۰ نفر

شهره لرستانی چرا نام مازیار را انتخاب کرد؟

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۶
کد خبر: 653210
شهره لرستانی چرا نام مازیار را انتخاب کرد؟

نام شهره لرستانی(مازیار) که بعد از انتشار خبر رسمی تطبیق جنسیت خود در اینستاگرامش، وارد تیترهای داغ و وایرال های فضای مجازی شد، برای بسیار از افراد این سوال به وجود آمده که این هنرمند چرا نام مازیار را برای خود انتخاب کرده است. با ما همراه باشید تا در ادامه به این سوال پاسخ بدهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مازیار لرستانی (با نام تولد شهره صالحی لرستانی ؛ زادهٔ ۳۱ خرداد ۱۳۴۵) بازیگر و کارگردان اهل ایران است. لرستانی، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱ تغییر جنسیت خود را تأیید و نام مازیار را برای خود برگزید. وی در یک مصاحبه تأکید کرد که در ماه‌های آینده اسم شناسنامه ای وی از «شهره» به «مازیار» تغییر خواهد کرد.

مازیار لرستانی در اینستاگرام نوشته است:

کنارم بمانید تا با هم پیر شویم ....همراه باشید با پاهای خسته و دل شکسته ام..و صدایی، از اعماق کودکی، مرا بنام، خواند :

ما،زیار یم و به یار برمی گردیم ...مازیار..... اسامی را، خدا می فرستد

اولین توضیح شهره لرستانی درباره تغییر جنسیتش؛ شرعا و عرفا دیگر زن نیستم!

مازیار لرستانی اعلام کرده است که عمل تطبیق جنسیت انجام داده است و از این پس اسمش مازیار لرستانی خواهد بود. در فیلمی که او با عنوان اولین توضیح شهره لرستانی درباره تغییر جنسیتش منتشر کرده، گفته است: من ۵۶ سال به هرحال با اسم شهره لرستانی زندگی کردم هنوزم توی شناسنامم هست تا برم منتقلش کنم اما از اونجایی که شرعا و عرفا من دیگر زن نیستم. امیدوارم بتوانم زیر سایه بزرگان سینما به مردم خدمت کنم و این دردی که از بچگی داشتم را به درمان برسانم و شادی و نشاطم را در قالب دیگری به مردم منتقل کنم.

عکس شناسنامه شهره لرستانی قبل از تغییر جنسیت

عکس شناسنامه شهره لرستانی

بیوگرافی شهره لرستانی + عکس بعد از تغییر جنسیت

لرستانی فارغ‌ التحصیل رشته ی کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و همچنین فارغ‌ التحصیل رشته ی فیلمنامه‌ نویسی سینما در مقطع کارشناسی ارشد از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس است. لرستانی کار بازیگری را با نمایش های دانشجویی از سال ۶۴ آغاز کرد. در سال ۷۰ با بازی در فیلم سینمایی «نیاز» به کارگردانی علیرضا داوود نژاد وارد عرصه ی سینما شد.

لرستانی در دوران فعالیت حرفه ای اش در کنار بازیگری، کارگردانی و نویسندگی را هم تجربه کرده است. او از سال ۶۶ تاکنون ۱۷ تئاتر حرفه ای به روی صحنه برده است. سریال تلویزیونی «هتل» به کارگردانی مرضیه برومند، فیلم سینمایی «مأموریت آقای شادی» به کارگردانی محمدرضا زهتابی و چندین تله فیلم از جمله ی آثاری هستند که لرستانی در آن ها به عنوان نویسنده حضور داشته است. او چندین فیلم کوتاه و تله فیلم هم نویسندگی و کارگردانی کرده است.

لرستانی سابقه ی تدریس در دانشگاه و مدارس عالی را هم دارد و مؤسس و سرپرست گروه تئاتر آگر و طراح و رئیس خانه ی پیشکسوتان هنر هم هست. فیلم های سینمایی «لیلی با من است»، «زیر درخت هلو»، «اخراجی ها» و «هزارپا»، و همچنین سریال های تلویزیونی «امام علی»، «فرار بزرگ» و «کلاه پهلوی» از مشهورترین آثار شهره لرستانی هستند. در مورد زندگی شخصی شهره (مازیار) لرستانی نیز گفته می شود وی هیچ وقت ازدواج نکرده و مجرد است. گفته می شود وی در سن ۲۷ سالگی عاشق شده و شکست عشقی را تجربه کرده و این موضوع باعث شد وی سال ها از دنیای بازیگری دور بماند، دوری که با بیماری و افسردگی و اضافه وزن همراه شد.

سوپرایز خانم بازیگر در جشن تولد؛ افشای تغییر جنسیت شهره لرستانی در تولد ۵۶ سالگی!

عکس شهره لرستانی بعد از تغییر جنسیت