۰ نفر

دعوای زن و شوهر بعد از بچه دار شدن طبیعیه؟

۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 679293
دعوای زن و شوهر بعد از بچه دار شدن طبیعیه؟

با تولد نوزاد، زندگی زوج جوان با هیجان و تازه‌هایی همراه می‌شود که گرچه ممکن است برای هر زوج متفاوت از دیگری باشد اما برخی از آنها در میان تمام پدر و مادرها مشترک هستند.

بچه داری و مشکلاتی که بعد بدنیا اومدن نوزاد، طبیعیه

به گزارش اقتصاد آنلاین،مهم نیست که چقدر خود را برای آمدن نوزاد به زندگی‌تان آماده کرده‌اید، این اتفاق شیرین همه معادلات زندگی زناشویی تان را بر هم زده و دغدغه‌هایی تازه برایتان ایجاد می‌کند. نکته مهم: اگر شرایط جدید را به خوبی مدیریت کنید و در عین حال انعطاف لازم را نیز به خرج دهید، به جای آنکه خود را درگیر نگرانی کنید از ورود مهمان دوست داشتنی به خانه و تربیت او لذت می‌برید.

کودکان همواره به عنوان دغدغه پنهان و آشکار والدین خود محسوب می‌شوند. آنها کاری می‌کنند که پدر و مادر برایشان بگریند، حرص و جوش بخورند آنقدر ذهنشان را درگیر ساخته تا فراموش کنند چه برنامه‌هایی داشتند و چه کارهایی برای آینده می‌خواهند انجام دهند. نوزاد با ورود به این دنیا، زندگی والدینش را که شاید تا پیش از این هر واحدش ساعت به ساعت سنجیده می‌شد، حالا به بخش‌هایی تقسیم می‌کند که هر واحدش ثانیه است.

نوزاد تربیت فرزند

با تولد نوزاد، زندگی زوج جوان با هیجان و تازه‌هایی همراه می‌شود که گرچه ممکن است برای هر زوج متفاوت از دیگری باشد اما برخی از آنها در میان تمام پدر و مادرها مشترک هستند. در واقع می‌تواند گفت کودک نوپا زندگی روزمره اعضای هر خانواده‌ای را متحول می‌کند. در زیر به برخی از این موارد پرداخته شده است. این موارد برگرفته از تجربیات پدران و مادرانی است که آمیخته با لحظات خاص زندگی شان پس از ورود نوزاد می‌شود.

تغییرات در روابط زن و مرد

تا پیش از به دنیا آمدن کودک، زن و مرد همواره با هم هستند. آنها هر جا که می‌روند و در هر جشن و مجلسی که حاضر می‌شوند باهم و در کنار یکدیگر هستند تا آنجاکه برخی ممکن است بگویند «آنها مثل دانش آموزانی هستند که هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند!» اما با ورود کودک به زندگی، شرایط تغییر می‌کند و در خلال این تغییرات، روابط میان زوج نیز شکل و شمایل جدیدی به خود می‌گیرد. آنها دیگر مانند گذشته همیشه و هر جا با هم نیستند. پدر و مادر باز هم اما نه به اندازه قبل مشکلات و چالش‌های کوچک و بزرگ زندگی را با هم حل می‌کنند. این روزها بخشی از حرف‌های عاشقانه و عاطفی میان زن و مرد جای خود را به بحث‌های اقتصادی و بگومگوهای مربوط به آن داده‌اند. اما چندان جای نگرانی نیست چون این وضعیت تا حد زیادی موقتی است و شرایط مانند قبل خواهد شد، حتی اگر اکنون احساس می‌کنید که بی‌هدف و کم انگیزه هستید. کلید بازکردن قفل این چالش در این است که اجازه دهید زمان همه چیز را درست کند. گذشته از آن باید درباره احساسات خود در قبال همسرتان صادق باشید. همه چیز در دست خودتان است. اگر می‌خواهید دچار مشکل مالی نشوید با یک مشاور اقتصادی مشورت کرده و از نظرات کاربردی او استفاده کنید.

