۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد:

قیمت مسکن در شهران/ نوسان نرخ ارز عامل تحرک بازار مسکن

۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۵
کد خبر: 460525
قیمت مسکن در شهران/ نوسان نرخ ارز عامل تحرک بازار مسکن

قیمت مسکن در محله شهران بین 20 تا 43 میلیون تومان برای هر متر مربع است. واحدهای نوساز نیز بین متری 30 تا 43میلیون تومان قیمت دارد. برای رهن کامل باید 3 الی 4میلیون به ازای هر متر مربع پرداخت کرد.

اقتصادآنلاین-سیده زهرا محمودی؛ شهران یکی از محله‌های غرب تهران و واقع در شمال غرب منطقه 5 شهرداری پایتخت است. این محله به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود و برای خرید یا اجاره مسکن در بخش شمالی باید هزینه بیشتری پرداخت کرد. شهران از لحاظ شهرسازی دارای بافتی مدرن بوده و ساختمان‌های نوساز و لوکس زیادی در این محله به چشم می‌خورد.

برای خرید مسکن در محله شهران باید متری 20 تا 43میلیون تومان هزینه کرد و قیمت واحدهای نوساز بین 30 تا 43میلیون تومان است که باتوجه به موقعیت، سن، امکانات و... بنا به این رقم تغییر می‌کند. اغلب واحدها در این محل نوساز است و واحدهای قدیمی سهم کمی از بناهای شهران را به خود اختصاص می‌دهد.

یک کارشناس مشاور املاک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین درباره قیمت مسکن در محله شهران گفت: قیمت مسکن در این منطقه تقریبا در بازه‌ای متوسط قرار دارد و تنوع قیمت بالایی را شامل می‌شود. معاملات صورت‌گرفته اغلب در بازه  20 تا 43میلیون تومان بوده؛ البته فروشندگان قیمت‌های بالاتری را هم اعلام می‌کنند اما معامله‌ای بالاتر از قیمت یادشده صورت نگرفته و اگر هم گرفته به ندرت بوده و ما از آن اطلاعی نداریم. 

وی ادامه داد: آپارتمان‌های واقع در شهران شمالی بین 2 تا 5میلیون تومان گران‌تر از آپارتمان مشابه در شهران جنوبی است. یک واحد آپارتمان 70متری و ساخت سال 89، در شهران جنوبی متری 28میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است و قیمت یک واحد 83متری و 10سال ساخت در شهران شمالی، بین فلکه اول و دوم، متری 35میلیون تومان اعلام شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک افزود: یک واحد آپارتمان 67متری که 15سال از ساخت آن می‌گذرد، در خیابان سردار شهران جنوبی، متری 26میلیون تومان قیمت دارد و قیمت کل یک واحد 54متری و 10سال ساخت در فلکه دوم شهران شمالی یک میلیارد و 520میلیون تومان است. همچنین در آپارتمان‌هایی که آسانسور ندارد، قیمت هر متر مربع پایین‌تر نیز است.

به گفته این کارشناس مشاور املاک، یک واحد 125متری و نوساز در خیابان الوند شهران شمالی، متری 35میلیون تومان معامله شد و یک واحد 110متری و 3سال ساخت که تاکنون کسی ساکن آن نبوده‌است، در شهران جنوبی، خیابان طالقانی متری 33میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است. همچنین قیمت یک واحد 83متری و 7سال ساخت در شهران شمالی، متری 37میلیون تومان اعلام شده‌است.

وی درباره رهن و اجاره آپارتمان در محله شهران اظهار کرد: بهای پرداختی برای رهن و اجاره در ماه‌های اخیر افزایش زیادی داشته و به متری 3 الی  4میلیون تومان در ازای هر متر مربع رسیده‌است. یک واحد آپارتمان 88متری نوساز در شهران جنوبی 250میلیون تومان برای رهن کامل معامله شد و قیمت نهایی برای رهن کامل یک واحد نوساز 90متری در شهران شمالی 300میلیون تومان اعلام شده‌است.

این کارشناس مشاور املاک بیان کرد: همراه با شیوع کرونا و همچنین آغاز سال جدید، قیمت مسکن افزایش شدیدی داشت و این افزایش قیمت سبب کاهش معاملات شد. تنها زمانی که قیمت دلار بالا می‌رود، معاملات در حوزه خرید و فروش مسکن بهتر می‌شود که علت آن نگرانی مردم از کاهش ارزش دارایی‌شان است و کاهش قیمت دلار، حتی اگر 5000ریال باشد، معاملات را کاهش خواهد داد.