۰ نفر

این استارتاپ مرغ زنده اجاره می‌دهد!

۲۴ شهریور ۱۳۹۴، ۲۰:۱۳
کد خبر: 95783

یک استارتاپ آمریکایی مرغ زنده را همراه با لانه و غذای کافی به مدت شش ماه به مشتریانش اجاره می‌دهد؛ ابتکاری که موفقیت بسیار خوبی را به دنبال داشت.

یک استارتاپ آمریکایی مرغ زنده را همراه با لانه و غذای کافی به مدت شش ماه به مشتریانش اجاره می‌دهد؛ ابتکاری که موفقیت بسیار خوبی را به دنبال داشت. با توجه به اینکه اقتصاد مشارکتی هر روز طرفداران بیشتری را به‌دست می‌آورد یک زوج دامدار اهل پنسیلوانیای آمریکا طی ابتکاری نوین مرغ‌های خود را اجاره می‌دهند. این سرویس در ۱۰ ایالت آمریکا و دو استان از کانادا در دسترس است. مشتریان امکان اجاره کردن دو یا چهار مرغ را با قیمت متغیر بین ٤٠٠ تا ٦٠٠ دلار به مدت شش ماه خواهند داشت.

مرغ‌ها همراه با لانه و مقدار غذای کافی، به مشتریان اجاره داده می‌شوند. همچنین دفترچه راهنمای مربوط به نحوه نگهداری و تغذیه پرندگان نیز به مشتریان ارائه می‌شود اما متاسفانه هیچ گونه نظارتی توسط شرکت بر نحوه تغذیه و رسیدگی به این پرندگان صورت نمی‌پذیرد.

طبق گفته سایت Rent the Chicken، با اجاره دو مرغ هر مشتری بین ٨ تا ١٤ تخم مرغ در هفته برداشت می‌کند. بنابر ادعای همین سایت این تخم مرغ‌ها در مقایسه با تخم مرغ‌های صنعتی یک سوم کلسترول کمتری دارند، یک چهارم چربی اشباع شده در آنها کمتر است و دو برابر امگا ٣ بیشتری دارند. این ایده بر مصرف محصولات ارگانیک و طبیعی تاکید می‌کند.

قیمت تخم مرغ در آمریکا ٨٥ درصد افزایش یافته است

در صورتی که بعد از شش ماه مشتریان مایل به نگهداری مرغ‌ها باشند می‌توانند آنها را از شرکت خریداری کنند و اگر خانواده‌ای فرصت رسیدگی به مرغ‌ها را نداشته باشد شرکت آنها را پس می‌گیرد. به گزارش دریک، فعالیت این استارتاپ از اوایل سال ٢٠١٣ شروع شد و با افزایش قیمت تخم مرغ در آمریکا طرفداران بیشتری پیدا کرد.

اپیدمی آنفلوآنزای مرغی در آمریکا باعث شد دامداران نزدیک به ٤٠میلیون از مرغ‌های خود را سلاخی کنند و در نتیجه آن قیمت تخم مرغ به میزان ٨٥درصد افزایش پیدا کرد. هر آمریکایی در سال ٢٠١٤ نزدیک به ٢٦٠ تخم مرغ مصرف کرده است. آماری که آمریکایی‌ها را بین بیشترین مصرف‌کنندگان تخم مرغ در جهان قرار می‌دهد. ابتکار این دو زوج دامدار از جمله استارتاپ‌های موفق در آمریکا بود.