۰ نفر

با این ترفندها عاشقانه های اوایل ازدواج را زنده نگهدارید!

۲۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۴۲
کد خبر: 678324
با این ترفندها عاشقانه های اوایل ازدواج را زنده نگهدارید!

عدم اطمینان در ازدواج می تواند باعث احساس تنهایی در ما شود. وقتی به سوالاتی پاسخ میدهیم که باید ساده باشند، مانند «چگونه ازدواج خود را رشد دهم؟» یا «چگونه رابطه ام را درست کنم؟» یا «چگونه هیجان روزهای اول ازدواجم را بگردانم»، «چگونه به روزهای پرشور اوایل ازدواج برگردیم؟» می تواند فوق العاده نگران کننده باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛گاهی اوقات، حتی مقالات و ویدئوهای ازدواج پر از نکات مربوط به ازدواج، زمانی که از خود می پرسیم چگونه می توانیم ازدواج خود را رشد دهیم یا جاذبه عشق خود را افزایش دهیم، عاشقانه های اوایل ازدواج دوباره برایم تکرار می شوند؟ ممکن است ناکافی به نظر برسند.

خوشبختانه شما و همسرتان مجبور نیستید به تنهایی با مشکلات خود روبرو شوید. جستجوی زوج درمانی و کمک انفرادی راهی عالی برای فهمیدن این است که دقیقاً چه چیزی باعث این مشکلات شده است. اما در این مقاله ضمن توصیه به کمک گرفتن از یک مشاور به بررسی اینکه چرا مردان تغییر می کنند و چگونه  عاشقانه های اوایل ازدواج وعشق خود را حفظ کنیم، می پردازیم.

چگونه به روزهای پرشور اوایل ازدواج برگردیم؟

گاهی اوقات اشتیاق در روابط عاشقانه، سوخت واقعی برای تداوم عشق است و اغلب دلیلی برای ادامه همان رابطه در صورت مواجهه با مشکلات یا اختلافات بین دو طرف می باشد. شور و اشتیاق باعث غلبه بر این بحران ها می شود و لذت و شادی را به رابطه زن و شوهر می بخشد. در غیاب این اشتیاق؛ این رابطه واقعاً با مشکل مواجه است. چگونه این اشتیاق را دوباره به دست می آورند؟ یا چگونه آن را از ابتدا حفظ می کنند. تا رابطه به خاطر کسالت تمام نشود؟


عاشق دیگری شدن بعد از ازدواج

دلایل زیر ممکن است باعث تغییر مرد بعد از ازدواج شود یا موجب شود مرد یا زن عاشق فرد دیگری شوند:

    فقدان رضایت جنسی (تامین نیاز جنسی)

    عدم رضایت عاطفی (خواستن تایید عاطفی از شخص دیگری)

    از عشق افتادن (عاشق شدن به دیگری)

    فقدان جرقه و هیجان در ازدواج (خواستن تجربیات جدید و هیجان انگیز)

شما باید رابطه خود را با این شخص و رابطه خود با همسرتان را صادقانه بررسی کنید و در مورد تأثیر هر یک از این تصمیمات نشخوار فکر کنید. عشق به دیگری و تغییر مرد بعد از ازدواج نیاز به ارزیابی های واقعی دارد. تأثیر آن بر سبک زندگی، خانواده، فرزندان و تأثیرات واقع بینانه هر انتخاب را بررسی کنید.

تغییر مرد بعد از ازدواج: چرا مردان بعد از ازدواج سرد می شوند؟

مردان قبل از ازدواج متفاوت هستند. آنها نسبت به معشوق یا نامزد خود بسیار مهربان هستند. آنها بیشتر وقت خود را صرف مراقبت، صحبت کردن، ارسال پیامک و خواندن کلمات محبت آمیز می کنند. حتی اگر با هم دعوا کنند، به زودی از شما طلب بخشش و عذرخواهی می کنند. آنها ترجیح می دهند اشتباهات شما را نادیده بگیرند و سکوت کنند. پس از ازدواج، علاقه و عشق شروع به کاهش می کند و آنها سرد می شوند. بنابراین، فکر می کنید علت تغییر مرد بعد از ازدواج چیست؟ و چگونه به روزهای پرشور اوایل ازدواج برگردیم؟ در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

ممکن است زن بعد از ازدواج متوجه تغییرات زیادی در رفتار شوهر شود که گاهی توضیح یا درک آن برای او دشوار است. مردان پس از ازدواج تغییر می کنند، اما نه به دلیل کاهش درصد عشق، بلکه دلایل دیگری وجود دارد که بیشتر زنان از آن غافل می شوند. شما باید دلایل تغییر مرد بعد از ازدواج را بدانید تا از تعبیر نادرست که منجر به بروز مشکلات بزرگ زناشویی می شود جلوگیری کنید.

۱. شوهر بعد از ازدواج احساس کسالت می کند

هر چه مدت ازدواج بیشتر باشد، کسالت بیشتر می شود. هر چقدر هم که این واقعیت خشن است، بی حوصلگی یک مشکل جدی در ازدواج است. سپس متوجه تغییراتی در رفتار او خواهید شد، مانند بیرون رفتن مداوم با دوستان، گذراندن وقت در مقابل تلویزیون یا در باشگاه یا کاهش سطح درک او از شما. نترسید، اگر متوجه شدید راههای زیادی برای رفع کسالت در روابط زناشویی وجود دارد تا ازدواج موفق را از روال عادی دور نگه دارید.

