۰ نفر

اگر در شرف ازدواج هستید بخوانید؛ معیارهای اشتباه در انتخاب همسر

۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۴۸
کد خبر: 680992
اگر در شرف ازدواج هستید بخوانید؛ معیارهای اشتباه در انتخاب همسر

معیارهای اشتباه ازدواج شما را وارد زندگی می‌کنند که جز شکست نتیجه‌ای به همراه ندارد. ازدواج و انتخاب همسر یکی از مهم‌ترین مسائلی‌ست که افراد را با چالش‌های زیادی مواجه می‌کند.

ملاک و مسائلی که در انتخاب همسر آنقدرها مهم نیستند

به گزارش اقتصاد آنلاین، هر فردی برای خود معیار‌ها و ملاک‌هایی دارد که این ملاک‌ها در افراد گوناگون متفاوت هستند و اهمیت و اولویت بندی آن‌ها نیز فرق می‌کند؛ اما برخی از این معیار‌ها برای ازدواج و انتخاب همسر منجر به تباهی می‌شوند و اگر تنها بر اساس آن معیار‌ها ازدواج کنید، در زندگی مشترک خود با مشکل مواجه می‌شوید؛ در صورتی که می‌توانید تنها با شرکت در جلسات مشاوره قبل از ازدواج از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید و دست به انتخاب درستی بزنید. آگاهی از معیار‌های اشتباه، می‌تواند معیارهای اشتباه در انتخاب همسر را کاهش دهد.

زیبایی | از معیارهای اشتباه در انتخاب همسر

معیار انتخاب کیس ازدواج

همه‌ی انسان‌ها زیبایی را دوست دارند و به سمت افراد زیبا جذب می‌شوند. اما اگر ملاک زیبایی برای ازدواج بیش از حد باشد و یا فرد تنها به این معیار برای ازدواج بسنده کند، چندان منطقی نیست. بهتر است یک لیست برای خود درست کرده و معیارهای خود را برای انتخاب همسر مشخص کنید. سپس این معیار‌ها را اولویت بندی کنید و ببینید که چه معیارهایی برایتان از زیبایی مهم‌تر می‌باشد.

آیا می‌توانید از برخی از معیارهای خود به خاطر زیبایی چشم پوشی کنید؟ اگر فرد مورد نظر شما زیبا نبود، باز هم در نظرتان انسان خوبی می‌شد؟ با طرح کردن اینگونه سوالات می‌توانید تشخیص اشتباه بودن ملاک خود را بدهید. همچنین به این نکته نیز توجه داشته‌باشید که زیبایی چهره و اندام هیچ‌گاه پایدار نیست و با کهولت سن و یا اتفاقات ناگوار از بین می‌رود.

موقعیت اجتماعی

در نظر گرفتن موقعیت اجتماعی به صورت صرف از معیارهای اشتباه انتخاب همسر است و احتمال شکست در زندگی مشترک را افزایش می‌دهد. موقعیت‌های اجتماعی بالا می‌توانند نقاط ضعف افراد را بپوشانند و در نتیجه انتخاب همسر با مشکل مواجه می‌شود. توجه داشته باشید که موقعیت اجتماعی یک فرد ربطی به ویژگی‌های شخصیتی او ندارد. در نهایت شما باید با شخصیت آن فرد زندگی کنید و موقعیت اجتماعی در زندگی مشترک نقش چندانی ندارد. در این زمینه مقاله ازدواج موفق می‌تواند مفید باشد.

عشق بیش از حد از معیارهای اشتباه در انتخاب همسر

عشق یکی از مهم‌ترین موارد برای شروع ازدواج است ولی شرط کافی نیست. عشق باعث افزایش شدت هیجانات و احساسات می‌شود و در این صورت فرد نمی‌تواند نقاط ضعف فرد مقابل خود را به خوبی ببیند و در نتیجه برای تصمیم گیری صحیح با مشکل مواجه می‌شود. فرد عاشق، دنیا را از پشت یک عینک نگاه می‌کند و عینک باعث می‌شود که همه چیز زیبا‌تر از آن چه که هست به نظر بیاید. اما شما همیشه در این وضعیت نمی‌مانید و روزی با مشکل مواجه می‌شوید. اگر ملاک‌تان برای ازدواج تنها عشق است، مدتی از رابطه‌تان فاصله بگیرید تا بهتر بتوانید تصمیم گیری کنید. عشق بیش از حد نیز میتواند یکی از معیارهای اشتباه در انتخاب همسر باشد. از طرفی بسیاری از افراد وابستگی و شور و هیجان افراطی را با عشق اشتباه می‌گیرند.

