۰ نفر

۲۰ فایده سینگل بودن

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۳:۱۴
کد خبر: 673767
۲۰ فایده سینگل بودن

برخی افراد از سینگل بودن لذت نمیبرند به همین دلیل سعی می کنند تا هر طور شده، وارد رابطه شوند و از تنهایی در بیایند. این نوع روابط، گاهی اوقات می توانند سمی باشند؛ چرا که این گونه افراد فقط به خاطر تنها نبودن وارد رابطه می شوند نه به خاطر اینکه واقعا عاشق فرد مقابل هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ از سوی دیگر، افراد دیگری نیز وجود دارند که ترجیح می دهند سینگل باشند چرا که هنوز فرد مورد نظر خود را پیدا نکرده اند. شاید دلیل اصلی آن ها برای سینگل بودن این باشد که می خواهند قبل از ورود به یک رابطه ی جدی، از تمام جنبه های زندگی خود لذت ببرند. این روزها، سینگل بودن مزایا و معایب خاص خود را دارد.

کمی در این رابطه فکر کنید. دوست دارید برای مدت کوتاهی سینگل و آزاد باشید یا ترجیح می دهید فقط به خاطر تنها نبودن، وارد رابطه ی سمی شوید ؟

مزایای عاشق بودن

عشق


بیایید به نکات مثبت داشتن رابطه نگاهی بیندازیم تا بتوانیم آن را با مزایای سینگل بودن مقایسه کنیم. در این جا، در مورد رابطه ی مسمومی که در ابتدا اشاره کردیم صحبت نخواهیم کرد بلکه بحث ما بر سر یک رابطه ی سالم است.

در یک رابطه ی خوب و سالم، شما باید پارتنری داشته باشید که بدون قید و شرط ، در هر زمان و در هر بخشی از زندگیتان از شما حمایت کند. شما باید بتوانید همواره به این فرد اعتماد کنید و به معنای واقعی کلمه خوب و بد را با او در میان بگذارد.

البته فاکتور یک رابطه ی خوب و سالم تنها عشق ورزیدن به یکدیگر و حمایت از یکدیگر نیست بلکه این دو مورد، از فاکتور های اصلی یک رابطه ی سالم هستند.

شما باید با یکدیگر روراست باشید تا بتوانید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و به پارتنرتان کمک کنید تا مشکلاتش را برطرف کند. اگر در رابطه ی فعلی خود چنین چیزهایی وجود ندارد پس بهتر است سینگل بودن را انتخاب کنید.

مزایای سینگل بودن

در حال حاضر ممکن است سینگل باشید. بدون در نظر گرفتن اینکه این قضیه تقصیر چه کسی است، ممکن است از وضعیت فعلی خود ناراضی باشید. خبر خوش این است که سینگل بودن آنقدر ها هم که فکر میکنید بد نیست. اگر بتوانید به جنبه های مثبت سینگل بودن نگاهی داشته باشید و از آن به نفع خود استفاده کنید، سینگل بودن می تواند تجربه ای خوب، ارزشمند و مفید باشد.

اگر یاد بگیرید که به آنچه مردم در مورد وضعیت جدید شما می گویند اهمیت ندهید، مزایای بسیار زیاد سینگل بودن را درک خواهید کرد. در مقاله زیر لیست کاملی از همه ی دلایلی که چرا سینگل بودن خوب است و چرا باید از آن لذت ببرید را ذکر کرده ایم.

مجردی

۱. سینگل بودن یعنی استقلال

بر خلاف آنچه قبلا ذکر شد، برخی از افراد تنها به خاطر بدست آوردن آزادی و استقلال، دوست دارند سینگل باشند. این افراد وقتی سینگل هستند خوشحال ترند و عاشق آن هستند. زمانیکه وارد رابطه می شوید نمی توانید کاملا آزاد باشید اما وقتی سینگل هستید می توانید یاد بگیرید که چگونه بدون کمک فردی دیگر، کارهایتان را به تنهایی انجام دهید.

داشتن این اعتماد به نفس که بدون کمک دیگران می توانید زندگی کنید، بهترین چیز در زندگی است. گاهی اوقات، کمکی کوچک از سوی دیگران می تواند خوب باشد اما مسئله ی مهم آزادی و استقلال شماست. مطمئن باشید که روزی، به خاطر اینکه روی پای خود ایستاده اید مورد تشویق قرار خواهید گرفت.

