۰ نفر

مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس

۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۵۰
کد خبر: 550878
مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس

مقایسه فیدلیتی و هایما s7 در ردیف رقابت‌های داغ خودرویی بازار ما قرار می‌گیرد؛ چراکه این دو تقریباً در یک بازه قیمتی حضور دارند.

معرفی فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از پیشرانه، فیدلیتی بهمن موتور درواقع یک شاسی‌بلند چینی به نام جتور x70s است که توسط کمپانی چری (زیرمجموعه شرکت چری) به‌عنوان یک کراس‌اوور تقریباً لوکس در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

سال ۹۹ اخبار عرضه فیدلیتی توسط گروه بهمن و بهمن موتور شنیده شد و فروش آن در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان استارت خورد.

هایما S7 توربو هم از سال ۹۶ جانشین مدل تنفس طبیعی خود شد و به دلیل برخورداری از یک پیشرانه توربو شارژ توانمندتر و نیز طراحی ظاهری زیباتر، خیلی زود توانست در دل مشتریان جا باز کند و انتقادات وارده بر مدل قبلی را از خود دور سازد. در سال ۱۴۰۰ نسخه پلاس این خودرو با تغییرات ظاهری جزئی نظیر تحول آینه‌های جانبی و استفاده از پنل لمسی کنترل‌گر سیستم تهویه به‌علاوه کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت، از سوی ایران خودرو به بازار ارائه شد.

مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس ازنظر طراحی

فیدلیتی ازلحاظ ابعاد بدنه در دسته بالاتر از هایما قرار می‌گیرد و ظواهر آن بیشتر نشان‌دهنده حالتی تجملاتی و خانوادگی است که المان‌های اسپرت کمتری در آن به‌کاررفته اما در عوض جلال و شکوه بیشتری در آن مشاهده می‌شود. هایما اس ۷ هم ظاهر تقریباً خانوادگی دارد اما طرح آن تقریباً قدیمی تر است.

با این تفسیر می‌توان گفت که فیدلیتی از شاخصه‌های دیداری دلپسندتری سود می‌برد آن هم به دلیل زبان طراحی جدید و امروزی.

اما کابین این ۲ خودرو؛ فیدلیتی نمایی کاملاً مدرن و مطابق با سلایق مشتریان امروزی را ارائه می‌دهد و ز سوی دیگر میتوان گفت طراحان هایما در ساخت یک کابین زیبا و جذاب موفق عمل کرده‌اند و با استفاده از خطوط منطقی و جایگذاری مناسب کلیدها و ادوات، اتاقی ارگونومیک را به مشتریان پیش‌کش کرده اند.

در نمای عقب هایما S7 توربو ، چراغ‌های دو تکه با گرافیک داخلی مدرن‌تر رویت می‌شوند.بر روی اسپویلر فوقانی شیشه عقب نیز یک چراغ ترمز نواری LED نصب شده و در پایین سپر محدوده‌ای سیاه رنگ وجود دارد که سر اگزوزهای چهار ضلعی کرومی، چراغ مه‌شکن و علائم شب‌نمای قرمز رنگ را در خود جای داده است.

ازلحاظ کیفیت متریال نیز باید گفت که هر دو خودرو تقریباً در سطحی قابل‌قبول ظاهرشده‌اند اما سطح کیفی کابین فیدلیتی می‌تواند موجب خرسندی بیشتر کاربران این خودرو شود.

ضمناً به دلیل فاصله محوری بیشتر چرخ‌های فیدلیتی شاهد کابینی جادارتر از هایما اس ۷ توربو هستیم که قطعاً راحتی بیشتر سرنشینان را به دنبال خواهد آورد. همچنین پشت صندلی‌های ردیف دوم فیدلیتی فضای بسیار وسیع در حد ۱۶۸۰ وجود دارد که درنتیجه هیچ‌گونه دغدغه‌ای را برای کاربران باقی نخواهد گذاشت. این در حالی است که فضای صندوق هایما تنها ۴۰۰ لیتر ظرفیت دارد.

مقایسه مشخصات فنی فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس

هایما S7 توربو پلاس ازلحاظ فنی دست بالا را نسبت به فیدلیتی دارد؛ چراکه پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو شارژ آن دارای توان خروجی ۱۷۰ اسب بخار به‌علاوه ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور است و نیروی حاصل توسط یک جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به سمت محور جلو قابل‌ارسال است.

شتاب ۰ تا ۱۰۰ هایما اس ۷ برابر ۱۰.۵ ثانیه است و این کراس‌اوور کامپکت ۱۵۴۵ کیلوگرمی می‌تواند تا ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. دراین‌بین نیز چیزی حدود ۸.۳۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به‌طور میانگین بنزین مصرف خواهد شد.

