۰ نفر

معاون وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد؛

جزییات اخذ مالیات از خانه‌های خالی

۶ فروردین ۱۴۰۰، ۱۵:۴۳
کد خبر: 515920
جزییات اخذ مالیات از خانه‌های خالی

محمود محمودزاده با تشریح جزییات اخذ مالیات از خانه‌های خالی، گفت: خانوارها به جز محل اصلی سکونت می‌توانند یک اقامتگاه فرعی نیز داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده با یادآور این‌که 5 آذرماه سال گذشته اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و ماده 54 الحاقیه مرتبط با خانه‌های خالی توسط مجلس تصویب و ابلاغ شد، اظهار کرد: این اقدام با دو هدف شناسایی خانه‌های خالی و شناسایی سکونت هموطنان مبنی بر این‌که در چه واحدی و در چه شهری است، عملیاتی شد.

وی ادامه داد: این کار کمک می‌کند تا ابزار برنامه‌ریزی مسکن در کشور را در اختیار داشته باشیم. بر این اساس تمام سرپرستان خانوارهای شهری و روستایی، مالک یا مستأجر مکلف هستند اطلاعات تمام املاک مورد مالکیت خود را در سامانه ملی املاک و اسکان ثبت کنند.

وی افزود: یک واحد مسکونی به‌عنوان محل اقامت اصلی تلقی شده و یک واحد دیگر هر خانوار در شهر غیر از محل سکونت به‌عنوان اقامتگاه فرعی در نظر گرفته خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: ثبت ملک توسط مردم شامل تمام واحدها با  هر کاربری (مسکونی، تجاری، اداری) می‌شود و چنانچه این املاک 120 روز خالی باشند مشمول پرداخت جرایم مالیاتی خواهند شد.