۰ نفر

ازدواج با مرد طلاق گرفته؛ خواستگارم قبلا طلاق گرفته، چه تصمیمی بگیرم؟

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 681940
ازدواج با مرد طلاق گرفته؛ خواستگارم قبلا طلاق گرفته، چه تصمیمی بگیرم؟

ازدواج با مردی که از همسر خود طلاق گرفته است، شما را در موقعیت دشواری قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ ازدواج با مرد طلاق گرفته؛ اگر در حال حاضر تصمیم دارید با یک چنین شخصی ازدواج کنید و یا قرار ملاقات بگذارید، پیش از هر چیز باید بدانید که وارد چه گودی شده اید. زیرا چنین مردی  هنوز در قبال همسر سابق و خانواده اش وظایفی دارد. ازدواج با چنین مردی کاری پرخطر است و مشکلات متعددی را به همراه دارد. این مقاله از پزشکت را بخوانید تا قبل از وارد شدن در رابطه با یک طلاق گرفته در مورد مشکلات احتمالی که ممکن است با آن مواجه شوید، اطلاعات لازم را کسب کنید.

آیا ملاقات با مرد طلاق گرفته خوب است؟

 در خصوص ازدواج با مرد طلاق گرفته؛ اگر از نظر روانی واقعا توانایی آن را دارید که ریسک‌های مرتبط با این موضوع را بپذیرید، ملاقات با یک مرد طلاق گرفته از نظر قانونی مشکلی ندارد. چنین شخصی با تجربه های حقوقی، مالی و حتی عاطفی به سمت شما می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. شما باید بسیار صبور باشید تا این مساله را بپذیرید و سخت تلاش کنید تا رابطه را قوی نگه دارید.

اگر واقعاً این مرد را دوست دارید، صبر کنید تا تمام مراحل طلاق او نهایی شود و تنها پس از آن به دنبال یک رابطه جدی با او باشید. مردی که قرار است به زودی وارد زندگی شما شود باید پیش از هر چیز این را درک کند که شما به امنیت و آرامش نیاز دارید.


مشکلاتی زیادی وجود دارد که احتمالا در ملاقات با مردی که از همسرش جدا شده است، با آن روبرو خواهید شد. در ادامه برخی از مشکلاتی که احتمالاً با ازدواج با مرد طلاق گرفته  آن روبرو خواهید شد، آورده شده است.

بازگشت و وابستگی به خانواده

بزرگترین خطر آشنایی با یک مرد طلاق گرفته این است که ممکن است شما مانع بازگشت او به زندگی قبلی اش باشید. اگر این مرد هنوز به طور قانونی از همسرش جدا نشده باشد، به این معنی است که احتمالا نسبت به همسرش احساس و تعهدی دارد. در واقع یکی از مشکلات ازدواج با مرد طلاق گرفته این است که با گذشت زمان، او حتی ممکن است دلش برای خانواده اش تنگ شود و به سراغ آنها برود و شما را بهت زده در نیمه راه رها کند.

مشکلات عاطفی

در خصوص ازدواج با مرد طلاق گرفته  این است که مردی که اخیراً از همسرش جدا شده است معمولا به دنبال حمایت است و نه وارد شدن به یک رابطه جدید. طلاق با افسردگی و مشکلات روانی زیادی را به همراه دارد. بنابراین ممکن است در نهایت شما به درمانگر او تبدیل شوید. شما در نهایت ناچار هستید که نقش سنگ صبور را برای این مرد بازی کنید. زیرا این مرد در هر فرصتی با شما از مشکلات زندگی سابق اش صحبت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. مطمئنا شما هم دوست ندارید وارد رابطه ای شوید که دائما شنونده شکایات یک مرد از همسر سابق اش باشید.

ناامنی

اگر مردی که با او قصد ازدواج دارید هنوز به طور قانونی از همسرش جدا نشده باشد، این احتمال وجود دارد که دری برای او باز شود و او به زندگی سابق خود بازگردد. این نیز مشکل اساسی در خصوص ازدواج با مرد طلاق گرفته است این مساله باعث می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که شما هر لحظه در مورد رابطه احساس ناامنی کنید. همچنین، کسانی که در حال طلاق هستند گاهی ناچار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند برای سپری کردن مراحل قانونی با همسر سابق خود ملاقات کنند. این موضوع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث ناراحتی و حسادت شما شود. همچنین گاهی ممکن است این مرد بدون اینکه شما بدانید و در زمان های غفلت شما ترجیح دهد به جای شما با همسر سابق خود ملاقات کند.

طولانی بودن روند قانونی طلاق

طلاق فرآیندی طولانی، پرهزینه و حتی از نظر روحی دردناک است. اگر مردی که با او قصد ازدواج دارید درگیر تقسیم اموال، دارایی‌ها، و تصمیم گیری در مورد حضانت فرزندان باشد، این روند می‌تواند برای شما خسته کننده شود لذا برای ازدواج با مرد طلاق گرفت حتما این موضوع را مدنظر قرار دهید. افرادی که در حال سپری کردن مراحل طلاق هستند معمولا دچار کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرخاشگری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند. بنابراین قبل از وارد شدن به رابطه کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر فکر کنید و از خود بپرسید که آیا حاضرید به خاطر شریک زندگی تان تمام این مشکلات را پشت سر بگذارید.

