۰ نفر

اگر ازدواجتان این نشانه ها را دارد، با شکست رو به رو هستید

۱۷ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۴۶
کد خبر: 672935
اگر ازدواجتان این نشانه ها را دارد، با شکست رو به رو هستید

علایم ازدواج اشتباه معمولا زمانی مشخص می شود که دیگر کار از کار گذشته و فرد در وضعیت نابسامانی گیر کرده است. به همین خاطر در جلسات مشاوره ازدواج و زوج درمانی تاکید زیادی بر علائم ازدواج اشتباه و راه های داشتن یک ازدواج پایدار می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اگر شما هم نشانه اشتباه در ازدواج تان را مشاهده کرده اید، حتما تا انتها با این مطلب همراه باشید.

علائم ازدواج اشتباه چیست؟

ازدواج کردن یکی (اگر نگیم مهم ترین) از مهم ترین کارهایی است که افراد انجام می دهند. اما گاهی شرایط آنطور که می خواهند پیش نمی رود!

ازدواج های اشتباه یک ویژگی مشترک دارند. در همه آنها نارضایتی قلبی بزرگی وجود دارد که در نهایت سر باز می کند و زوجین را به سمت مشکلات علنی در ازدواج پیش می برد!

 رضایت قلبی و میل به ماندن در رابطه فعلی چیزی است که در تمام زوجین باید دیده شود.

شاید فکر کنید من تا الان ازدواج خوبی داشتم و از زندگیم رضایت کامل دارم، پس چرا باید به علائم ازدواج اشتباه بپردازم؟

گاهی مشکلاتی در رابطه وجود دارد که شما از آن بی خبر هستید. به همین دلیل باید طبق تاکید یک مشاور ازدواج خوب، افراد باید بدانند ویژگی های ازدواج های ناموفق چه چیزهایی هستند و چطور باید آنها را درمان کنند؟

۱- شما رابطه جنسی ندارید

در مقاله تعداد نزدیکی جنسی گفتیم که میل جنسی هر کس متفاوت است، اما اگر شما و همسرتان چندین بار در هفته رابطه جنسی داشته و حالا هر چند ماه یکبار آن را تکرار ‌می‌کنید، این احتمال وجود دارد که حداقل یکی از شما احساس طرد شدن و ناخواسته بودن کند.

آنچه ازدواج را عاشقانه می کند ترکیبی از صمیمیت فیزیکی و عاطفی است که مختص شما دو نفر هست. البته ابتلا به افسردگی بعد از ازدواج هم تاثیر زیادی بر کم شدن میل جنسی افراد دارد!

۲- یک نفر از شما خیال طلاق دارد

مهم نیست که می خواهید با شخص دیگری ازدواج کنید یا مجرد باشید.

با این حال، از علائم ازدواج اشتباه این است که معمولا خیال پردازی در مورد زندگی بدون همسرتان یا مقایسه زندگی واقعی خود با زندگی خیالی که در آن با شخص دیگری ازدواج کرده اید، نشانه آن است که دیگر برخی یا همه ویژگی هایی که زمانی شما را به سوی همسرتان جذب می کرد را احساس نمی کنید.

اگر با ایده زندگی بدون همسرتان موافق هستید، احتمالا دیگر نمی خواهید با او زندگی کنید.

۳- خیلی کم نگران یکدیگر هستید

ازدواج های ناخوشایند و ناموفق، ریشه در عدم تعادل دارند که در آن فرد فکر می کند برتر از شریک زندگی خود است و احساسات همسر خود را نادیده می گیرد.

این یک نه بزرگ است، زیرا کل شراکت برابر را شکست می دهد و این یک معامله بسیار بزرگ در ازدواج است

اگر متوجه شدید که دائما در حال رقابت و بحث با همسرتان هستید، با یک مشاور روانشناس ازدواج رو در رو بنشینید و صحبت کنید تا دریابید که چرا به آنچه همسرتان می گوید ارزشی قائل نیستید و برعکس و چگونه این امر ممکن است بر ازدواج شما تأثیر بگذارد.

