۰ نفر

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند استخدام و کار در منزل

۲۴ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۷
کد خبر: 536145
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند استخدام و کار در منزل

رییس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری اینترنتی استخدام و کار در منزل خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، سرهنگ ملوکی رییس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران در گفت تشریح کرد: یکی از شهروندان ضمن مراجعه به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی اظهار داشت، فردی ناشناس اقدام به انتشار شماره تماس بنده ذیل آگهی استخدام و کار در منزل در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام کرده که موجب مزاحمت بنده شده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ ملوکی بیان داشت: در بررسی بیشتر این موضوع مشخص شد افراد زیادی پس از مشاهده آگهی استخدام مبالغی را به عنوان هزینه ثبت نام به حساب بانکی معرفی شده در پیج اینستاگرامی واریز کرده اند.

ملوکی ادامه داد: درخصوص این پرونده و پرونده‌های مشابه، مجرمین با معرفی شماره تماس و کارت‌های بانکی مختلف که متعلق به آنها نمی باشد اقدام به فریب کاربران و کارجویان نموده و کلاهبرداری می کنند.

این مقام مسئول افزود: پس از بررسی اظهارات شکات پرونده و انجام استعلامات لازم و با هماهنگی مقام محترم قضایی، ضمن مسدودی حسابهای مورد استفاده توسط متهم، شخص مذکور به پلیس فتا دعوت شد.

رییس پلیس فتا شرق تهران بیان داشت: متهم پس از مشاهده ادله و مستندات به جرم انتسابی اقرار نمود و اظهار داشت کلاهبرداری را به واسطه صفحه‌ای که در اینستاگرام ایجاد کرده بود انجام می‌داده و برای پنهان ماندن هویت اصلی خود کارت‌ بانکی مختلفی را معرفی و پس از دریافت مبالغ شماره تماس افرادی را که با آنها مشکل شخصی داشته را جهت هماهنگی به متقاضیان اعلام می‌کرد، تا از این طریق برای آنها مزاحمت ایجاد شود.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد : بهترین شیوه مطمئن و صحیح برای اطلاع از آگهی استخدام و کار مراجعه به سایت موسسات قانونی می‌باشد که در بستر اینترنت اقدام به ارائه خدمات کاریابی می‌کنند می‌باشد.