تغییر عقیده

طلاق تصمیمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیست که بتوانید یک روزه آن را به اجرا بگذارید و عملی کنید. برای طلاق باید مراحل قانونی زیادی را پشت سر بگذارید. به همین علت است که معمولا روند طولانی طلاق می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند باعث تغییر عقیده برخی افراد شود. شما ممکن است با همه وجود در طول مراحل حقوقی از این مرد حمایت کنید. اما زمانی که همه چیز حل شود، ممکن است این مرد نظرش تغییر کند و به هیچ وجه حاضر به برقراری رابطه با شما نشود. طبیعی است که این مساله آسیب های روانی شدید و جبران ناپذیری را به شما وارد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

برای ازدواج با مرد طلاق گرفته اگر تصمیم خود را گرفته اید و مطمئن هستید که می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خواهید با یک مرد طلاق گرفته آشنا شوید، باید در مورد برخی از جنبه های مهم زندگی او بدانید.

نوع جدایی

برای ازدواج با مرد طلاق گرفته اولین چیزی که باید در مورد شریک زندگی خود بدانید نوع و علت جدایی او است. آیا او از همسر سابق خود برای همیشه و به طور قانونی جدا شده است و یا در دوره آزمایشی طلاق است؟ حتی ممکن است مردی که با او قصد ازدواج دارید هنوز درخواست طلاق خود را ثبت نکرده باشد. دقت کنید که این مساله می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند عواقب جدی داشته باشد. از این رو، باید از مسئولیت او به عنوان همسر مطمئن باشید.

مدت زمان جدایی

یکی از مهمترین موضوعات ازدواج با مرد طلاق گرفته  این است که در مرحله بعد باید بدانید که او در چه مرحله ای از مسیر قانونی طلاق قرار دارد. آیا تنها چند ماه از جدایی آنها می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرد و آیا احتمال آشتی بین آنها وجود دارد؟ یا برای زمان قابل توجهی از هم جدا شده اند؟ معمولا مردانی که به تازگی طلاق گرفته اند تا مدت ها درگیر زندگی سابق و مشکلات روانی مختلفی از جمله افسردگی هستند.

تعداد فرزندان

چالش بزرگ ازدواج با مرد طلاق گرفته این است که آیا شریک زندگی شما از همسر سابق خود فرزندی دارد؟ اگر بله، از خود بپرسید که آیا مایلید تبدیل به یک مادر ناتنی شوید. کودکان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند پویایی یک رابطه را تغییر دهند. بنابراین، اگر آماده نیستید، نباید رابطه را به جلو ببرید زیرا این کار برای شما یا شریک زندگیتان منصفانه نخواهد بود.

رابطه پدر و پسر / تربیت فرزند

دلیل جدایی

ممکن است مرد مورد نظر شما قبلاً یک یا چند بار ازدواج کرده باشد. باید بدانید که در رابطه قبلی او چه اشتباهی رخ داده است، به خصوص اگر چندین بار ازدواج کرده باشد. معمولا مردانی که در زندگی خود دارای طلاق های متعدد هستند برای انتخاب به عنوان همسر مناسب نیستند. یکی از مسائلی که اغلب باعث طلاق های متعدد در مردان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود خیانت است. بنابراین پیش از وارد شدن در رابطه جدید باید بفهمید که آیا موردی از خیانت در زندگی سابق او وجود داشته است یا خیر.

مدت زمان زندگی قبلی

گاهی اوقات در ازدواج با مرد طلاق گرفته، برخی از مردان وارد یک الگوی رابطه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند که در آن نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانند برای مدت طولانی به یک نفر متعهد بمانند. شما باید مدت زمان روابط گذشته شریک خود را بیابید. آیا او در یک رابطه طولانی مدت بوده یا پس از مدت کوتاهی از همسرش  جدا شده است؟ این پرسش می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند تا حدودی آینده شما را با این مرد پیش بینی کند.

وضعیت مالی

در ازدواج با مرد طلاق گرفته اگر به فکر زندگی با این شخص هستید، از او در مورد وضعیت مالی اش بپرسید. باید بدانید که آیا این مرد برای فرزندانش نفقه پرداخت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و آیا توانایی پرداخت آن را دارد یا خیر. ولی باید بدانید که این همه ماجرا نیست. در واقع هزینه های بسیار دیگری مانند شهریه مدرسه، مراقبت های بهداشتی و هزینه های ماهانه وجود دارد. از او بپرسید که آیا دارایی های فعلی متعلق به او است یا باید آنها را با همسرش تقسیم کند. به مرد خود مشکوک نباشید، اما مطمئن شوید که او بدهکار نیست. زیرا مشکلات مالی در نهایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند بر روابط شما تأثیر منفی بگذارد.

