۰ نفر

طالبان: هیچ شهروند افغانستانی نباید کشور را ترک کند

۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۳۳
کد خبر: 558022
طالبان: هیچ شهروند افغانستانی نباید کشور را ترک کند

سخنگوی طالبان در گفتگویی تاکید کرد که هیچ شهروند افغانستانی نباید کشور را ترک کند، چون هیچ کدام از آن‌ها با مشکلی در کشور روبرو نیستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، «ذبیح الله مجاهد»، سخنگوی طالبان در گفتگو با تلویزیون ان. اچ. کی ژاپن با انتقاد از رفتار آمریکا، تاکید کرد که این کشور حق ندارد در قلمرو افغانستان حملات نظامی انجام دهد.

به گفته مجاهد، آمریکا حق ندارد با هواپیما حملات نظامی در قلمرو ما انجام دهد، چون ما این حق را به آن‌ها نداده‌ایم و این حملات به منزله نقض حقوق ما و اشتباه است.

در ادامه این گفتگو همچنین مجاهد تاکید کرد که هیچ افغانی نباید کشور را ترک کند، چون هیچکدام از آن‌ها با مشکلی در افغانستان روبرو نیستند و ما به همگان این تضمین را می‌دهیم که هیچ فردی مورد تعقیب و آسیب واقع نمی‌شود.

در این گفتگو سخنگوی طالبان همچنین افزود: ما چهره‌های جدیدی را به مردم افغانستان نشان خواهیم داد که آن‌ها به آینده خوش بین باشند.

پیش از این نیز، ذبیح الله مجاهد، در گفتگوی اختصاصی با یورونیوز ضمن «بسیار دلخراش» توصیف کردن حمله خونین اخیر به فرودگاه کابل، نیروهای آمریکایی را مقصر اصلی رخ‌داد آن معرفی کرده بود.

سخنگوی طالبان با بیان اینکه «این حمله ما را بسیار ناراحت کرد» از تلفات شهروندان غیرنظامی از جمله «اطفال، زنان و افراد بی‌دفاع که در آنجا (فرودگاه کابل) جمع شده بودند» ابراز تأسف کرد و گفت: به هر صورت آمریکایی‌ها زمینه این کار را فراهم کردند. به خاطر اینکه آنها موجب ازدحام و تجمع مردم در آنجا (فرودگاه کابل) شدند؛ چنان که ما نتوانستیم وضعیت را کنترل کنیم.