٢. سینگل بودن یعنی عشق ورزیدن به خودتان  

اگر عاشق خودتان نباشید، چگونه می توانید عاشق فرد دیگری باشید؟ اینکه اولویت اول زندگیتان، خودتان باشید و اول از همه به خودتان فکر کنید، چیز بدی نیست. این به خودتان بستگی دارد که چگونه در دوران سینگلی، خودتان را دوست داشته باشید. اگر رابطه ی  سالمی با خودتان نداشته باشید، رابطه ی سالم با فردی دیگر، حتی یک میلیون سال دیگر نیز برایتان اتفاق نخواهد افتاد.

٣. وقتی سینگل هستید، زیباتر می شوید

این یک واقعیت است که وقتی سینگل هستید خوشتیپ تر و زیبا تر می شوید. وقتی سینگل هستید، وقت بیشتری برای خود دارید و می توانید وقت بیشتری برای شادو سالم بودن به خود اختصاص دهید. پس شروع به ورزش کنید، به جای استفاده از خودرو و اتوبوس، اغلب اوقات پیاده روی کنید و به یوگا بپردازید.

تحقیقات نشان داده اند که افراد سینگل، اغلب سعی می کنند تا بدنشان را روی فرم نگه دارند و بطور کلی زیبا تر از افرادی به نظر میرسند که روابط عاشقانه ی شاد و متعهدی دارند. دلیل این امر این است که این افراد زمان بیشتری برای خود دارند و وقت خود را صرف کارهایی همچون چت کردن، تماس گرفتن یا بیرون رفتن با پارتنرشان نمی کنند.

۴.  وقتی سینگل هستید، اعتماد به نفس بیشتری دارید  

وقتی از تعهدی که باید در رابطه داشته باشید خلاص شوید زندگی شادتری خواهید داشت. گاهی اوقات، مردم با قرار گرفتن در یک رابطه ی بد، خودشان را می بازند بطوری که به پارتنر خود وابسته می شوند و زندگی خود را کاملا بر اساس زندگی او تنظیم می کنند. برای حل این مشکل پیچیده، از تمام جهات بر روی خودتان کار کنید. خودتان و کیفیت زندگیتان را بهتر کنید تا اعتماد به نفستان افزایش پیدا کند.

دروغی که اعتماد به نفس شما را نابود می کند

۵. سینگل بودن یعنی کسی شما را کنترل نمی کند

گاهی اوقات، مردم خود را کاملا وقف رابطه ی خود می کنند و  به شدت کنترل گر و وسواسی می شوند چرا که منافع خود را تنها به پارتنر خود و زندگی او محدود می کنند. اگر نمی توانید رفتار خود را کنترل کنید بهتر است برای مدتی سینگل بمانید. بدون اینکه کنترل کنید یا کنترل شوید، یک زندگی جدید برای خود آغاز کنید. آزاد باشید و از تمام جنبه های زندگی خود لذت ببرید.

۶.  وقتی سینگل هستید، هر جایی که دوست دارید سفر می کنید

سینگل بودن بدین معنی است که می توانید هر جایی دوست داشتید بروید و تا هر زمانیکه دوست داشتید به مسافرت خود ادامه دهید بدون اینکه قرار باشد به پارتنرتان جواب پس بدهید. مسافرت می تواند ذهنتان را آرام کند و به شما کمک کند تا چیز هایی را که تا به حال در مورد خودتان نمی دانستید را کشف کنید.

بنابراین تا زمانیکه مجرد هستید از سفر لذت ببرید. می توانید از مکانهایی که قبلاً هرگز نرفته اید بازدید کنید، با افراد مختلفی ملاقات کرده و دوستان جدیدی پیدا کنید. حتی ممکن است هنگام مسافرت با شریک زندگی آینده خود ملاقات کنید!

٧. وقتی سینگل هستید، رئیس خودتان هستید

بله، شما اکنون رئیس خودتان هستید و هیچ کس نمی تواند شما را کنترل کند یا به خاطر تصمیماتتان از شما عصبانی شود. ممکن است انتقادات و نظرات مختلفی در رابطه با انتخاب هایتان از دیگران بشنوید اما در نهایت تصمیم گیرنده ی اصلی شما هستید. دوست دارید ساعت ها بنشینید و فیلم تماشا کنید؟ نصف شب پیتزا سفارش دهید؟ سگ بخرید و آن را کنار خودتان در رختخواب بخوابانید؟ قطعا می توانید. این ها نشان می دهند که شما رئیس خودتان هستید.

٨.  وقتی سینگل هستید، می توانید خود را وقف کارتان بکنید

هنگامی که سینگل هستید در مقایسه با زمانیکه در رابطه هستید وقت زیادی دارید. وقتی با کسی رابطه دارید، تمرکزتان بین خودتان و پارتنرتان تقسیم می شود اما زمانیکه سینگل هستید تنها بر روی خودتان تمرکز می کنید. کاری را که واقعا از آن لذت می برید انتخاب کنید و صبح ها به خاطر آن زودتر از خواب بیدار شوید.

