۰ نفر

کرملین؛

روسیه به هیچ شکلی در تحلیف دولت طالبان شرکت نمی کند

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبر: 560976
 روسیه به هیچ شکلی در تحلیف دولت طالبان شرکت نمی کند

سخنگوی کاخ کرملین با تاکید بر عدم مشارکت روسیه در مراسم آغاز به کار دولت جدید کابل به ریاست طالبان، گفت خطرات بسیاری از جمله قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها از افغانستان وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) از شرکت نکردن مسکو در مراسم تحلیف دولت طالبان در افغانستان خبر داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم روسیه در قبال دعوت طالبان برای شرکت در مراسم آغاز به کار دولت جدید افغانستان گفت: «روسیه به هیچ شکلی در مراسم تحلیف دولت طالبان شرکت نمی‌کند».

به نوشته وبگاه شبکه «ریانووستی»، وی در مورد تهدیدات احتمالی از سوی افغانستان و قدرت گرفتن طالبان در این کشور نیز توضیح داد: «ما هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم و همچنان خطراتی مانند قاچاق مواد مخدر و نفوذ تروریست‌ها [به روسیه] وجود دارد».

سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا روسیه به مبارزه با تروریسم در افغانستان ادامه می‌دهد، تاکید کرد: «روسیه به‌صورت مداوم در حال نبرد بین‌المللی با تروریسم است».

پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش به اظهارت «ولودیمر زلنسکی» رییس‌جمهور اوکراین مبنی بر احتمال وارد شدن این کشور به جنگ با روسیه، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با ابراز تأسف از این صحبت‌های رییس‌جمهور اوکراین، گفت: «ما نمی‌خواهیم خود را درگیر چنین انتظارات وحشتناک [زلنسکی] کنیم».

سخنگوی کاخ کرملین روز گذشته نیز با ابراز نگرانی از احتمال نفوذ تروریست‌ها و قاچاق مواد مخدر از افغانستان به روسیه، گفته بود مسکو فعلا برنامه‌ای برای صحبت با مقام‌های طالبان ندارد. 

پسکوف پیشتر نیز نیز با اشاره به اینکه مسکو هنوز تصمیمی درباره به‌رسمیت شناختن گروه طالبان به‌عنوان دولت جدید کابل نگرفته‌، گفته بود ابتدا باید حرف و عمل طالبان با هم تطابق داده شود.