۰ نفر

مادری که طراح کودک ربایی مرگبار در تهران بود!

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۵۲
کد خبر: 680170
مادری که طراح کودک ربایی مرگبار در تهران بود!

۴ متهم در پرونده قتل صحابه ۳ ساله دستگیر شدند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از رکنا، ۱۱ آبان ماه امسال پدر و مادر عرفان و صحابه ربوده شدن این ۲ کودک را از خانه شان واقع در جنوب تهران به ماموران پلیس گزارش دادند. با ماجرای کودک ربایی این مادر دو کودک در توضیح نحوه ربوده شدن فرزندانش به پلیس گفت:«وسط روز در خانه با فرزندانم تنها بودم که ۲ خانم ناشناس مقابل در خانه مان آمدند.آنها خودشان را نیکوکار معرفی کردند و گفتند از طرف یک موسسه خیریه مراجعه کرده اند و با شناسایی خانواده های بی بضاعت اقدام به خرید کفش برای کودکان خردسال می کنند.بعد از من خواستند یک جفت کفش فرزندانم را به آنها نشان دهم تا از روی آن شماره کفش را ببینند.من به داخل خانه رفتم و لای در باز بود که ناگهان آنها داخل خانه آمدند و در چشم بر هم زدنی فرزندانم را بغل کرده و فرار کردند.»

تحقیقات برای اینماجرای کودک ربایی و یافتن ردی از دختر خردسال ۳ ساله به نام صحابه و برادر ۵ ساله اش به نام عرفان آغاز شد.در همین حال فردی با صدای کامپیوتری شده که قابل شناسایی نبود با پدر و مادر کودکان خردسال تماس می گرفت و از آنها تقاضای یک میلیارد پول نقد می کرد.

تا اینکه بامداد شنبه ۱۴ آبان ماه پیکر نیمه جان صحابه و عرفان در بوستان ولایت پیدا شد و با گزارش مردمی نیروهای پلیس و امدادگران اورژانس در محل حاضر شدند.

دختر خردسال قبل از رسیدن به بیمارستان بهارلو جان خود را از دست داد و به قتل رسید و عرفان نیز با حال وخیم در بیمارستان بستری شد و چند ساعتی بعد ترخیص شد.

دستگیری مادر و ۲ دختر نوجوان به اتهام قتل صحابه

روز گذشته با پیگیری های محمد تقی شعبانی بازپرس جنایی پرونده و کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران سرانجام راز قتل صحابه فاش شد و متهمان دستگیر شدند.

زن میانسال به نام افسانه مدتی قبل مادر صحابه و عرفان رادر پارک دیده بود.مادر مقتول در پارک گفته بود که ما در افغانستان خانه داریم و افسانه با شنیدن این حرف و با دیدن النگوهای مادر صحابه گمان کرده بود که وضع مالی آنها خیلی خوب است.برای همین به ۲  دختر ۱۷ و ۱۵ ساله خود گفته بود که نقشه ربودن بچه ها را بکشیم تا یک میلیارد پول به جیب بزنیم.

روز حادثه ۲ خواهر نوجوان مقابل خانه مادر صحابه رفتند و در پوشش نیکوکار نقشه ربایش را عملی کردند.در همان حال پسربرادر افسانه به نام پیام با موتور سیکلت در کوچه پشتی منتظر بچه ها بود که آنها را با موتور به خانه افسانه منتقل کرد.

سپس پیام اقدام به خرید کلونازپام و ترامادول و متادون کرد و افسانه آن را به بچه ها خوراند تا آنها را خواب کند.این در حالی است که آثار ضرب و جرح نیز روی بدن بچه ها مشهود است.

سپس پیام به همراه افسانه اقدام به خرید سیم کارت کرده و به خانواده بچه ها پیام داده و تقاضای یک میلیارد تومان پول نقد کردند.در همان حال دختر بزرگ افسانه که در تزریقاتی یک کلینیک کار می کرد و در خانه گوشی معاینه پزشکی داشت اقدام به گرفتن نبض و ضربان قلب بچه ها کرده که متوجه شد، حال صحابه بد است.

برای همین با یک تاکسی اینترنتی بچه ها را به پارک ولایت منتقل کردند.وقتی به پارک رسیدند عرفان که در خواب بود ناگهان بیدار شد و اقدام به فرار کرد. پیام او را گرفت و به مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ زنگ زد و گفت کودکی تنها در پارک دیده ام.بعد از این تماس اقدام به فرار کرد.

در حال حاضر هر ۴ متهم پرونده شناسایی و دستگیر شده اند.با توجه به اینکه پیام و دختران افسانه زیر ۱۸ سال سن دارند پرونده آنها برای رسیدگی به دادسرای اطفال ارسال شد.

رسیدگی به عنوان اتهامی افسانه در شعبه ۱۰ دادسرای جنایی تهران انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش متهمان جهت روشن شدن ابعاد پنهان تحت تختیار ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران قرار دارند.