۰ نفر

طریقه باتری به باتری کردن خودرو

۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶
کد خبر: 464109
طریقه باتری به باتری کردن خودرو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده‌باشد که به‌دلیل خرابی یا خالی شدن باتری خودروتان نیازمند شارژ موقت یا به‌اصطلاح باتری به باتری کردن برای رساندن آن به تعمیرگاه یا تعویض‌باتری شده‌اید اما نحوه صحیح انجام این کار می‌تواند از وارد کردن خسارت به سایر اجزا و قطعات خودرو جلوگیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  اگر چراغ‌های پشت آمپر و ادوات برقی خودروتان از کار افتاده و خودرو روشن نمی‌شود، احتمالا می‌تواند منشأ این عیب مربوط به باتری خودرو باشد. برای رفع این مشکل 3گزینه شامل تماس با امداد خودرو و تعویض باتری، استفاده از پاوربانکی که از قبل تهیه کرده‌اید و باتری به باتری کردن خودرو پیش روی شماست.

 برای باتری به باتری کردن خودرو باید ابتدا یک خودرو با باتری سالم برای باتری به باتری کردن پیدا کرده و با استفاده از کابل باتری که از قبل تهیه کرده‌اید نسبت به انجام این کار اقدام کنید. توجه داشته باشید که خودرو با باتری سالم را طوری در کنار خودروی مشکل‌دار پارک کنید که طول کابل شارژباتری کافی باشد.

 در ادامه سوئیچ هر دو خودرو را بسته و مطلع باشید که هر باتری دوقطب + و – دارد که روی آن درج شده است، پس قطب‌های باتری را شناسایی کنید. شما می‌توانید با رنگ کابل نیز متوجه قطب‌های باتری شوید. کابل مشکی‌رنگی که به باتری متصل است، برای قطب – به‌کار می‌رود و ضخامت کمتری دارد و کابل قرمز رنگ برای قطب + است که نسبت به کابل مشکی ضخیم‌تر است.

 یک قسمت فلزی ترجیحا بدون رنگ یا پیشرانه را برای اتصال کابل منفی در خودرویی که باتری آن خوابیده است مشخص کرده و سپس یک طرف کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب + باتری دشارژ شده متصل و طرف دیگر کابل مشکی رنگ را به قطب–   باتری سالم وصل کنید. در ادامه خودروی سالم را استارت زده و بعد ازچند دقیقه و بدون خارج کردن کابل‌ها، به‌خودروی دشارژ شده استارت بزنید.

 توجه داشته باشید در صورتی که سمت دیگر کابل مشکی رنگ را به قطب – باتری دشارژ شده متصل کنید خرابی ECU را به‌دنبال داشته و اگرکابل‌ها را برعکس متصل کنید، ممکن است باعث منفجر شدن باتری‌ها شود.