۰ نفر

فرهنگیان با این طرح صاحب خانه می شونـد

۶ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۴۵
کد خبر: 540047
فرهنگیان با این طرح صاحب خانه می شونـد

رییس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش‌ و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت: یک‌هزار و ۱۸۹ نفر از فرهنگیان استان از طرح اقدام ملی مسکن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین، شکرالله مالکی با اعلام  این خبر افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه سال ۹۸ بین آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی برای احداث مسکن فرهنگیان در سراسر کشور، ثبت‌نام از فرهنگیان از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن  به نشانی tem.mrud.ir انجام شد.

به گفته وی، در این سامانه چهار هزار و ۱۷۱ نفر از فرهنگیان استان ثبت نام کردند که پس از بررسی شرایط قانونی سه هزار و ۱۱۵ نفر برای تکمیل پرونده و بارگذاری مدارک در سامانه، واجد شرایط شدند که از این تعداد تنها یک‌هزار و ۱۸۹ فرهنگی تایید نهایی و به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در شهرهای بروجن، فارسان، فرخشهر،گهرو، چلگرد، شلمزار، بن، سامان، هفشجان، سورشجان، بابا حیدر و جونقان زمین دولتی برای احداث طرح اختصاص داده شد و  مقدمات اجرای طرح در این شهرها آغاز شده است.

مالکی افزود: در شهرهای شهرکرد و لردگان نیز زمین تخصیص مشخص شده است و در مرحله طراحی و آماده‌سازی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان است که بعد از آماده‌سازی زمین‌  متقاضیان در این شهرها نیز ساماندهی و به کارفرما معرفی خواهند شد و در نتیجه ۹۷ درصد متقاضیان تایید نهایی شده در استان  وارد مرحله ساخت مسکن با مشارکت دولت خواهند شد.

در استان چهارمحال و بختیاری ۱۵ هزار فرهنگی فعالیت دارند.