٩.  وقتی سینگل هستید، از حسادت به دور هستید

اگر پارتنری نداشته باشید، با مشکلات مربوط به حسادت نیز روبرو نخواهید شد. واقعیت این است که حسادت در رابطه همواره وجود دارد و اگر کنترل نشود می تواند تبدیل به یک وسواس خطرناک شود. وقتی سینگل هستید با این مشکلات سرو کار ندارید. دیگر اعصابتان خرد نمی شود که چرا پارتنرتان به پیام شما جواب نداد، چرا با شما تماس نگرفت، کجا رفته است، چه کاری انجام می دهد و غیره. نه شما کسی را کنترل می کنید و نه کسی شما را.

۱۰.  وقتی سینگل هستید، گفتگو با همه امکانپذیر است

وقتی سینگل هستید می توانید با افراد مختلف بخصوص جنس مخالف براحتی گفتگو و صحبت داشته باشید و دیگر نیازی نیست تا احساس گناه بکنید یا نگران احساس پارتنرتان باشید.

حرف زدن صحبت کردن

۱۱. با سینگل بودن می توانید وقت بیشتری به دوستانتان اختصاص دهید

وقتی در رابطه هستید، زندگیتان حول خودتان و پارتنرتان می چرخد و وقت های بیکاری خود را اکثرا با او می گذرانید. در این شرایط، مثل قبل با دوستانتان نمی گردید و دیگر با افراد جدید آشنا نمی شوید و حریم خصوصی خود را فراموش می کنید. اما وقتی سینگل می شوید با دوستان قدیمی خود تماس می گیرید و دوستی خود را مانند قبل از سر میگیرید. با افراد جدیدی ملاقات می کنید که می توانند در زندگیتان مفید باشند و باعث پیشرفتتان شوند.

اگر نحوه ی رفتار صحیح با دوستانتان را بدانید، دوستی ها می توانند تا ابد ادامه پیدا کنند. ممکن است چندین بار از پارتنرتان جدا شوید اما روابط دوستیانه معمولا دراز مدت هستند.

۱٢.سینگل بودن یعنی داشتن اختیار پولتان

وقتی سینگل هستید می توانید پولتان را برای خودتان خرج کنید. می توانید آن را در بانک بگذارید، مسافرت بروید و غیره. البته این بدین معنی نیست که پولتان را در عرض دو روز خرج کنید بلکه بدین معنی است که مجبور نیستید در هر مناسبتی برای پارتنرتان کادو بخرید.

۱٣. سینگل بودن یعنی مجبور نیستید با دوستان و اطرافیان پارتنرتان آشنا شوید

اگر مجبور نبودیم به میهمانی ها و دور همی هایی که دوست نداریم برویم و با افرادی که دوست نداریم با آن ها معاشرت کنیم آشنا شویم، زندگی بسیار راحت تر بود. برقراری ارتباط با این افراد جدید می تواند برایمان خسته کننده باشد بخصوص وقتی که بصورت مرتب در مورد تحصیلات، شغل، خانواده و غیره از ما سوال می شود.

گاهی اوقات وقتی وارد رابطه می شوید باید وارد جمع های مختلفی شوید و افرادی را ملاقات کنید که دوست ندارید با آن ها سرو کار داشته باشید اما وقتی سینگل هستید، جمع هایی که در آن ها قرار میگیرید را خودتان انتخاب کنید و با افرادی که دوستشان دارید رفت و آمد می کنید.

۱۴.  وقتی سینگل هستید، عذاب نمی کشید

سینگل بودن بدین معنی است که دیگر از عصبانیت ها و رفتار های آزار دهنده ی پارتنرتان عذاب نمی کشید. یکی دیگر از مزایای سینگل بودن این است که تنها روی خود تمرکز می کنید و مجبور نیستید رفتار های خسته کننده ی یارتنر خود را تحمل کنید. وقتی با کسی رابطه دارید که عاشق شماست و از شما حمایت می کند انرژی مثبتی از او میگیرید و انگیزه پیدا می کنید اما وقتی پارتنرتان قدر شما را ندانست، انرژی شما تلف می شود، احساس خستگی می کنید و انگیزه ی خود را برای انجام کارهایتان از دست می دهید. خلاص شدن از شر این احساس بد، غیر ممکن است چرا که شما چیزی بجز انرژی منفی از سوی پارتنرتان دریافت نمی کنید. اگر این مشکل را از زندگی خود بیرون نکنید مانند یک غده ی سرطانی رشد کرده و تمام زندگیتان را مختل خواهد کرد.