اما فیدلیتی تلاش کرده تا با یک پیشرانه جمع‌وجور توربو شارژ به حجم ۱.۵ لیتر کنار بیاید و ۱۵۵ اسب بخار قدرت به همراه ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور تولیدی خود را از طریق گیربکس ۶ سرعته دو کلاچ به چرخ‌های جلو تحویل دهد. شرکت بهمن به‌طور رسمی اشاره‌ای به حداکثر سرعت و شتاب صفر تا صد این خودرو نداشته اما احتمالاً فیدلیتی دارای شتابی در حدود ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه خواهد بود و نهایتاً نیز تا حوالی ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت سرعت خواهد گرفت. مصرف سوخت ترکیبی فیدلیتی نیز برابر ۸.۱ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر ارزیابی‌شده که نسبت به حریف چینی بهتر به نظر می‌رسد.

دراین‌بین کیفیت سواری فیدلیتی کمی اسپرت تر احساس می‌شود اما هندلینگ و پایداری آن در سر پیچ‌ها تقریباً بهتر از هایما اس ۷ خواهد بود.

نوع خودرو فیدلیتی بهمن موتور هایما s7 توربو پلاس
پیشرانه ۱.۵L  / چهارسیلندر/ توربوشارژ ۱.۸L / چهارسیلندر/ توربوشارژ
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو / گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه اتوماتیک دیفرانسیل جلو/ گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک
توان خروجی ۱۵۵ اسب بخار / ۲۳۰ نیوتن متر ۱۷۰ اسب بخار / ۲۳۰ نیوتن متر
شتاب ۰ – ۱۰۰ ۱۲.۵ – ۱۳ ثانیه ۱۰.۵ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت ۸.۱ لیتر در صد کیلومتر ۸.۳۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس از جنبه امکانات

ازجمله این امکانات می‌توان به کروز کنترل، دکمه استارت، نمایشگر کامپیوتر سفری، سنسور نور و باران، فندک سرنشینان عقب، صندلی راننده ۸ حرکته برقی گرم‌کن دار، دوربین ۳۶۰ درجه، سنسور پارک دنده‌عقب، حسگر فشار باد تایر، آینه‌های جانبی برقی تاشونده گرم‌کن دار، صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی، صفحه‌کلید لمسی ۸ اینچی، دیلایت، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقی با قابلیت تنظیم در چهار جهت، چهار عدد کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل کشش، سیستم کمک در سربالایی.

در سمت دیگر میدان فیدلیتی بهمن موتور دست‌پر ظاهرشده و در برخی موارد آپشن‌های رفاهی ایمنی مطلوب‌تری را در اختیار شما قرار می‌دهد. ازجمله امکانات فیدلیتی می‌توان به سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، سیستم کنترل توقف خودرو در سربالایی، سیستم ایمنی برخورد مانع با شیشه‌بالابر، ترمز پارک برقی، اتو هلد، رادار حرکت بین خطوط و تشخیص نقاط کور، سنسور فشار باد تایر، ایربگ راننده و سرنشین جلو و جانبی، تنظیمات برقی به همراه گرم‌کن صندلی‌های جلو، سنسور باران، فرمان چرمی مجهز به کلید کنترل، تهویه مطبوع دیجیتال با دریچه عقب، بلندگو، شارژر وایرلس، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، جلو آمپر دیجیتال ۱۲.۳ اینچی، صفحه‌نمایش لمسی ۱۰:۲۵ اینچی به همراه بلوتوث، کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه دوربین عقب، اتولایت، آینه‌های جانبی جمع شونده اتوماتیک به همراه گرم‌کن، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ‌ها، سانروف پانوراما، دی لایت حسگر پارک جلو و عقب سیستم هوشمند باز شدن اتوماتیک درب صندوق توسط پا، جک هیدرولیکی درب موتور و سیستم تشخیص مانع درب صندوق.

نتیجه‌گیری

انتخاب برای خرید خودرو آن هم زمانی که بین ۲ خودرو شک و تردید وجود دارد همیشه مشکل است با این وجود اگر به دنبال یک کراس‌اوور با ابعاد نسبتاً بزرگ‌تر، طراحی بدنه زیبا، کابین فوق‌العاده جادار با طراحی مدرن و مصرف سوخت تقریباً پایین‌تر هستید، محصول گروه بهمن برنده مقایسه فیدلیتی و هایما S7 توربو پلاس خواهد بود.

اما  اگر به دنبال یک کراس‌اوور با توان فنی بهتر به‌علاوه قطعات یدکی ارزان‌تر، خدمات پس از فروش گسترده  و بازار دست دوم بهتر هستید، هایما S7 توربو پلاس می‌تواند خودرو مناسبی برای شما باشد.