۴- تمام وقت شما احساس تنهایی می کنید

با این راهکارها دیگر احساس تنهایی نکنید

اگر حتی زمانی که با همسرتان روی مبل هستید، احساس می کنید که او در آن لحظه با شما ارتباط برقرار نمی کند و در عوض، به نظر می رسد بیشتر به تلفن خود توجه دارد، می تواند نشانه ای باشد که دیگر جایگاه قبلی را ندارید.

یکی از دلایل شکست ازدواج از دیدگاه روانشناس ازدواج همین دوری زن و مرد از یکدیگر است.

۵- تفریحات از بین رفته است

یکی از اصول اولیه تعریف ازدواج در روانشناسی می گوید:

ممکن است ساده به نظر برسد، اما قطع ارتباط در یک رابطه می تواند با شوخ طبعی مرتبط باشد. با وجود تمام اختلافات و سازش‌ هایی که با ازدواج به وجود می‌ آیند، برای زوج‌ ها مهم است که وقتی اوضاع بد می‌ شود، سبکی را پیدا کنند، زیرا که «خنده یک شفابخش عالی است».

اگر شما و همسرتان دیگر نمی توانید شوخی کنید و بخندید، یعنی شما دو نفر در وضعیت منفی قرار گرفته اید که ممکن است برای رهایی از آن به کمک نیاز داشته باشید.

۶- از ویژگی های ازدواج های اشتباه : او دیگر محرم شما نیست

روابط از هر نوع برای دوام نیاز به شفافیت دارند.

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره آنلاین ازدواج نمی‌ گوید هرگز نمی‌ توانید برخی چیزها را به صورت خصوصی حفظ کنید، اما به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد پروژه تغییر شغل که به تازگی در محل کار به شما محول شده یا اخبار مربوط به بارداری خواهرتان با همسرتان به نوعی امری مسلم است.

بنابراین، اگر متوجه شدید که جزئیات زندگی‌ تان را به همسایه‌ تان می‌ گویید تا معشوقه‌ تان، ممکن است مشکلات اعتمادی داشته باشید.

۷- معمولا احساس می کنید مورد بی توجهی قرار گرفته اید

اگر احساس تنهایی می کنید و آسیب می بینید، به احتمال زیاد مورد بی توجهی قرار گرفته‌ اید. با کاوش عمیق‌ تر، می‌ توانید تشخیص دهید به چه دلیلی از طرف همسرتان طرد شده‌ اید.

مثلا داستان‌ های بی‌ پایان او در مورد اینکه دوست جدید باشگاه ورزشی‌ شان چقدر عالی است.

یا اینکه معمولا تمام وقت و توجه خود را به فرزندان اختصاص می دهد و به شما توجهی نمی‌ کند. هنگامی که منبع این احساسات دقیقا مشخص شد، می‌ توانید به همسرتان بگویید که از او چه انتظاری دارید و توضیح دهید که چرا اقدامات او باعث می‌ شود شما احساس آسیب‌ پذیری خاصی داشته باشید.

اگر همسرتان مشکلی در تنهایی شما نمی بیند، یا اگر صریح به شما بگوید که عمدا از ازدواج فاصله می گیرد، باید از مشاور روانشناس یا شخص ثالث که امین شماست کمک بگیرید.

۸- همسرتان هر کاری می‌ کند شما را آزار می‌ دهد

آیا صدای جویدن او، موهای بدنتان را سیخ می کند؟ آیا از اینکه همیشه اینقدر بلند با تلفن صحبت می‌ کند یا دوش‌های طولانی‌ مدت می‌ گیرد اذیت می‌ شوید؟

وقتی چیزهای کوچک مانند آزار و اذیت های بزرگ به نظر می رسند، این احتمال وجود دارد که دیدگاه شما نسبت به همسرتان تغییر کرده است.

با وجود اینکه این موارد را از نشانه های اشتباه بودن ازدواج می نامیم، اما باور داشته باشید می توانید دیدگاهتان به همسر گرامی را با کمک مشاور زوج درمانی تغییر دهید.

به خصوص اگر تازه ازدواج کرده اید، رهایی از مشکلات سال اول ازدواج کمک می کند تا زندگی با طراوت تری داشته باشید.