حرف‌های تازه در گفتگوهای تازه

حالا که نوزادی در آغوش دارید و از خانه بیرون می‌آیید در مواجهه با همسایه‌ای که تا پیش از این تنها درباره موضوعات روز دنیا و تازه‌ترین اتفاقات ورزشی و دنیای مد صحبت می‌کرد حالا درخصوص لباس زیبای کودک و مدل موهایش حرف می‌زند. این تغییر محسوس در محتوای صحبت‌ها حتی در محیط کار نیز دیده می شود جایی که رییس با خنده‌ای حاکی از رضایت از تعهدی که نسبت به وظایفتان دارید از شما می‌پرسد «احتمالا این روزها بیشتر درباره بهترین مارک پوشک نوزاد در اینترنت جستجو نمی‌کنی؟!» دوستان و اطرافیان حالا با دید متفاوتی به شما نگاه می‌کنند. آنها شما را والدینی متعهد می‌دانند که اکنون وظیفه‌ای سنگین بر دوش دارید. شاید این تغییر رویه چندان به مذاقتان خوش نیاید اما توصیه می‌کنیم خود را با شرایط جدید و اینکه دیگران برخلاف میلتان دوست دارند کودکتان را ببوسند، تطبیق دهید.

گم شدن در گذر زمان

تا پیش از این زمان زیادی را برای کارهای شخصی خود صرف می‌کردید. به خوبی به یاد می‌آورید که برای دوش گرفتن شاید تا نیم ساعت در حمام می‌ماندید اما حالا اوضاع فرق کرده و باید کمتر از 5 دقیقه خود را شسته و بالای سر نوزاد بیایید. ممکن است او بیمار شده باشد. شاید او گرسنه است. اینها بدان معنا هستند که باید زمان زیادی را برای کودک صرف کرده و خود را برای بروز هر شرایط پیش بینی نشده‌ای آماده نگاه دارید. خیلی طول نمی‌کشد که متوجه می‌شود عقربه های ساعت ظهر را نشان می‌دهند حال آنکه به نظر کار خاصی انجام نداده‌اید. نکته مهم این است که چنین وضعیتی برای تقریبا تمام زوج‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند روی می‌دهد. این به هم ریختگی باید مدیریت شود و هیچ کس به اندازه خود شما توانایی انجام این کار را ندارد. برنامه‌ریزی داشته باشید اما نه طوری که فکر کنید همه چیز طبق آن انجام خواهد شد. به آخر هفته‌ها و تعطیلات آن خوب فکر کنید و در این دوران از لحظه لحظه روزهای آخر هفته نهایت بهره را ببرید.

تغییرات ظاهری

البته قرار نیست تنها درباره مادران صحبت کنیم. اگرچه ممکن است بسیاری از مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده‌اند بروز تغییرات زیادی از جمله تغییرات فیزیکی را در خود احساس کنند (مثلا همچنان وزن بیشتری نسبت به قبل از آغاز بارداری دارند، ران‌های بزرگتری دارند و سینه‌هایشان نیز نسبت به قبل سایز بزرگتر دارد) اما این وضعیت شامل حال پدرها نیز می‎‌شود. آنها این روزها کمتر ورزش می‌کنند چون دغدغه‌ها و اشتغالات ذهنی بیشتری نسبت به قبل دارند و به همین دلیل احتمالا وزن به مراتب بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده‌اند. مادرها که معمولا بیشتر از پدرها به وضعیت ظاهری خود اهمیت می‌دهند نباید چندان نگران باشند چون تغییراتی که در آن قرار دارند معمولا موقتی است. چشمان خسته شان دوباره شادابی گذشته را پیدا خواهند کرد و ریزش موهایشان متوقف می‌شود. شکم ورم کرده نیز به تدریج کوچک و کوچکتر می‌شود. البته تغییرات دیگری که در ماه‌های گذشته ایجاد شده است طی زمان طولانی‌تری از بین می‌روند پس باید صبور بود.