران زندگی کنید.

این لیست را در همه مراحل زندگیتان مورد توجه قرار دهید:

اهداف شخصی

رشد روابط

آزادی مالی

پیشرفت شغلی

مهارت های ذاتی

آیا این اتفاق بسیار شبیه زندگی شماست؟ شما یک ایمیل از یک خواننده دریافت می کنید که در آن گفته است: "کریس، من احساس ناخوشایندی دارم و شجاع نیستم. پس از یک سری از اتفاقات ناامیدکننده، واقعا در مورد گرفتن یک تصمیم دیگر احساس ترس می کنم. بنابراین، تصمیم گرفتم فقط صبر کنم و ببینم چه اتفاقی می افتد."

زنان موفق

باور کنید یا نه، بیش از تصور شما اینگونه از ایمیل ها در صندوق دریافتی من دیده می شود و من معتقدم که دلیل اصلی همه این احساسات ناخوشایند فقط یک چیز است: ترس.

ترس باعث جلوگیری از رشد شما خواهد شد.

ترس انرژی درونی شما را از بین می برد.

ترس رویاهای شما را نابود می کند.

ترس روابط شما را فاش می کند.

ولی بیشتر از همه…

ترس شما را از انجام مهمترین قدم یعنی همان اولین قدم دور می کند.

مرحله اول برداشتن اولین قدم

در اولین قدم، خطر و رمز و راز زیادی وجود دارد. خطر قابل توجه در برداشتن اولین قدم زمانی است که شما شکست را تجربه می کنید و اغلب، راز انجام اولین قدم به مدت زمانی که شما موفق می شوید تا آن را انجام بدهید بستگی دارد.

رشد یک کودک نو پا را تماشا کنید. آیا می توانید تصور کنید که اگر والدین با ترس از افتادن فرزندشان و ایجاد حادثه برای او، در راه رفتن او اختلال ایجاد می کردند، او در جوانی نمی توانست هرجا که می خواهد برود؟ نیازی به گفتن نیست، کودک نوپا بدون تقویت گام های خود و ساخت عضلات، هرگز قادر نخواهد بود وزن خود را موقع راه رفتن تحمل کند، مهارت های حرکتی را تقویت کند و در نهایت سیستم عضلانی سالمی داشته باشد.

و این همان چیزی است تا درک کنیم که ترس مانع رسیدن ما به رشد می شود. ترس از درک ریسک و رمز و راز ناشناخته، مانع پیشرفت توانایی شما در آینده خواهد شد. اما بر خلاف بسیاری از افراد، امیدوارم که حس ترس شما برای انجام دادن یک کار غیر معمول و جدید، تجربه جدیدی را به همراه خواهد آورد.

بنابراین سوالی که شما باید به آن پاسخ دهید این است: آیا می خواهید در عدم پذیرش ریسک و با حس ناامیدی از اتفاقات گذشته زندگی کنید؟ یا اولین گام را حتی با پذیرش ریسک شکست آن انجام خواهید داد؟ توجه داشته باشید، زمانی که شما تمرکز می کنید به "اول ایمنی"، نمی توانید استعدادهای درونی خود را شکوفا کنید.

گام اول: حرکت به جلو

در واقع، اولین گام در یادگیری ناشناخته ها، این است که مسئولیت کامل زندگی خودتان را بپذیرید. اگر بیمار و خسته از زندگی روزمره ای هستید که در آن احساس ناامنی می کنید، می توانید به ترتیب موارد زیر اقدام کنید ... گام اول.

1. مسئولیت زندگی خود را بپذیرید

به احساستان اجازه ندهید که کنترل زندگی شما را به دست بگیرد. نظم و ترتیب دادن و کنترل احساس خود را بیاموزید. احساس خود را باور نکنید. احساسات منفی را به عقب برانید و به سمت باورهای درست و منطقی حرکت کنید.

2. از فرصت ها استفاده کنید

همیشه یک دلیل منطقی برای توجیه کردن وجود دارد. اما غلبه بر این وسوسه نیاز به درک و پذیرفتن ریسک دارد.

3. تاسف را کنار بگذارید و حرکت کنید

منتظر نمانید تا همه چیز برای انجام یک کار آماده شود. در واقع یعنی، به دلیل ترس از شکست های گذشته، موفقیت های آینده را به تاخیر نیندازید. بلند شوید و دوباره تلاش کنید.

4. به نظر می رسد به یک انرژی دوباره نیاز دارید

در برخی موارد، شما بی انگیزه شده اید. هیجان اولیه از بین رفته است. بنابراین باید بدانید قبل از اینکه اتفاقی رخ دهد باید حرکت کنید و شجاعت به خرج دهید

ما هرگز مکان های ترسناک را طراحی نمی کنیم. به من اعتماد کنید، من متوجه می شوم که چرا شک فریبنده برای انجام یک کار وجود دارد. اما اکنون در زندگی شخصی خود به جایی رسیدم که در آن می توانم خیلی راحت از آنچه در ساعت های گذشته از عمرم برایم رخ داده، روی برگردانم و به سمت آینده قدم بردارم.

گام اول اغلب بسیار سخت است، اما مهم و ضروری است.