۲. شوهر احساس اضطراب و تنش می کند

وقتی مردی تحت استرس است، چه از سر کار باشد و چه از خانه، ممکن است وسوسه شود که با همسرش متفاوت رفتار کند. برخی از مردان در مورد آنچه در ذهنشان است صحبت نمی کنند، بنابراین زن احساس می کند که او طفره می رود.

۳. شوهر توقع وظایف ازدواج را ندارد

ازدواج مسئولیت بزرگی است و برای اینکه بتوانید موفق بمانید و ادامه دهید، نیاز به تلاش و کوشش زیادی از طرفین است. با این حال، گاهی اوقات مرد ممکن است متوجه شود که ازدواج فشارها یا مسئولیت های زیادی است که قبل از ازدواج انتظارش را نداشت، بنابراین از واقعیت شوکه می شود و تمایل دارد رفتار خود را با همسر تغییر دهد.

۴. زنان از خود غفلت می کنند

خستگی و غفلت زن از زیبایی، ظرافت و جذابیتی که قبل از ازدواج از آن برخوردار بود، ممکن است شوهر را پس از ازدواج به سمت تغییر سوق دهد و باعث تغییر مرد بعد از ازدواج می شود.

۵. عدم علاقه زن به شوهر

کدام یک از ما نمی خواهد همیشه کسی را پیدا کند که به او گوش دهد، درک کند و دلداری دهد؟ در زندگی زناشویی، شوهر همیشه دوست دارد همسرش در کنارش باشد، به حرف او گوش دهد و استرس های زندگی را از او دور کند. اما در بسیاری از موارد، همسر به دلیل مشغله کاری و زندگی خانگی، شاید ناخواسته از این امر غفلت می کند.

۶. زن با خانواده شوهرش سازگاری ندارد

بروز مشکلات بین زن و خانواده شوهر بدون توجه به دلایل ممکن است یکی از مهمترین مواردی باشد که مرد را بعد از ازدواج متحول می کند. در واقع مرد دوست دارد که همسرش عضوی از خانواده شود یا همه او را دوست داشته باشند و با مادرش مانند مادر خود رفتار کند، اما گاهی ممکن است این اتفاق نیافتد که باعث ناراحتی شوهر و رفتار او می شود.

سیاست های زنانه-عشق-زندگی مشترک

بعد از ازدواج چگونه رفتار کنیم؟

مجموعه ای از نکات برای اینکه بدانیم چگونه به روزهای پرشور اوایل ازدواج برگردیم به شما پیشنهاد می کنیم:

۱. برای طرف مقابل وقت بگذارید

هر یک از همسران باید اولویت های زندگی خود را مشخص کند. از آنجایی که در طول روز وقفه های زیادی رخ می دهد، پس باید برای طرف مقابل وقت بگذارید و به او توجه کامل داشته باشید.

۲. واقعیت ازدواج را بپذیرید

افراد زیادی هستند که معتقدند ازدواج فقط روز عروسی است و متوجه نمی شوند که سال های زیادی است که نیازمند تعهد و پذیرش طرف مقابل است.

۳. وقت گذراندن با هم

همسران باید زمان کافی را در کنار هم بگذرانند تا با هم بنشینند. این کار را میتوان در حین غذا خوردن یا اختصاص یک یا دو شب به تنهایی برای آنها انجام داد، حتی اگر رابطه عاشقانه بین آنها نباشد.

۴. هدیه دادن

هدیه دادن بین همسران حتی اگر کوچک باشد به بالا بردن درصد شادی و محبت بین آنها کمک می کند.

۵. بازگشت به ابتدا!

با بازگشت به ابتدا، می توانید از طریق آلبوم عکس شروع رابطه زناشویی را به یاد بیاورید یا از داستان های قدیمی که برای همسران اتفاق افتاده است برای بچه ها تعریف کنید.

۶. مهربانی و ارتباط محترمانه

داشتن حرکات ملایم و دقت در برقراری ارتباط محترمانه بین همسران در زندگی روزمره مهم است.

۷. گوش دادن فعال

هر دو همسر باید به خوبی به حرف طرف مقابل گوش دهند و قبل از تلاش برای حل مشکل، سعی کنند دیدگاه او را درک کنند.

۸. پذیرش عذرخواهی

یکی دیگر از پاسخ ها برای اینکه بدانیم «چگونه به روزهای پرشور اوایل ازدواج برگردیم» این است که همسران یکدیگر را ببخشند و عذرخواهی را بپذیرند.

۹. به اشتراک گذاشتن فعالیتها

بیرون رفتن همسران با هم برای پیاده روی یا لذت بردن از یک تجربه، ممکن است به شعله ور شدن عشق بین آنها کمک کند.

۱۰. با ایجاد هدف مشترک

میتوان فرزندان را هدف مشترک همسران قرار داد و موارد دیگری که به بهبود ارتباط بین آنها کمک می کند.