۰ نفر

جنجال جدید درباره تغییر جنسیت بازیگر زن+ عکس

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبر: 653367
جنجال جدید درباره تغییر جنسیت بازیگر زن+ عکس

بیست و دوم تیر ماه خبری در رسانه‌ها سر و صدا به پا کرد. تغییر جنسیت یک بازیگر زن معروف. شهره لرستانی با انتشار یادداشتی در صفحه اینستاگرام اش خبر داد که نام اش را به مازیار لرستانی تغییر داده است. این خبر در چند روز گذشته واکنش‌های زیادی در پی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرارو، ابتدا برخی تغییر جنسیت این بازیگر سینما را یه ترفند تبلیغاتی یا گریم جدید برای فیلم تازه عنوان کردند، ساعاتی بعد اما شهره لرستانی  با انتشار یک فایل صوتی در فضای مجازی، رسما خبر تغییر جنسیت اش را هم تایید کرد.

شهره لرستانی (مازیار لرستانی) در فایل صوتی می‌گوید که ۵۶ سال با این نام زندگی کرده است، اما در حال حاضر شرعا و عرفا زن نیست و به همین دلیل براساس شرع اسلامی حاکم بر جامعه طی چند ماه آینده برای تغییر نام اش اقدام خواهد کرد.

مازیار سلطانی

او سپس ابراز می‌کند که بتواند شادی و نشاط را در قالب دیگری به مردم منتقل کند.

البته شهره لرستانی (مازیار لرستانی) نگفته که چه زمانی نسبت به تغییر جنسیت خود اقدام کرده است. اما به نظر می‌رسد که او پیش‌تر برای عمل تغییر جنسیت اقدام کرده باشد و تنها اعلام عمومی آن را به تاخیر انداخته باشد.

در واقع او حدود سه سال قبل نام اش را از شهره لرستانی به ودود تغییر داده بود، اما آن زمان این موضوع عمومی نشد و شهره لرستانی هم به موضوع تغییر جنسیت اش اشاره‌ای نکرد.

شهره لرستانی (مازیار لرستانی) در این رابطه نوشته بود: دیگه می‌خوام خودم باشم... با تمام تفاوت هام.. و... خودم رو دوست خواهم داشت، چون هرچه دارم و هر چه ندارم ... هرچه شدم و نشدم ... هرچه هستم و نیستم ... از خداست و سخت راضی ام به رضایش... و وجود لایزالش را می‌ستایم و اسم مبارک او (ودود) را برای خود بر می‌گزینم که معنایش (بسیار عاشق) است و این اسم از عشقی که به پروردگار دارم امده است. سلام، من ودودم. ودود لرستانی.

مازیار لرستانی

شهره لرستانی و شهره سلطانی در یک قاب

شهره لرستانی یا شهره سلطانی؟!

به گزارش فرارو، اما خبر تغییر جنسیت شهره لرستانی ابعاد جدید و طنزآمیزی به خود گرفته است. عده‌ای از مردم به دلیل نزدیکی اسم و فامیل دیگر بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران «شهره سلطانی» او را با شهره لرستانی اشتباه گرفته‌اند و در صفحه اینستاگرام او خواهان توضیح بیشتر درباره تغییر جنسیت هستند.

شهره سلطانی درپی هجوم مردم به صفحه‌اش در اینستاگرام متنی را منتشر کرد. او در ابتدای این توضیحات، نوشت: مردم به خدا من شهره سلطانی هستم. من خودِ خودِ شهره سلطانی هستم و تا آخر عمر شهره سلطانی می‌مانم و شما باید سوالات خود را از همکار دیگرم شهره لرستانی (مازیار) بپرسید. 

شهره سلطانی

این اشتباه جنجالی بازتاب زیادی در توییتر نیز داشت. کاربری در همین باره نوشت: «ملت باحالی هستیم. حمید صفت رو گرفته بودن ملت ریخته بودن تو پیج حمید ماهی‌صفت بعد یارو قسم میخورد بخدا من حمید صفت نیستم، حمید ما‌هی‌صفتم. الانم ملت ریختن تو پیج شهره سلطانی دارن ازش میپرسن چرا تغییر جنسیت دادی یارو داره قسم میخوره بخدا من شهره لرستانی نیستم، شهره سلطانی‌ام»
یک کاربر دیگر با نام بردن از اسامی برخی بازیگران نوشت: «حالا که بحث تغییر جنسیت داغه، یادم افتاد که در کنار ابوالفضل پورعرب و فریبرز عرب نیا و آناهیتا نعمتى و همتى، سندروم قاطى کردن اسمِ شهره لرستانى و شهره سلطانى هم وجود داره.»