۰ نفر

رییس سازمان حج و زیارت ایران:

تورهای سوریه از سر گرفته می شود

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 580036
تورهای سوریه از سر گرفته می شود

ایران و سوریه تفاهم کردند در کوتاه‌ترین زمان، سفر بین دو کشور برقرار شود. در مرحله نخست قرار است ۱۰۰هزار نفر زائر از ایران به سوریه سفر کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از   ایسنا، علی‌رضا رشیدیان، رییس سازمان حج و زیارت ایران پس از چهار روز مذاکره و رایزنی با مقامات سوریه، سرانجام تفاهم‌نامه ازسرگیری اعزام زائران به این کشور را با وزیر گردشگری سوریه امضا کرد. او گفت: براساس این تفاهم‌نامه دولت سوریه متعهد شده است زمینه را برای سفر زائران ایرانی توأم با سلامت و امنیت کامل فراهم کند.

او به صدا و سیما گفته که در مرحله نخست قرار است ۱۰۰ هزار زائر از ایران به سوریه سفر کنند.

محمد رامی مارتینی، وزیر سیاحه و گردشگری سوریه نیز گفت: سوریه خواهان برقراری هرچه سریع‌تر این سفرها است، ولی با توجه به شرایط کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تفاهم شد در کمترین زمان، ورود کاروان‌های زیارتی از ایران شروع شود.

او همچنین به اقدام متقابل سوریه براساس این تفاهم‌نامه اشاره کرد و افزود: دفاتر گردشگری سوریه را تشویق می‌کنیم تا در آینده نزدیک برای اعزام گردشکر به ایران برنامه‌ریزی کنند و این سفرها علاوه‌بر جنبه زیارتی، جنبه سیاحتی و تفریحی برای خانواده‌ها خواهد داشت.

اتباع ایرانی و سوری برای ورود به خاک دو کشور به ویزا نیازی ندارند و فقط با داشتن گذرنامه‌ معتبر، مُهر ورود را دریافت می‌کنند. اتباع سوریه با این قانون می‌توانند ۹۰ روز در ایران سفر کنند.

سفرهای زیارتی و کاروانی ایرانی‌ها به سوریه با آغاز جنگ در این کشور، از سال ۱۳۹۰ متوقف شد. در سال ۱۳۹۸ تعداد کمی از دفاتر زیارتی، این سفر را از به صورت محدود و برای مقطعی کوتاه از سرگرفتند، اما با همه‌گیری کرونا این سفرها دوباره متوقف شد.

سازمان حج و زیارت هنوز جزییات بیشتر و زمان ازسرگیری این سفرها را اعلام نکرده است.