۹- یکی از شما خیانت کرده!

به طور کلی دلایل خیانت بعد از ازدواج کردن کم نیستند، اما در هر صورت آنها یکی از بارزترین دلایل ازدواج اشتباهی می باشند.

حتی اگر شما و همسرتان بعد از خیانت به زندگی مشترک ادامه می دهید، ممکن است همچنان احساساتی از کینه توزی که در اعماق وجودتان وجود داشته باشد

درد ناشی از زخم های التیام نیافته می تواند خود را به روش های مختلفی نشان دهد، از جمله سرزنش کردن همسرتان به خاطر چیزی که گفته‌ و تلاش برای اعتماد کردن به او.

۱۰- هر یک از زوجین رازهایی در سینه دارند

شاید شما در حال حل مشکلات خیانت نیستید، اما به این فکر می‌ کنید که همسرتان رابطه‌ ای جانبی دارد، زیرا او جزئیات روز خود را به شما نمی‌ گوید.

مبهم بودن همسر برای سرپوش گذاشتن بر یک رابطه یا مبارزه با سوءمصرف مواد، یک عامل رایج استرس‌ زای روابط است که اگر به آن توجه نشود، ممکن است خاتمه روابط شما باشد.

دوست عزیز، یکی از اصول داشتن عشق پایدار این است که با همسرتان رو راست باشید و چیزی را از او پنهان نکنید.

۱۱- بیشتر مکالمات شما تبدیل به مشاجره می شود

این یکی کمی واضح‌ تر است، اگر همسران تمایل دارند مشاجره‌ ها و اختلافات را به‌ عنوان «اتفاقات عادی زوجین» کم‌ اهمیت جلوه دهند، ولی در واقع سیگنال‌ های مهمی هستند و نشان می‌ دهند شما و شریک زندگی‌ تان نمی‌ خواهید چیزهای مشابهی در زندگی داشته باشید.

برای داشتن ازدواج شاد باید به تعامل سازنده با هم برسید و کاری کنید از تنش های موجود کم شود.

۱۲- شما اصلا بحث نمی کنید

این با مورد بالا کمی متفاوت است. گاهی از نشانه های ازدواج اشتباه این است که هیچ تمایلی به بحث کردن در رابطه ندارید!

جنگ سرد، که می تواند بدتر از مشاجره لفظی باشد. می تواند به روش های مختلف ظاهر شود: شما یا همسرتان احساسات را بروز نمی دهید، گوشه گیر هستید و یا جنبه های آزاردهنده رابطه را مطرح نمی کنید

مطمئنا، دعوای زیاد نگران کننده است، اما اگر اصلا دعوایی وجود نداشته باشد چه؟ این بدان معناست که شما دو نفر چیزی در رابطه‌ تان پیدا نمی‌ کنید که ارزش جنگیدن داشته باشد.

۱۳- در ازدواج های اشتباه افراد متعهد نیستند

اگرچه در ابتدا فکر می کردید تک همسری برای همه مناسب نیست و ممکن است برای شما هم نباشد. در انواع ازدواج‌ ها و وصلت های ناخوشایند معمولا یک نفر احساس می‌کند که زندگی را از دست می‌ دهد.

زیرا به کسی «گره خورده» است یا احساس می‌ کند آمادگی نداشته و برای ازدواج عجله داشته و تحت فشار قرار گرفته است. یک مشاور و متخصص ازدواج اغلب با مراجعه‌ کنندگانی روبروست که ازدواج می‌ کنند چون نمی‌ خواهند تنها باشند و برخی هم این کار را انجام می‌ دهند زیرا احساس می‌ کنند در سن خاصی مجبور به ازدواج هستند و بعدا متوجه می‌ شوند که ازدواج در واقع با ارزش‌ های آنها همخوانی ندارد.

هدف ازدواج کردن برای همه یکسان نیست، اما باید با فکر و منطق پیش بروید. اگر هنوز مردد هستید، شرکت در جلسات مشاوره قبل ازدواج آنلاین یا حضوری می تواند کمک زیادی در روشن شدن مسیر به شما کند.

