۰ نفر

یک مقام مسئول:

دور چهارم مذاکرات ایران-عربستان در بغداد برگزار می‌ شود

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 558031
دور چهارم مذاکرات ایران-عربستان در بغداد برگزار می‌ شود

سفیر ایران در عراق اعلام کرد: ما تاکنون سه دور مذاکره با طرف سعودی داشته‌ایم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، «ایرج مسجدی» در مرکز گفت‌وگوهای الرافدین که با حضور مقامات ارشد عراقی ور سیاسیون برجسته برگزار شد، مجددا برحمایت کامل تهران از بغداد برای بازسازی و عمران این کشور تاکید کرد.

مسجدی گفت: ما روابط مستحکمی با مردم عراق داریم و رسما اعلام کرده‌ایم که ایران برای بازسازی مناطق آسیب دیده با قدرت در کنار عراق خواهد بود.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری عراق و ایران در سال به 13 میلیارد دلار رسیده است، اظهار داشت: عراق با بحران برق دست به گریبان است و ایران تنها کشوری است که در این بحران در کنار عراق ایستاد.
سفیر ایران در بغداد با اشاره به اینکه ایران 47 میلیون متر مکعب گاز برای مصرف نیروگاه‌های برق به عراق صادر می‌کند، گفت: پرداخت بهای این گاز از سوی عراق به صورت نامنظم انجام می‌شود.

مسجدی همچنین گفت: ده‌ها هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: درخصوص جنگ علیه گروه تروریستی داعش، ایران در کنار عراق ایستاد و شماری از ایرانی‌ها در اراضی عراق به شهادت رسیدند و اسامی آنها در بنیاد شهدای عراق ثبت شده است.

سفیر ایران درباره مناسبات منطقه‌ای و نقش عراق در نزدیک‌سازی دیدگاه‌های ایران و عربستان گفت: از طریق همکاری دولت عراق، سه دور مذاکرات با عربستان در بغداد انجام دادیم و دور چهارم در پی تشکیل دولت جدید ایران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایران کشوری بزرگ و متمدن است و آماده هر نوع گفت‌وگویی با کشورها از جمله عربستان است، گفت: ایران آمادگی خود را برای گفت‌وگو و صلح اعلام کرده و دست خود را برای یاری و کمک به سمت کشورهای همسایه و منطقه دراز کرده است.

مسجدی در پایان گفت: نباید هیچ نگرانی از جانب ایران داشته باشند، این دشمنان منطقه هستند که این تصور را ایجاد می‌کنند، موضع ایران شفاف، روشن و کاملا دوستانه است، ما با 15 کشور مرز مشترک داریم و با همه آنها روابط خوبی داریم.