۰ نفر

اولین سوپر استار سینمای ایران +تصاویر

۱۶ بهمن ۱۳۹۷، ۲:۲۸
کد خبر: 334144
اولین سوپر استار سینمای ایران +تصاویر

محمدعلی فردین در سال ١٣٦١با حضور در فیلم «برزخی‌ها» برای آخرین‌بار بر پرده سینما ظاهر شد. در اواخر دهه ٧٠زمزمه موافقت با حضور دوباره فردین در سینما شنیده می‌شد، اما مرگ نابهنگام او در ١٨فروردین ١٣٧٩داستان را برای همیشه تمام کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شهروند، محمدعلی فردین یکی از چهره‌هایی است که هیچ‌گاه تصویرش برای دوستداران سینما کهنه نمی‌شود. اویی که ٨٨‌سال پیش در چنین روزی، برابر ١٥ بهمن ١٣٠٩ خورشیدی در تهران به دنیا آمد، از عالم ورزش به سینما رفت و در این عرصه به شمایل مردانگی تبدیل شد. نخستین حضور فردین در سینما با بازی در فیلم «چشمه آب حیات» در سال ١٣٣٨ و به شکلی تقدیرگونه رقم خورد.

نقل است که ناصر ملک‌مطیعی همراه فردین که دوستش بود برای بستن قرارداد بازی در این فیلم به دفتر سیامک یاسمی (کارگردان) می‌رود، اما بر سر قیمت به توافق نمی‌رسند. یاسمی هم که می‌بیند نمی‌تواند ملک‌مطیعی را که آن زمان ستاره سینمای ایران بود در فیلمش داشته باشد، فی‌البداهه به فردین پیشنهاد بازی در فیلم را می‌دهد و او نیز می‌پذیرد! به همین راحتی!

محمدعلی فردین در سال ١٣٦١ با حضور در فیلم «برزخی‌ها» برای آخرین‌بار بر پرده سینما ظاهر شد. در اواخر دهه ٧٠ زمزمه موافقت با حضور دوباره فردین در سینما شنیده می‌شد، اما مرگ نابهنگام او در ١٨ فروردین ١٣٧٩ داستان را برای همیشه تمام کرد.

محمد علی فردین

محمد علی فردین

محمد علی فردین

محمد علی فردین

محمد علی فردین