۱۴- احساس می کنید زیر میکروسکوپ هستید

مطمئنا، هر از چند گاهی از بازخورد کوچک همسرتان قابل تحمل هست، اما انتقاد بی‌ وقفه در مورد نحوه سازماندهی آشپزخانه به شما این احساس را می‌ دهد که نمی‌ توانید کاری را درست انجام دهید و به این ترتیب به احتمال زیاد رابطه شما فاقد برخی فاکتورهای مراقبتی دلسوزانه بسیار مهم است.

ازدواج عبارتند از «شراکت، روابط در مورد پذیرفته شدن برای آنچه که هستید»، بنابراین، زمانی که این اتفاق نمی افتد، شما دچار مشکل می شوید.

برخی از نشانه های هشدار دهنده در ازدواج این است که آزادی عمل ندارید و احساس می کنید زیر ذره بین قرار دارید.

حالا دوستانی که می گویند اشتباه ازدواج کردم و نمی دانم چکار کنم وضعیت شفاف تری دارند!

۱۵- زوجین همیشه در حالت دفاعی هستند

صحبت کردن با فردی که در حال انکار است، می تواند مانند ضربه زدن مکرر سر خود به دیوار باشد.

همسری که از تلاش برای درک نگرانی‌ های شما یا عذرخواهی برای احساسی که در شما ایجاد کرده خودداری می‌ کند، این انکار او مانع اصلی ترمیم رابطه شما است

یک ازدواج موفق مستلزم

سازش

سکوت برای گوش دادن

و تلاش صادقانه برای دیدن مسائل از دیدگاه شریک زندگی

است. در مجموع، ازدواج نیاز به همدلی دارد. اگر همسرتان در زمانی که آسیب می بینید احساسی نسبت به شما ندارد و از دریافت کمک برای بهبود رابطه خودداری می کند، ممکن است زمان آن رسیده باشد که حرکتی انجام دهید.

این مشکلات معمولا در موارد خاص رخ می دهد. مثلا ازدواج برای فرار از خانواده باعث می شود فرد بدون اطلاع از شرایط ازدواج کردن تن به رابطه ای بدهد که عواقب خوشی به همراه ندارد!

۱۶- اصلا تشخیص نمی دهند که مشکلی وجود دارد

نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره آنلاین بعد ازدواج نشان می دهد:

اگر هر دو نفر نخواهند رودررو با مشکلات خود روبرو شوند، ازدواج به مسیر اصلی باز نخواهد گشت. بنابراین، اگر همسرتان مشکلی در رابطه که نیاز به ترمیم دارد را نمی بیند، با در نظر گرفتن اینکه تنها یکی از شما فکر می کند مشکل دارد، احتمال کمی وجود دارد که بتوانید به مسیر خود بازگردید.

اینجاست که به ضرورت شرکت در مشاوره قبل ازدواج پی می برید.

۱۷- شما به طور فزاینده ای جذب افراد دیگر می شوید

وقتی ازدواج می کنید، اینطور نیست که جذابیت دیگران توجه شما را جلب نکند.

اما اگر افکار مکرر در مورد خیانت عاطفی به همسرتان داشته اید، به طور منظم با افراد دیگر معاشقه می کنید، یا زمانی را با کسی سپری می کنید که اگر همسرتان متوجه شود، گناه را به همراه خواهد داشت، از رابطه خود دور و دورتر می‌ شوید.

دوست عزیز، این از معایب ازدواج کردن نیست اما زوجین باید نسبت به زندگی مشترک تعهد داشته باشند و حتی به دیگری فکر هم نکنند.

۱۸- شما برنامه های مختلفی دارید

شما بچه می خواهید و همسرتان نمی خواهد. ازدواج را راهی برای تعمیق رابطه با همسر خود می بینید و همسرتان احساس می کند گفتن “من” فقط برای اهداف مالیاتی مهم است.

غیرعادی نیست که این باورهای متضاد بین شما دو نفر فاصله بیندازند. اگر نمی توانید حد وسطی پیدا کنید، ممکن است مجبور شوید افراد دیگری را پیدا کنید که با اهداف شما همسو باشند.