در دسترس بودن عاطفی

برای ازدواج با مرد طلاق گرفته قبل از متعهد شدن به این مرد، باید مطمئن شوید که او از نظر عاطفی در دسترس شماست. اگر مراحل قانونی طلاق هنوز به طور کامل تمام نشده پس او نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند شما را زیاد ببیند و برای رابطه شما وقت بگذارد. او باید قبل از وارد شدن به یک رابطه جدید کاملاً از همسر قبلی خود جدا شده باشد. بنابراین صبور باشید. همسر جدید شما باید همان سطح تعهد شما را داشته باشد تا بتواند رابطه را معنادار کند.

انحصار دوستیابی

برای شروع ازدواج با مرد طلاق گرفته در اولین ملاقات مهمترین کاری که باید بکنید این است که نیت و انتظارات خود را در رابطه مشخص کنید. آیا شما تنها فردی هستید که این مرد می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیند یا تصمیم دارد با گزینه های دیگر هم آشنا شود؟ قبل از اینکه به او متعهد شوید، اطمینان حاصل کنید که هر دو دیدگاه یکسانی در مورد رابطه دارید. اگر با این مرد وارد رابطه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوید او دیگر نباید با دیگران ازدواج بگذارد.

احساسات نسبت به همسر سابق

 برای ازدواج با مرد طلاق گرفته سعی کنید بفهمید که این مرد نسبت به همسر سابق خود چه احساسی دارد. اگر او همچنان نسبت به او خشم دارد، به این معنی است که هنوز خاطرات قدیم خود را با خود حمل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و برای یک رابطه جدید آماده نیست. این وضعیت روانی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند برای رابطه شما خطرناک باشد.

شرایط زندگی

در اولین فرصت از شرایط زندگی مرد پرس و جو کنید. ممکن است همچنان با همسر سابق خود در یک خانه زندگی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. در اینجا باید بفهمید که این مرد به احتمال زیاد شخص صادقی نیست و نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توان به او اعتماد کرد. ممکن است این مرد دلایلی برای زندگی با همسر سابقش داشته باشد از جمله اینکه او منتظر است تا قیمت خوبی برای فروش خانه پیدا کند. یا ممکن است همسرش همچنان به او وابسته باشد و تا زمانی که شغلی پیدا نکند نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند او را تنها بگذارد.  در ازدواج با مرد طلاق گرفته صرف نظر از دلیل، چنین وضعیتی به هیچ وجه خوب نیست و باید از این مرد دوری کنید.

آیا ازدواج با مرد طلاق گرفته اشتباه است؟

خیر. در ازدواج با مرد طلاق گرفته قرار گذاشتن با مردی که به صورت شرعی و قانونی طلاق گرفته است خیانت نیست. به خصوص اگر شما نیز در زندگی خود یک طلاق قبلی داشته باشید. در عوض، ازدواج با این شخص می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند به شما کمک کند تا پیشرفت سریع تری در زندگی خود داشته باشید و بتوانید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.

چه مدت بعد از جدایی شروع به دوستیابی خوب است؟

برای ازدواج با مرد طلاق گرفته هیچ بازه زمانی مشخصی وجود ندارد که نشان بدهد چه مدت پس از جدایی می‌توانید با دیگران ازدواج بگذارید. اما با این حال، توصیه نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود که فورا وارد یک رابطه جدید شوید. زیرا به دلیل این عجله ممکن است وارد یک رابطه اشتباه شوید و شخص جدید دوباره قلب شما را بشکند. بنابراین، قبل از ازدواج جدید، کمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمان برای درمان و پردازش احساسات خود اختصاص دهید. همچنین اطمینان حاصل کنید که ازدواج شما مانعی در روند طلاق ایجاد نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند.

در خصوص ازدواج با مرد طلاق گرفته اگر با یک مرد طلاق گرفته قرار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذارید، مزایا و معایب چنین رابطه ای را به خاطر بسپارید. فقط در صورتی رابطه را شروع کنید که در خواست طلاق او در مراحل پایانی باشد. از شریک زندگی خود بخواهید که به همسر سابق و خانواده اش اطلاع دهد که با شما قصد ازدواج دارد تا بتوانید از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنید. همچنین، اگر او شما را به خانواده خود معرفی کند، شما مطمئن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوید که او در تصمیم خود برای شروع زندگی با شما جدی است. در روزهای سخت از این مرد حمایت کنید، اما اجازه ندهید که شما را نادیده بگیرد یا شما را بی اهمیت جلوه دهد.

ازدواج

سخن آخر

ازدواج با مرد طلاق گرفته می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند چالش برانگیز و پیچیده باشد. عاقلانه ترین کار این است که قبل از وارد شدن در رابطه، مشکلات احتمالی را بررسی کنید. کسب اطلاعاتی در مورد زندگی گذشته، علت جدایی، وضعیت مالی و سایر جنبه های مهم زندگی این مرد در نهایت به شما کمک می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرید.