۰ نفر

نبض قیمت مسکن در مناطق پر معامله

۲۹ فروردین ۱۴۰۰، ۵:۳۰
کد خبر: 521308
نبض قیمت مسکن در مناطق پر معامله

فعالان بازار خرید و فروش در دو منطقه پرمعامله شهر تهران از وضعیت نبض بازار این مناطق می‌گویند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، بازار مسکن درحالی در واپسین روزهای فروردین ماه قرار دارد که برخی واسطه‌های ملکی فعال در دو منطقه پرمعامله شهر تهران یعنی مناطق چهار و پنج از افزایش نسبی تقاضا در بازار نسبت به هفته‌های گذشته خبر می‌دهند.

نتیجه تحقیقات میدانی از وضعیت بازار مسکن مناطق چهار و پنج به‌عنوان مناطق مصرفی پایتخت حاکی از آن است که خرید و فروش مسکن طی روزهای گذشته با رشد نسبی مواجه شده و به نظر می‌رسد تقریبا در مرحله خروج از تعطیلی فروردین قرار دارد.

با این حال به اعتقاد برخی فعالان این بازار در این دو منطقه، عرضه مسکن هم در بازار خرید و فروش و هم در بازار رهن و اجاره افزایش نسبی داشته است.

وضعیت قیمتی مسکن در این دو منطقه پرمعامله نشان می‌دهد قیمت‌های پیشنهادی تغییر خاصی نسبت به ماه‌های گذشته نداشته است؛ البته برخی فعالان معاملات ملکی بر این باورند که برخی فروشندگان املاک فروشی خود را بالاتر از نرخ متعارف پیشنهاد می‌دهند اما بخش قابل‌توجهی از فروشندگان نرخ‌های متناسب با نرخ متعارف را برای فروش ملک خود پیشنهاد می‌کنند.

پیش‌بینی وضعیت بازار مسکن از نگاه برخی واسطه‌های ملکی مناطق چهار و پنج از ثبات نسبی بازار در ماه‌های آینده حکایت دارد.

به اعتقاد آنها، حباب بازار مسکن طی سال‌های اخیر به قدری بزرگ شد که دیگر جایی برای بزرگ‌تر شدن حباب نباشد، در عین حال برخی کارشناسان اقتصاد مسکن نیز بر این باورند که ریسک‌های اقتصادی و غیراقتصادی کاهش پیدا کرده و به همین دلیل بازار مسکن می‌تواند سال با ثباتی را پیش رو داشته باشد.