۰ نفر

جعل عنوان قاضی برای ازدواج با همکلاسی سابق

۲۵ مرداد ۱۴۰۰، ۶:۳۸
کد خبر: 553982
جعل عنوان قاضی برای ازدواج با همکلاسی سابق

مرد شیاد که برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش خود را قاضی و بازپرس دادسرای تهران معرفی کرده بود در یزد شناسایی و دستگیر شد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، مجید فرهمندزاده، رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد صبح دیروز در جمع خبرنگاران گفت: این فرد با جعل عنوان قاضی خود را فردی با موقعیت اجتماعی خاص جا زده بود و در پی این بوده تا با دختری که در دوران دانشگاه با او همکلاسی بوده ازدواج کند.

وی با بیان اینکه متهم فقط پنج ترم در دانشگاه تحصیل کرده و نتوانسته تحصیل خود را حتی تا مقطع لیسانس به اتمام برساند، افزود: این فرد زمانی دستگیر شد که به‌همراه همکلاسی سابق خود که از کارآموزان وکالت بوده و باید در آزمون اختبار کانون وکلای یزد شرکت می‌کرده، خود را مقام قضایی معرفی کرده است که با توجه مشکوک بودن برخی از شواهد و قرائن، موضوع به کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری گزارش شد و پس از اخذ مجوز قضایی، مراتب برای بررسی صحت موضوع  یا هر گونه سوء‌استفاده احتمالی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 متهم پس از مواجهه با کارشناسان حفاظت اطلاعات قصد فرار داشت اما دستگیر شد و از این متهم کارت شناسایی جعلی وکالت، کارت شناسایی جعلی مقام قضایی تحت عنوان قاضی بازپرسی دادسرای تهران و فیش حقوقی و حکم کارگزینی جعلی کشف و ضبط شد.

فرهمند‌زاده تصریح کرد: این جاعل عاشق پیشه برای خود پرچم‌های رومیزی نیز تهیه کرده بوده و حتی دو عدد چکش ممهور به آرم قوه قضائیه و عنوان بازپرسی نیز ساخته که به آن دختر ثابت کند که دارای پست و مقام قضایی است.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد این متهم محیط دادگاه‌ها را بیشتر از دریچه سینما و تلویزیون دنبال کرده و آمال و آرزو‌های خود را با جعل برای کارت‌ها و اشکال و ملزومات تشریفاتی دنبال می‌کرده است وگرنه کسی که یکبار در دادگستری حاضر شده باشد می‌داند در روی میز هیچ مقام قضایی چکش وجود ندارد.

این مقام قضایی هدف این متهم را فریب برای ازدواج با همکلاسی سابق خود که کارآموز وکالت بوده دانست و بیان کرد: علاقه شدید به همکلاسی سابق و ضرورت جلب اعتماد و اطمینان اطرفیان فرد مورد نظر در ازدواج باعث اقدام متهم به این بزه شده است.

فرهمندزاده التزام به قوانین و پایبندی به اخلاق را ضرورت زندگی اجتماعی و حرکت رو به تعالی جامعه ذکر کرد و گفت: نباید اجازه داد هرکس برای رسیدن به مقصود خود به هرگونه جعل عنوان، دروغگویی و فریبکاری متمسک شود و شهروندان در صورت مواجهه با چنین افرادی، بلافاصله مراتب را به ستاد خبری حفاظت اطلاعات دادگستری یا مراجع ذیصلاح در دادسرا اطلاع دهند.

رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری تأکید کرد: باید نسبت به ادعاهای افراد حساس بود و اگر جایی قرار است معامله‌ای صورت گیرد یا بر اساس شرایطی ازدواج رخ بدهد بهتر است حتماً جوانب کار سنجیده شود و حتی تا آنجا که امکان دارد استعلام صورت گیرد.