۱۵.  وقتی سینگل هستید، می توانید زندگیتان را بهتر کنید

مردم روابط بد خود را ادامه می دهند چرا که از تنهایی می ترسند. چرا باید با کسی رابطه داشته باشید که باعث فرسودگی شما می شود؟ خلاص شدن از شر افرادی که قدر شما را نمی دانند بسیار مهم است چرا که این کار موجب جذب انرژی مثبت و احیای شما می شود.

وقتی با انرژی بد احاطه شوید، افکار و احساسات منفی از خود بروز خواهید داد و در نتیجه انرژی منفی بیشتری به خود جذب خواهید کرد. انرژی مثبت، تنها در دیگران وجود ندارد چرا که ما خودمان نیز می توانیم منبع انرژی خوب، انگیزه و دلگرمی باشیم.

لذت تنهایی

۱۶ . سینگل بودن یعنی خلاق تر بودن

طبق تحقیقات علمی انجام شده، چه در رابطه با امور خانه و چه در رابطه با شغل، افراد سینگل خلاق تر هستند و در مقایسه با افرادی که در رابطه هستند، نتایج بسیار بهتری بدست می آورند. وقتی مجرد هستید، اوقات فراغت بیشتری دارید، بنابراین می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید، بیشتر کار کنید، کاری خلاقانه انجام دهید، یک سرگرمی جدید انتخاب کنید، یا فقط استراحت کنید. وقتی سینگل هستید همه چیز در دستان شماست.

۱٧. سینگل بودن یعنی مجبور نیستید هر لحظه عالی بنظر برسید

یکی دیگر از مزایای سینگل بودن این است که لازم نیست هر لحظه نگران ظاهر و لباس خود باشید. اگر در رابطه باشید، احساس می کنید که همواره باید در بهترین حالت خود باشید، لبخند بزنید و بهترین لباس خود را بپوشید. اما وقتی سینگل هستید نگران چنین چیزهایی نیستید البته این بدین معنی نیست که در دوران سینگلی نباید به خودتان برسید. بلکه بدین معنی است که می توانید لباس های راحت تری بپوشید و یا حتی آرایش نکنید.

۱۸. وقتی سینگل هستید، از سکوت لذت می برید

گاهی اوقات سکوت می تواند بسیار دلپذیر باشد. با وجود سکوت می توانید افکار خود را بشنوید و به عمق افکار خود سفر کنید. شما می توانید این کار را هنگام داشتن پارتنر نیز انجام دهید اما تفاوت آن این است که در این شرایط وقت کمتری برای خودتان دارید. وقتی سینگل هستید، می توانید کاملاً استراحت کنید و به دنیای دیگری بروید، استراحت کنید و اجازه دهید افکارتان جریان پیدا کند. وقتی سینگل هستید، خودتان را پیدا خواهید کرد و قدر خودتان را بیشتر خواهید دانست.

۱٩. سینگل بودن یعنی خلاص شدن از گذشته

گذشته، آینده را می سازد. اگر در روابط قبلی خود تجربیات بدی داشته اید، اکنون زمان آن رسیده است که این زخم ها را بهبود ببخشید و از خستگی عاطفی دور شوید. با ایجاد خاطرات جدید و زیبا، آن ها را جایگزین خاطرات بد کنید. وقتی خودتان را می بخشید، خود را سبک میکنید و بار سنگین عصبانیت و تلخی را که باعث ناراحتی شما شده است را به دوش نمی کشید. وقتی سینگل هستید، با افرادی که عاشقشان هستید، کارهایی که دوست دارید را انجام می دهید و حس بهتر و روحیه ی آماده تری برای پذیرش یک عشق جدید پیدا می کنید.

مجردی

٢۰ . با سینگل بودن، برای ورود عشق جدید فضا ایجاد می کنید

وقتی یاد میگیرید که خودتان را آنطور که هستید دوست داشته باشید، نه تنها دوست داشتن شما از سوی دیگران آسان تر خواهد شد بلکه عشق جدید را با آغوش بازتری می پذیرید. وقتی سینگل باشید، خواهید آموخت که چگونه بهترین ها را برای خود انتخاب کنید. از اینکه سخت گیر شوید نباید ناراحت شوید چرا که در حال حاضر چیز هایی میدانید که قبلا نمی دانستید.

شما مهمترین هستید و همواره بایستی در اولویت قرار داشته باشید. در این شرایط، وقتی فرد دیگری وارد زندگیتان شد، تجربه بسیار بیشتری خواهید داشت و اشتباهات گذشته را تکرار نخواهید کرد.