معیار اشتباه احساس تنهایی برای ازدواج

احساس تنهایی نیز یکی از مهم‌ترین ملاک‌های اشتباه برای ازدواج است. احساس تنهایی بسیار طاقت فرسا است اما با روش‌های دیگری نیز قابل رفع می‌باشد. شما می‌توانید احساس تنهایی خود را با معاشرت بیش‌تر با دوستان تان از بین ببرید. اما اگر صرفا به این دلیل ازدواج کنید، بدانید که این دلیل یکی از معیارهای اشتباه در انتخاب همسر است و به مرور با مشکل مواجه می‌شوید و احساس تنهایی تان نیز افزایش پیدا می‌کند.

شکست عاطفی و بحران‌های روحی

در زندگی همه افراد، بحران‌های روحی و عاطفی به وجود می‌آید. این بحران‌ها می‌توانند شرایط زندگی را بسیار سخت کنند. از این بحران‌ها می‌توان به از دست دادن عزیزان، شکست عشقی، از دست دادن کار، بیماری و غیره اشاره کرد. در این شرایط معمولا افراد به دنبال یک همدم می‌گردند تا مشکلات و غم‌های خود را با او در میان بگذارند و این یکی از معیارهای اشتباه در انتخاب همسر است. اما این شرایط برای تصمیم گیری‌های مهمی همچون انتخاب همسر مناسب نمی‌باشد و مشکلات زیادی را با خود به همراه دارد. ممکن است که پس از عبور از بحران، از انتخاب خود پشیمان شوید.

هیجان و خوشی زیاد از معیارهای اشتباه ازدواج

ممکن است که شما در یک مهمانی با فردی آشنا شوید که با او به شما بسیار خوش گذشته است. بسیاری از افراد در این شرایط فکر می‌کنند که فرد مورد نظر خود را برای ازدواج پیدا کرده‌اند. اما توجه داشته باشید که در هنگام سرخوشی و هیجان بالا، مغز به درستی کار نمی‌کند و امکان بروز خطا و اشتباه در تصمیم گیری افزایش پیدا می‌کند. اگر رابطه تان با این فرد هنوز جدی نشده‌است، اندکی دست نگه دارید تا هیجان تان فروکش کند. در این شرایط بهتر می‌توانید برای انتخاب همسر تصمیم گیری کنید.

ازدواج به خاطر حرف دیگران

بسیاری از افراد فقط بر مبنای حرف دیگران و یا به اصطلاح (کم کردن روی دیگران) تصمیم به ازدواج می‌گیرند و همسر خود را نیز بر این اساس انتخاب می‌کنند. مثلا همسری انتخاب می‌کنند که موقعیت اجتماعی یا مالی بسیار خوبی داشته باشد تا تحسین دیگران را برانگیزند و یا روی اطرافیان خود را کم کنند. وقتی که فردی بر این اساس همسر خود را انتخاب می‌کند، به سایر ویژگی‌های شخصیتی آن فرد توجهی نشان نمی‌دهد و در نتیجه با مشکلاتی در زندگی مشترک مواجه می‌شوند. 

عجله کردن در انتخاب همسر

بسیاری از مواقع وجود دارد که افراد فکر می‌کنند باید هرچه سریع‌تر ازدواج کنند. مثلا شخصی کوچک‌ترین فرد مجرد خانواده است و پدر و مادر او اصرار دارند که هرچه سریع‌تر ازدواجش را ببینند. و یا اینکه سن فرد بالا رفته است و هنوز مجرد مانده. در این شرایط فرد احساس اضطرار و اضطراب می‌کند و بدون فکر تن به ازدواج می‌دهد. اما هیچ یک از شرایط اضطراری نباید باعث ازدواج بدون فکر شوند. چرا که در این صورت با مشکلات بیشتری در زندگی مشترک مواجه می‌شوید.